Hva tenker du om oss... (gjelder permisjonsfordeling)
Skrevet 02 mai 2012 - 10:58
Endrer et noe på inntrykket hvis du får vite at:
- Vi er i slutten av tyveårene/starten av tredveårene
- Vi har ett barn fra før av der far hadde de obligatoriske 10 ukene pappaperm, og mor var hjemme i nesten 1,5 år
- At mor er student og under utdanning, og ved slik fordeling kan fortsette utdannelsen i normert tid mens far vil motta full lønn fra sin arbeidsgiver?
Snarvei til forumene
Skrevet 02 mai 2012 - 11:00
Skrevet 02 mai 2012 - 11:02
Skrevet 02 mai 2012 - 11:02
Hvordan dere velger å disponere permisjonen deres, er det nok ingen andre som bryr seg med. Bruker du selv mye energi på å tenke på hvordan de rundt deg organiserer hverdagen sin?
#5 Gjest_Lykke Fryd ♥_*
Skrevet 02 mai 2012 - 11:05
Naboene mine gjorde det slik og det fungerte veldig bra. Hun er nå akkurat ferdig med bachelor.
Skrevet 02 mai 2012 - 11:06
Men jeg synes det høres greit ut, jeg, selv om du ikke sier hvor lenge han faktisk skal ha permisjon, da.
Dere tjener vel best på den løsningen også, siden du er under utdanning, det er lurt å tenke økonomisk også.
#7 Gjest_Lykke Fryd ♥_*
Skrevet 02 mai 2012 - 11:07
minni75 skrev 02 mai 2012 - 11:06:
Men jeg synes det høres greit ut, jeg, selv om du ikke sier hvor lenge han faktisk skal ha permisjon, da.
Dere tjener vel best på den løsningen også, siden du er under utdanning, det er lurt å tenke økonomisk også.
Hun mener sikkert de 6 ukene som er obl. for mor og de 10 ukene til far var ved forrige barn
Skrevet 02 mai 2012 - 11:09
Skrevet 02 mai 2012 - 11:09
Ah, jeg ser jeg leste feil, du skal kun ha 6 uker, han resten. Helt personlig synes jeg det høres veldig tøft ut å gå ut av perm kun 6 uker etter fødsel, men ellers synes jeg dere må gjøre det dere selv synes er best for dere.
Skrevet 02 mai 2012 - 11:10
Lykke Fryd ♥ skrev 02 mai 2012 - 11:07:
Hun mener sikkert de 6 ukene som er obl. for mor og de 10 ukene til far var ved forrige barn
Takk lykkefryd, akkurat det jeg mente, for var 10 uker obligatorisk når vi tok ut permisjon sist, var forrige permisjon jeg refererte til på akkurat det punktet. HI
Skrevet 02 mai 2012 - 11:12
Skrevet 02 mai 2012 - 11:13
Heartbroken skrev 02 mai 2012 - 11:02:
Hvordan dere velger å disponere permisjonen deres, er det nok ingen andre som bryr seg med. Bruker du selv mye energi på å tenke på hvordan de rundt deg organiserer hverdagen sin?
Dette ble vel litt utenom tema. Men der traff du spikeren Hearbroken, og shokololiker som "liker", takk som påpekte det. Jeg er en svært usikker person, og bryr meg serdeles mye om hva andre tenker. Jeg bryr meg lite om hva andre gjør, men sliter med ett og annet selv, så JA jeg bryr meg om hva folk tenker om meg desværre, skulle ønske jeg hadde din selvtillitt.
Skrevet 02 mai 2012 - 11:19
Anonym bruker skrev 02 mai 2012 - 11:12:
Det hadde ikke jeg. Kunne ikke gått til tannlegen en gang. VI hadde mye obligatorisk, og det var svært lite fravær man kunne ha. Sykemelding hadde ikke hjelpt heller.
Skrevet 02 mai 2012 - 11:24
Jeg har ingen barn ennå, så vet ikke hvordan det er å gå tilbake seks uker etter fødsel, men du har jo tydeligvis født før, så du vet nok selv om det går bra. Nå vet ikke jeg hva du studerer, men om studiet ditt er like fleksibelt som mitt har vært, tror jeg det blir supert! Så lenge du ikke faller for fristelsen og er mer hjemme enn du "kan" i forhold til å oppnå resultater på studiet.
Anonym bruker skrev 02 mai 2012 - 11:10:
Huff jeg er et rotehode ser jeg når jeg har lest igjennom en gang til her... det jeg prøvde å si (som jeg ser er uklart slik jeg skriver det), er at det er 6 uker obligatorisk for mor, så om far skal ta ut all permisjon så kan han ikke starte å ta ut permisjon før 6 uker etter fødsel.
Det med forrige gang var bare at da tok far ut 10 uker perm, som var obligatorisk da vi fikk førstemann. Og jeg tok ut resten + mye ubetalt permisjon.
HI
Anonym bruker skrev 02 mai 2012 - 11:13:
Dette ble vel litt utenom tema. Men der traff du spikeren Hearbroken, og shokololiker som "liker", takk som påpekte det. Jeg er en svært usikker person, og bryr meg serdeles mye om hva andre tenker. Jeg bryr meg lite om hva andre gjør, men sliter med ett og annet selv, så JA jeg bryr meg om hva folk tenker om meg desværre, skulle ønske jeg hadde din selvtillitt.
Da håper jeg du får den selvtilliten du trenger nå siden du får så mye støtte her
Husk at alle er opptatt med seg og sitt og bryr seg sjelden om hva andre gjør. Og de som bryr seg om andre hva andre gjør har jo i grunnen ikke noe med det.
Skrevet 02 mai 2012 - 11:34
Skrevet 02 mai 2012 - 11:37
Sjokoholiker skrev 02 mai 2012 - 11:24:
Anonym bruker skrev 02 mai 2012 - 11:13:
Da håper jeg du får den selvtilliten du trenger nå siden du får så mye støtte her
Husk at alle er opptatt med seg og sitt og bryr seg sjelden om hva andre gjør. Og de som bryr seg om andre hva andre gjør har jo i grunnen ikke noe med det.
Takk! Og ja, det var veldig gledelig å få så mye støtte her, må jeg innrømme
Skrevet 02 mai 2012 - 11:38
Anonym bruker skrev 02 mai 2012 - 11:34:
Jeg liker innstillingen din og tror dette går kjempebra.