Gå til innhold

Syden!! Hurra :)


Gloria **

Anbefalte innlegg

Jeg var impulsiv og bestilte billetter til Hellas nå den siste uken før permisjonen slutter. Reiser søndag - gleder med ENORMT!

Reiser bare bebisen (8mndr) og meg, blir fint å få denne siste tiden sammen :)

 

Dere som har reiset før meg - hva var viktigst å ta med??

Hva er overflødig å ta med?? Hva hadde dere i vognen for eksempel? Gode reiseerfaringer??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bleier- Spørs hvor viktig bleiepris er for deg, men vi har alltid stappa flere pakker bleier med i vognbagen.

 

Våtservietter- vanskelig finne noen uten parabener og parfyme

 

Babymat? - det dropper jeg, det er en myte at all Babymat i utlandet er tilsatt så mye sukker. Jeg har stort sett bare funnet mat uten tilsatt sukker og salt og har ofte funnet nestle og hipp.

 

Klær- jeg bruker ikke kortarmete klær, så små skal helst ikke ha sol på seg så jeg har brukt tynne klær men med lange armer.

 

Toalettsaker- babyparacet, termometer og nesedråper.

 

Bæretøy- har hatt stor glede av bæresele på flyplasser og ellers også. Noen steder er det rett og slett pes med

Vogn

 

Ellers er det mange slike tråder her inne med tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solhatt

Parasoll til vogna

 

Mye lesestoff til deg selv. For du blir sittende mye alene hvis det er bare du og babyen.

 

I vogna trenger du bare et teppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å takk for gode tips! Masse her jeg ikke har kommet pÅ Å ta med :)

Bæreselen er klar, har kjøpt inn lass av mat (jaja) og gleeeder meg til masse til med bebis og bok! Kjenner overskudd og energi er pÅ vei - juhuu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å takk for gode tips! Masse her jeg ikke har kommet pÅ Å ta med :)

Bæreselen er klar, har kjøpt inn lass av mat (jaja) og gleeeder meg til masse til med bebis og bok! Kjenner overskudd og energi er pÅ vei - juhuu!

 

Jeg er helt imponert over at du tror det blir lettvint, og ser frem til mye fritid, med bare deg og en bebis på 8 mnd i syden;-) Da lever du i en annen verden enn min, og heldig er du!

 

Helt unødvendig å lasse på med bleier og mat i bagassjen når du har så mye annet viktig å passe på, bære på, og holde styr på. Som f.eks en liten baby:-) Det bli tungt å bære rundt på mange babymat-glass og bleier tar uendelig mye plass! Det koster maks 30-40 kr ekstra om du kjøper bleier der nede... (Hvor mange pakker regner du med å bruke i løpet av en uke?) Og det er det verdt;-) Maten er ikke dyrere.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du har kanskje rett. De glassene er tunge! Og jeg reiser ikke HELT alene, har med venninden som ogå har med sin bebis på 8mndr :) Mente alene fra familien (- les gjøremål, middager, klesvask, husvask, lekser, legging osv...)

Nå får jeg nettopp mer tid til bebisen ;-P

Og når han sover kan jeg også sove med god samvittighet - i sola!

 

Men ja, jeg forstår hva du mener... jeg ble bare så revet med av reisegleden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, du har kanskje rett. De glassene er tunge! Og jeg reiser ikke HELT alene, har med venninden som ogå har med sin bebis på 8mndr :) Mente alene fra familien (- les gjøremål, middager, klesvask, husvask, lekser, legging osv...)

Nå får jeg nettopp mer tid til bebisen ;-P

Og når han sover kan jeg også sove med god samvittighet - i sola!

 

Men ja, jeg forstår hva du mener... jeg ble bare så revet med av reisegleden!

 

Da er jeg med deg! Fri fra resten av familien.. DET er deilig det! Og reiser du med en kompis så blir jo ikke dagene like anstrengende som om du skulle vært alene med barnet..

 

La deg rive med du, ikke meningen å ødelegge reiseentusiasmen;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia har ingen gode råd ville bare ønske deg god tur og håper du får kost deg masse. Kjempesprekt å dra til syden "alene" med en liten en, tipper dere får det knall! :D

 

Får meg til å undre hvorfor jeg ikke bare har vært i syden hele permisjonen min, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuuuuuusen takk skjønne, gode damer!!! Jeg tror vi av og til har lett for å gjøre ting vanskeligere enn de trenger å være. Meg selv inkludert!! Derfor er jeg så glad for at jeg 'tar steget' ut av den trygge men travle familieverdenen. Bebiser er jo stor sett greie å ha å gjøre :) Åhhhh, som jeg skal nye ham og denne tiden :)

 

God helg flotte damer, ikke glem å gjøre noe godt for de selv!! (det er ikke egoistisk å ta hensyn til seg selv).

 

Klemmmmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi reiser på torsdag me jenta vår på 9 mnd, blir siste uka mi før jeg begynner i jobb! Gleder meg vilt! God tur! Selv har jeg pakka nesten alt til henne, tror jeg!

 

Ha med smoothie fra Ellas Kitchen, kan være godt til de små å avkjøle seg med det i varmen:)

 

Har også med uv-soldrakt og hatt.

Helseteppe for å ha i vogna

Aloevera Gel og solkrem og A-krem

Dentinox

Masse smokker og bleier/svømmebleier

Kluter og små handuker

Smekker

Flasker og EGEN vaskekost til de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi reiser på torsdag me jenta vår på 9 mnd, blir siste uka mi før jeg begynner i jobb! Gleder meg vilt! God tur! Selv har jeg pakka nesten alt til henne, tror jeg!

 

Ha med smoothie fra Ellas Kitchen, kan være godt til de små å avkjøle seg med det i varmen:)

 

Har også med uv-soldrakt og hatt.

Helseteppe for å ha i vogna

Aloevera Gel og solkrem og A-krem

Dentinox

Masse smokker og bleier/svømmebleier

Kluter og små handuker

Smekker

Flasker og EGEN vaskekost til de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kom hjem fra ferie i går og jeg hadde med for få bodyer med lange armer! Guttungen min er veldig aktiv og ville helst farte rundt hele dagen, og da ble det brukt mange flere bodyer med lange armer enn jeg hadde beregnet for gresset var så stivt at han måtte ha bukse og lange armer for ikke å bli skrapet opp, og inne var det så kaldt på gulvet at han måtte ha det samme der for ikke å bli kald. Og når man leker mye blir man fort møkkete... De hadde middagsglass i alle butikkene vi var i, så det hadde jeg ikke tatt med. Grøt var jeg glad jeg hadde med. Hadde også med fruktmos og saft. Blandet saft i vannet han fikk for å være sikker på å få i han nok drikke i varmen. Jeg hadde lang pakkeliste, og fikk ikke bruk for feks førstehjelps utstyret, men kommer til å ta det med neste gang også.

 

God tur! Det blir nok kjempe deilig!

Her er min pakkeliste:

 

Pakkeliste

Diverse:

· Vogn med, sommerpose, helsetepper, regntrekk (fikk desverre bruk for regntrekket..), myggnetting, parasoll.

· Bleier, natt (14), dag (hel pakke+), badebleier (hel pakke), mesoft x 2

· Smekker (alle)

· Kluter (14/alle)

· Gulpekluter (mange)

· Nesedråper

· Sinksalve

· Termometer

· Neglsaks

· Paracet

· Solkrem

· Klorheksidin

· Sterile kompresser

· Brulidin

· Plasterteip

· Nesedråper

· Badedrakt og UV drakt

· Solbriller

· Solhatter

· Bamse (dyne om ikke med på flyet)

· Stelleteppe

· Babycall og lader

· Leker

· Nattabøker

· Tannbørste

· Bæsjeposer (hundeposer til bæsjebleier for å forhindre lukt)

Mat:

· Tre pakker grøt

· 4 middagsglass (tar ikke med dette neste gang)

· 8 porsjoner fruktmos

· Leverpostei x 2

· Melkepulver

· Skjeer

· Flasker

· Beholdere til melkepulver på tur

· Skåler

· Saftbokser

Klær:

· Bodyer (bomull, korte, bambus)

· Korbuksebody

· Pysj (bomull og en ull)

· Bukser (tynne og en tykk til turen hjem)

· Kortbukse

· Sokker (antiskli og nattasokker)

· Gensere/tynne jakker

· T-skjorte

· To tynne luer + solhatter

Reisen

· Grøt porsjon i beger + skje

· En porsjon fruktmos og skje

· Melkepulver

· Termos

· Flasker (2?)

· Smekker

· Ekstra bukse og body

· Gulpekluter

· Mesoft

· Stelleteppe

· Ekstra bleier (10?)

· Våtservietter

· Bøker

· Leker

· Teppe/dyne

· Smokk

· Nesedråper

· Bæresjal

· Bæsjeposer (jeg bruker hundeposer til bæsjebleier for å forhindre så mye lukt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...