Gå til innhold

trives alle med å amme ?!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg likte ikke å amme i begynnelsen( ikke så begeistret nå heller men det går bedre) føltes unaturligt, hadde bare lyst å slutte.. vet ikke hvor lenge jeg kommer til å amme, men håper jeg holder ut til mini bestemmer selv at nok er nok ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trivdes ikke med å amme nei,men syns ikke det følte unaturlig.

Men det var vondt å fikk det heller ikke skikkelig til.

Itellegg hadde jeg lite næring i melken så han ble undervektig.

Da bestemte jeg meg for å gå over til flaske.

 

Akkurat det samme her! Alle hadde snakke så om den melkesprengen som kom til å komme på barsel, men jeg har aldri følt melkespreng i det hele tatt. Å det viste seg jo at jeg ikke hadde melk nok, han raste ned i vekt å gråt hele tiden, han var jo sulten stakkar :( Da bestemte jeg meg fort for å supplere med mme, så pumpet jeg meg i 6 uker så han fikk halvt om halvt. Nå er han 9 uker i morgen, å har fådd bare mme i snart 3 uker, det fungere veldig fint for oss! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det feil å føle at det å amme ikke føles naturlig ? Må man opprettholde melka siden man får melk pga pumping, men ikke får til ammingen .....

 

Nei det er ikke feil å føle det slik, kan være mange grunner til at det føles merkelig å amme. Nå skriver du lite om hvorfor det føles feil men om det er en "psykisk" årsak (dvs ikke fysiske problemer for deg) så kan du jo kanskje pumpe og gi på flaske for å "bypasse" hele problemet og likevel gi babyen det beste som finnes? Her vekslet jeg på å amme og å pumpe og gi mm på flaske, veldig praktisk og kan anbefales :)

 

MM har utrulig mange fordeler i fht MME så om du ikke har fysiske problemer med selve ammebiten så hadde jeg definitivt pumpet. Morsmelk inneholder antistoffer som bekjemper både bakterier og virus. Derfor er brysternærte barn mindre utsatt for bla hjernehinnebetennelse, blodforgiftning, lungebetennelse, bronkitt, forkjølelse, diaré, forstoppelse, omgangssyke og urinveisinfeksjoner. Barn som får morsmelk de første 4-6 måneder er også mindre utsatt for krybbedød og har lavere risiko for å utvikle allergi, astma og sukkersyke :)

Endret av Madolyn&Muffin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes amming er oppskrytt. He, he... Hadde flaskebarn sist, ammer denne gangen... Og må innrømme at jeg savner flasken til tider og syntes på mange måter det var mer praktisk. Han spiste fast hver 3.time (erstatning er mer mettende), jeg viste alltid hvor mye han fikk i seg. Han sov hele natten fra 7 uker. Jeg måtte ikke tenke på hva jeg spiste. Andre kunne gi mat, og jeg kunne dra bort på kveldene etc uten han. Nå funker ammingen og jeg tror jeg har nok melk, så får vel bare fortsette... Men jeg er nok en av de som ikke syntes det er spesielt stas å amme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes foreløpig at det er noe skikkelig STYR.

Jenta mi er bare en uke gammel, men det har vært en uke sammenhengende i ammemodus. På barselhotellet sleit jeg med å få ut nok melk, og vi måtte få litt mme for at frøkna ville roe seg på natta. Var veldig frustrerende og jeg følte det var vanskelig å komme i gang.

Hjemme har det gått bedre, men det er fortsatt en stressfaktor,

Hun sover på formiddagen/ettermiddagen, og da har jeg tid til å gjøre "mine" ting, men ellers må det times skikkelig om jeg skal få tid til å spise, gå på do og andre småting. Det er klart det er koselig å ha frøkna hos meg, og jeg liker nærheten, men det der med at hun krever så mye mat på kvelden og innimellom på natta kom skikkelig overraskende på meg.

 

Har heller ikke kjent et snev av melkespreng eller noe, og det har ikke vært så mye som en dråpe lekk. Trodde at det var noe som hørte med, så jeg har jo skapet fullt av innlegg :-P

Nei, foreløpig synes jeg amming er veldig stressende, men jeg skal ikke la være inntil videre. Får se om jeg kanskje "ser lyset" og får skikkelig sans for det. Har jo bare gått en uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ammingen var et slit med førstemann, han skrek med puppen, jeg hadde for lite melk og han ble aldri fornøyd. Delammet en periode før vi gikk over til kun flaske. grudde meg til æå amme andremann, men bestemte meg for å gi ammingen en sjangse. Det gikk kjempefint å amme andremann, litt sår i begynnelsen. Men å amme offentlig var ikke kjekt, men jeg går alltid i ett annet rom når jeg skal amme, så får .vi sitte alene. nå er minste blitt 4,5 mnd og det er kjempekoselig å amme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...