Gå til innhold

Noen som har peiling ang lån til hus?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi er på jakt etter hus, og har funnet drømmehuset! Det ligger ute på finn.no, til 1,8 mill. Sambo er den eneste av oss som er i jobb, da jeg er i permisjon fra utdanninga. Rekner med å være i fast jobb til neste sommer igjen, men da er det jo for sent for dette huset. Sambo tjener ca. 450 000 i året. Jeg er helt grønn når det kommer til økonomi og lån, noen som vet om han har sjangs til å få et såpass stort lån? Evt. med foreldre som kausjonist? Han er 23.

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er på jakt etter hus, og har funnet drømmehuset! Det ligger ute på finn.no, til 1,8 mill. Sambo er den eneste av oss som er i jobb, da jeg er i permisjon fra utdanninga. Rekner med å være i fast jobb til neste sommer igjen, men da er det jo for sent for dette huset. Sambo tjener ca. 450 000 i året. Jeg er helt grønn når det kommer til økonomi og lån, noen som vet om han har sjangs til å få et såpass stort lån? Evt. med foreldre som kausjonist? Han er 23.

 

Takk for svar!

 

hva har dere i egenkapital.??

har dere kausjonist.??

har du noen slags inntekt. ??

 

hvor lett er det å få jobb innen den utdannelsen du tar?

noen banker kan se på det og,..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ingenting i egenkapital.. :/

Foreldrene hans er villige til å kausjonere.

Jeg har ikke noe annet enn den foreldrestipend fra lånekassen.

Jeg utdanner meg innen helsevesenet, så er ikke bekymret for å få jobb! Rekner som sagt med å være i jobb på et gamlehjem her, neste sommer. Har et halvt år igjen av utdannelsen, begynner i januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ingenting i egenkapital.. :/

Foreldrene hans er villige til å kausjonere.

Jeg har ikke noe annet enn den foreldrestipend fra lånekassen.

Jeg utdanner meg innen helsevesenet, så er ikke bekymret for å få jobb! Rekner som sagt med å være i jobb på et gamlehjem her, neste sommer. Har et halvt år igjen av utdannelsen, begynner i januar.

 

så lenge dere har kausjonister så tror jeg dere kommer langt.

prat med en bank. send inn en søknad til flere banker likt så får dere kansje flere muligheter,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

prat med en bank! Jeg er selv student, og han tjener mindre en din mann. Vi fikk avslag i en bank, opp til 2.5 mill i en annen og endte opp med et lån på 3.3 i en siste bank. Alt er mulig, bare dere kan legge frem at økonomien vil bedre seg, og f.eks ha avdragsfritt til du er ferdig utdannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj hvilken bank fikk dere låne 3,3mill nr 7?

 

Hadde dere kausjonist?

 

Fryktelig dumt med et lån på 3,3 mill med inntekt på 450000. Det skal betales tilbake også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sier jo ikke at de skal ta et så stort lån. men et lån på 1.8 klarer man fint med 450 000 pluss at hun er utdannet snart.

 

vårt lån på 3.3 koster oss under 10 000 i mnd de første årene. så ca 15 000 etter det. Det er mye billigere en hva det koster å leie en leil i den byen. i tillegg får man jo skattelette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, om du er ferdig med å studere om et år og med dagens rentenivå tror jeg fint dette går igjennom om dere ellers har vært flinke med økonomien deres. Vanligvis bør man ikke låne mer enn ca 3 ganger inntekten (tommelfingerregel), men dere har jo mulighet til å ha avdragsfritt lån til du begynner å tjene penger. Men snakk med banken (og innhent gjerne flere ulike tilbud!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sier jo ikke at de skal ta et så stort lån. men et lån på 1.8 klarer man fint med 450 000 pluss at hun er utdannet snart.

 

vårt lån på 3.3 koster oss under 10 000 i mnd de første årene. så ca 15 000 etter det. Det er mye billigere en hva det koster å leie en leil i den byen. i tillegg får man jo skattelette.

 

Hva i all verden slags lån har dere?? Summen henger overhodet ikke på greip, vi har 2,6 mill over 30 år og betaler 15 000 i mnd så hvordan skal dere da ha samme sum på 700 000 mer??? Og et så stort lån med mindre inntekt er mildt sagt galskap... Hva om dere ikke får jobbene dere tror dere skal få og plutselig ikke kan betjene gjelda??? Vi har nærmere 1 mill i årsinntekt og synes det er mer enn nok med 2,6 mill i lån...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

# 12

 

Jeg er ikke hun over her, men en annen med 3,3 mill i lån.

Vi har vårt lån på 30 år og betaler 12.000 i måneden med dagens rentenivå.

 

Dere må ha en utrolig dårlig rente på lånet deres! Jeg ville vurdert å flytte lånet.

 

Forøvrig er jeg enig med deg. Fatter ikke at banken gir 3,3 mill i lån til noen med samlet inntekt på 400.000!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

søk kommunen om startlån, de færreste (om noen?) banker gir ut lån på 100% lenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

# 12

 

Jeg er ikke hun over her, men en annen med 3,3 mill i lån.

Vi har vårt lån på 30 år og betaler 12.000 i måneden med dagens rentenivå.

 

Dere må ha en utrolig dårlig rente på lånet deres! Jeg ville vurdert å flytte lånet.

 

Forøvrig er jeg enig med deg. Fatter ikke at banken gir 3,3 mill i lån til noen med samlet inntekt på 400.000!!!

 

Her tror jeg du har rett #14

Vi tok opp 2,6 i lån på 22 år, og betaler 15000 pr mnd. Og vi har bankens dårligste rente fordi vi tok opp lån som var høyere enn boligverdi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

# 12

 

Jeg er ikke hun over her, men en annen med 3,3 mill i lån.

Vi har vårt lån på 30 år og betaler 12.000 i måneden med dagens rentenivå.

 

Dere må ha en utrolig dårlig rente på lånet deres! Jeg ville vurdert å flytte lånet.

 

Forøvrig er jeg enig med deg. Fatter ikke at banken gir 3,3 mill i lån til noen med samlet inntekt på 400.000!!!

 

Her tror jeg du har rett #14

Vi tok opp 2,6 i lån på 22 år, og betaler 15000 pr mnd. Og vi har bankens dårligste rente fordi vi tok opp lån som var høyere enn boligverdi...

Ny verdivurdering av boligen også sjekker du med flere banker for å se hva slags tilbud de kan gi dere på lånet i forhold til dagens verdivurdering. Det lønner seg virkelig!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

# 12

 

Jeg er ikke hun over her, men en annen med 3,3 mill i lån.

Vi har vårt lån på 30 år og betaler 12.000 i måneden med dagens rentenivå.

 

Dere må ha en utrolig dårlig rente på lånet deres! Jeg ville vurdert å flytte lånet.

 

Forøvrig er jeg enig med deg. Fatter ikke at banken gir 3,3 mill i lån til noen med samlet inntekt på 400.000!!!

 

Her tror jeg du har rett #14

Vi tok opp 2,6 i lån på 22 år, og betaler 15000 pr mnd. Og vi har bankens dårligste rente fordi vi tok opp lån som var høyere enn boligverdi...

Ny verdivurdering av boligen også sjekker du med flere banker for å se hva slags tilbud de kan gi dere på lånet i forhold til dagens verdivurdering. Det lønner seg virkelig!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...