Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online
Foto

Kler toåringene deres på og av seg selv?

• Logg inn for å svare
17 svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 604 223 Innlegg:

Skrevet 03 mai 2012 - 21:39

Ytterklær og inneklær?

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Gjest_Lykke Fryd ♥_*

Gjest_Lykke Fryd ♥_*
  • Gjest

Skrevet 03 mai 2012 - 21:47

Ja, men hun får ikke til å kneppe igjen knapper og ikke alltid riktig klær rett vei og på rett fot. Her om dagen leverte jeg henne i barnehagen med feil sko på feil fot, regnbukse ( i solskinn ), strikkegenser bak frem og lue. Hun hadde ordnet selv mens jeg var på badet ;)

#3 Ikkje slå mordi

Ikkje slå mordi

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 551 Innlegg:

Skrevet 03 mai 2012 - 21:51

Ja. Mye likt Lykke Fryd sitt barn. Hun har vært meget bestemt på å gjøre ting selv, fra tidlig alder. Vanlige knapper klarer hun ikke, men trykk-knapper går greit. Skoene tar hun konsekvent på feil fot.

#4 Kira bjeffer!

Kira bjeffer!

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 845 Innlegg:

Skrevet 03 mai 2012 - 21:56

Hehe, her er det også konsekvent skoen på feil fot;)

Ellers er hun veldig flink til å kle av seg (litt nervøs for om det kommer til å påvirke yrkesvalget hennes senere). Hun klarer også å kle på seg, bortsett fra knapper og glidelås. Men må innrømme at jeg ofte hjelper henne med påkledningen, rett og slett fordi hun er så treg
  • Ikkje slå mordi liker dette

#5 Bustehue

Bustehue

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 441 Innlegg:

Skrevet 03 mai 2012 - 21:58

Gutten min klarer det ikke. Ikke bryr han seg veldig om det. Prøver å ta på seg skoene, lua og jakka hvis han er veldig ivrig på å gå ut å leke, men han klarer det ikke. Han er rett og slett ikke koordinert nok til å få det til virker det som. Er først nå den siste tiden at han har begynt å legge merke til hvilke klær han har på seg og sånt.

Men til gjengjeld er han flink til andre ting da (må jo ta det med) ;)

#6 Gjest_Lykke Fryd ♥_*

Gjest_Lykke Fryd ♥_*
  • Gjest

Skrevet 03 mai 2012 - 22:05

Hehe, her er det også konsekvent skoen på feil fot;)

Ellers er hun veldig flink til å kle av seg (litt nervøs for om det kommer til å påvirke yrkesvalget hennes senere). Hun klarer også å kle på seg, bortsett fra knapper og glidelås. Men må innrømme at jeg ofte hjelper henne med påkledningen, rett og slett fordi hun er så treg

Haha, ja mi er også en flittig avkleder ;) "Tatte av strømpebuksa" blir ofte hørt hjemme hos oss.

De er så søte i denne alderen :)

#7 81-Mamma<3<3

81-Mamma<3<3

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 313 Innlegg:

Skrevet 03 mai 2012 - 22:13

De er herlige ja! Snuppa her på 21/2 kan mye, men hun gidder sjelden. Er jo så mye annet hun må løpe rundt å fikse ;)
Er endel avkledning her og ja!

#8 Kira bjeffer!

Kira bjeffer!

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 845 Innlegg:

Skrevet 03 mai 2012 - 22:47

Haha, ja mi er også en flittig avkleder ;) "Tatte av strømpebuksa" blir ofte hørt hjemme hos oss.

De er så søte i denne alderen :)

Ja, de er super søte!
Og hver gang hun får av seg buksen eller genseren løper hun bort til speilet og synger "jeg er naken, jeg er naken". Aner ikke hvor hun har fått det fra, kan ihvertfall banne på at det ikke er meg ;)
  • Vil ikke ha noe nick!, Ikkje slå mordi, Alva♡♡♡♡ og en annen liker dette

#9 PeppaPig

PeppaPig

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 284 Innlegg:
  • Sted

Skrevet 04 mai 2012 - 03:33

Her er hun veldig flittig til å kle av og på seg, relativt raskt også må jeg si.
Er vi inne i en klesbutikk så er det ofte at hun er halvnaken før jeg får sukk for meg fordi hun så gjerne vil prøve en kjole eller no.
I skobutikker så er det av med sine egne sko og på med alle de andre fine skoene hun ser der. (har vært med meg litt for mye på shoppingturer kanskje ;) ...)

Hun har også begynt å bli litt opptatt av hvilke klær hun skal ha på seg, og det er ofte at jeg blir sendt tilbake med beskjed om at det er feil skjørt eller noe liknende... I det siste så har hun fått lov til å plukke ut sine egne klær (jeg legger frem 3 valg til henne) så det er jo stor stas for henne.

Hun klarer enda ikke vanlige knapper eller lisser på skoene. Og hun har også avogtil problemer med å ta på seg overdelen (tskjorte eller genser). Trusa kommer for det meste på vranga og samme med sokkene. Shorts, skjørt, kjoler og bukser er som regel på korrekt. Skoene havner uten unntak på feil fot men hun bytter de raskt om jeg sier at de er på feil.

#10 Barbarella og froskebarna

Barbarella og froskebarna

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 528 Innlegg:

Skrevet 04 mai 2012 - 17:48

Ser at jentene her er flinke. Kanskje jenter er tidligere ute pÅ sånt enn gutter? Eller kanskje det bare er tilfeldig. Gutten vår var helt uinteressert i av- og påkledning frem til han var 2 1/2, og da begynte han sakte men sikkert å prøve seg litt frem. Nå først, når han nærmer deg 3, så klarer han en del på egen hånd (med varierende resultater...)

Han også er flink til andre ting, da! ;-)

#11 Alva♡♡♡♡

Alva♡♡♡♡

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 744 Innlegg:

Skrevet 04 mai 2012 - 18:25

Ja, vesla på 2,5 år larer å kle av seg selv, og ganske bra på seg selv også. Jeg tror ikke det kommer an på kjønn hva de klarer, men interesse. Minstegutten vår var mye tidligere ute og flinkere tl å kle av og på seg enn det vesla er. Eldstemann derimot tror jeg at knapt nok klarte å trakke i støvlene selv før han ble 3 år, han gadd ikke ;)

#12 sillyfilly og Olivia

sillyfilly og Olivia

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 638 Innlegg:

Skrevet 04 mai 2012 - 19:10

Hun klarer det, men som regel så bare sutrer hun og sier klaje ikkeee og maser helt til jeg ta over. Men jeg oppmuntrer henne ilt å klare seg mest mulig og hun er så flink på alle måter bortsett fra det med å kle på seg.

#13 kiki1980

kiki1980

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 22 Innlegg:

Skrevet 05 mai 2012 - 08:38

Har også en gutt som er uinteressert i hva han har på seg! Vil helst gå naken!

#14 Giss

Giss

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 484 Innlegg:

Skrevet 05 mai 2012 - 10:04

Han makter ikke genseren men ellers vil han svært gjerne kle av og på seg selv. Om det lykkes er litt opp og ned - og jeg har også levert han med buksen bakfrem og ulike sokker. ;)

#15 knerten09+ knerteline11

knerten09+ knerteline11

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 30 Innlegg:

Skrevet 06 mai 2012 - 15:51

Gutten her på 2 år og 10 mnd kler av seg selv, men må ofte hjelpe til litt med glidelås. Han klarer å kle på seg enkle plagg (joggebukse, jakke) men vil oftest ha hjelp. Han klarer å ta på støvler og sko med borrelås. Han er langt fremme på både språk og motorikk ( i følge hs og bhg i alle fall), men tydeligvis litt etter på kle på/av seg området da.

#16 Gjest_eelis+kian ♥_*

Gjest_eelis+kian ♥_*
  • Gjest

Skrevet 07 mai 2012 - 12:23

Gutten min er 2,5 år og ikke spesielt interessert i på- eller avkledning. Han tar av seg bukse, strømpis og truse hvis jeg ber han om det, men genser blir litt for komplisert. Påkledning gidder han ikke, men han får det til hvis han må.

Men sokkene derimot, de tar han ALLTID av seg!!!

Jeg tar det for øvrig helt med ro. Han utvikler seg normalt, så at han er for lat til enkelte ting får bare være, enn så lenge ;)

#17 Bondejenta

Bondejenta

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 502 Innlegg:

Skrevet 08 mai 2012 - 20:44

Mi på 2 og eit halvt er inmari flink til å ta av og på bleie. Kanskje på tide å slutte :P
  • Ikkje slå mordi liker dette

#18 Renate har ♂09, ønsker 1 til

Renate har ♂09, ønsker 1 til

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 995 Innlegg:
  • StedIndre Østfold

Skrevet 12 mai 2012 - 07:56

Gutten min har vært veldig på å klare selv fra tidlig alder. Nå er han 2,5 og kler av og på seg selv. Trenger hjelp til knapper og glidelås, men skal prøve selv først før jeg får komme til. Noen ganger trenger han hjelp til å dra genseren over hodet, men ordner resten selv.

Vintersko og støvler er lett å ta på selv, men joggeskoene trenger han ligg hjelp til da han tråkke de ned bak.

Når han går på do/potta skal han klare selv, går på badet, kler av seg, tisser, kler på seg, vasker hender. Om han tisser i potta kaster han tisset i do - så går jeg bare inn etter og vasker potta :)
Drømmen om en søster eller bror til sønnen er stor