Gå til innhold

jeg har dårlig samvittighet ovenfor barna


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

vi bor for oss selv her vi bor.

ingen andre barn rundt her. så må kjøres til venner. noe vi burde hvert flinkere til.

 

sitter å ser på hus. og koster ikke så mye mer for et annet hus enn for hva vi ga for vårt hus,

 

jeg ønsker virkelig at barna skal få kunne leke med andre barn.

mormoren til barna bor på et barnevennlig felt like i nærheten av barnehagen. kunne gjerne ha tenkt meg å bodd der. men mannen elsker å bo for seg selv.

 

noen som kan komme med inspill på dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi bor i nytt boligfelt med mye småbarn, og ser at barna har utrolig stor glede av hverandre.... Vi stortrives med det, og ser at det at jr har lekekamerater på ettermiddager og helger gjør det mye friere for oss voksne. Vi bytter på å se etter dem om de er noe noen av oss skal, og har det sosialt med naboer mens barna leker ute:-) Veldig hyggelig!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykke Fryd ♥

Jeg fikk for ikke lenge siden tilbud om å flytte til en større og finere studentleilighet (er student og leier gjennom samskipnaden), men valgte å bo her nettopp på grunn av nabolaget og alle barna som er her.

Der de andre leilighetene ligger er det dårlig med uteområde, det er mært veien og det er få barn i området.

 

For meg veier det tungt at det er barn i nabolaget. Det er så koselig og kjekt å kunne gå rett ut døra og så er det unger her, det er liv og røre. Man blir kjent med naboene og det er fint for barna.

Så da bor vi heller litt trangere en stund til ;)

 

Jeg er enig med deg og jeg ville vurdert å flytte. Men det er noe dere to må bli enige om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor også øde, med alt det innebærer på godt og vondt. Men jeg tenker at når ungene blir større kan de være med hjem etter skole, ta buss etc. Vi bodde tidligere meget sentralt, men trives så godt her ute i skogen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor også øde, med alt det innebærer på godt og vondt. Men jeg tenker at når ungene blir større kan de være med hjem etter skole, ta buss etc. Vi bodde tidligere meget sentralt, men trives så godt her ute i skogen:)

 

det er godt å vite at det er flere.

vi bodde også før sentralt de to stedene vi bodde før. men bodde i boretslag,.. fikk naboene litt nært på.

ønsker enebolig. ønsker å bo et sted der hvor vi ikke må tenke på alle andre hele tiden. sikkert greit det og. men tenker jo at det har sine fordeler med å bo her også.

barna er 1,5 og 3,5 år.

jeg har ikke billappen så er dårlig med kjøring steder enda. bare mannen som kan kjøre. men gjør ikke mye. håper å få ferdig billappen i sommer. jeg skal bli flink til å kjøre barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er også heihotter!! Trives godt i skauen, og elsker friheten det gir oss. Vi er flinke til å finne på ting sammen med andre familier og ungene leker veldig bra med hverandre. I tillegg lærer de å trives i eget selskap, og det tror jeg er ganske viktig! Noen ganger kjeder de seg, og det er utmerket det også!

 

Jeg er oppvokst i byggefelt, og savner litt naboskapet. Jeg savner at ungene kan stikke bort til naboen. Men vi får i hvert fall et veldig godt forhold til ungene på denne måten. Både kvalitetstid og kvantitetstid!

 

En fordel: dine regler gjelder alltid;) Du vet hvem ungene dine henger med:) og du blir godt kjent med foreldrene til ungene, fordi de som oftest er med (hos oss i hvert fall foreløpig;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har flyttet fra nabolag uten barn til nabolag med masse barn, lekeplass og masse leker i hagene rundt omkring, og det er FANTASTISK! Vi skjønte ikke hvor viktig barn i nabolaget var før vi flyttet.. Nå ser vi jo stadig vekk barn som leker ute og da vil sønnen min også ut, før måtte vi mer ta avtale med noen, kjøre bil til et sted osv. Mye bedre for både foreldre og barn slik det er nå.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...