Gå til innhold

Hva gjør dere utendørs med de små, 8-9 mnd?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det er så nydelig vær nå, men vet liksom ikke helt hva jeg skal finne på ute med snuppa? Hun er snart 9 mnd. Vi triller tur, men det er jo begrenset med tid vi bruker på det. Hva gjør dere ute? Leker på terassen i stedet for inne? Hun kan jo ikke sitte selv enda eller krabbe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du bæresele? Her har vi lille fremovervendt i sele mens jeg leker med storesøster i hagen. Hun krabber litt rundt på terrassen og leker på et teppe også. Hun holder seg dessverre ikke på teppet sitt lenge av gangen så det har blitt noen fliser i knærne. Gresset er tydeligvis fryktelig rart så der vil hun ikke være:)

 

Ellers tar vi ofte måltider ute på terrassen når været tillater det. Storesøster elsker å være ute så da må lille bare bli med:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sandkassen vell ;)

 

Er det ikke litt tidlig for sandkassen? Tipper hun bare kommer til å spise opp 1 kg med sand. Og ligge på magen i sandkassen? Funker det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida :) Putt i smokk, om hun spiser sand. Dessuten, ingen barn har dødd av å spise sand :P

Ligge på magen i sandkassen er vell ikke noe problem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida :) Putt i smokk, om hun spiser sand. Dessuten, ingen barn har dødd av å spise sand :P

Ligge på magen i sandkassen er vell ikke noe problem :)

 

Hun bruker ikke smokk. Og, jeg tror vi står over sandkassen foreløpig. Ser ikke for meg at det blir det helt store, og sand overalt... Tror nok hun liker andre ting bedre enda, men snart:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest <3Barn&Engler<3

De små kan jo holdes opptatt i lengre tider uten så stor anstrengelse, her er det nok å holde en kongle, kvist eller noe annet forran ungen, så er det interesant leeenge, hun er snart 2 mnd ;) Storebror er 14 mnd, og i full fres over alt, så han holder seg selv aktiv, men gleder meg til vi får hentet sandkasse og sand ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandkasse, huske, trampoline, sklie, plukke blomster, sykkeltur, trilletur, tur på stranda og plukke skjell/se på krabber ect.. Ja, dette er ting vi pleier og holde på med! :) lille storkoser seg ute! :) men nå går og sitter/krabber min gutt da, så er kansje enklere da... :) han er forresten 9,5 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandkasse, huske, trampoline, sklie, plukke blomster, sykkeltur, trilletur, tur på stranda og plukke skjell/se på krabber ect.. Ja, dette er ting vi pleier og holde på med! :) lille storkoser seg ute! :) men nå går og sitter/krabber min gutt da, så er kansje enklere da... :) han er forresten 9,5 mnd.

 

Huske, trampoline, sykkeltur, utgår jo da, det er jo snakk om en baby på snart 9 mnd... ingen så små gjør de tingene da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjør ikke noe spesielt med vesla. Hun er 8 mnd.

 

Vi er en del ute fordi hun har en storebror på 2,5 år. Da sitter hun enten i bæresele, i vogna eller sover i vogna. Så sitter vi på en utekafe eller i parken og spiser og drikker med henne på fanget. Hun er som regel veldig rolig å ha med ut fordi det er så mye å se på. Men ellers er det jo bare å gi henne noen pinner å se på så er hun opptatt lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er ute i hagen, på terrassen, i sandkassen, og ute på grusen. Er 9 mnd. Alt går i munnen, men spytter ut igjen, og vi følger jo med med.

Har skiftet noen bleier som er fulle med sand, i min karriere som barnehage ansatt, og de barna er både 1 og 2 år;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stårma

Snart 9mnd gammel baby her. Vi husker en del:) Blir selvsagt mest turgåing hvor han enten sover i vognen eller jeg setter opp ryggen på vognen så sitter han og titter. Hender vi går litt roligere turer hvor vi titter enda mer og jeg peker og forklarer. Men han blir lei av å sitte i vognen etter en stund. Vi har vanlig huske og babyhuske (sånn med høy rygg, som ligner på en bilstol) på fellesområdet der vi bor, pleier enten å sette han i babyhusken og sitte foran han på en stol og gynge litt på husken ellers så sitter han på fanget mitt på den vanlige husken og så husker vi i liten fart. Han storkoser seg mens vi husker:) men i lengden så vil jeg være mer ute enn han, han vil helst inn på gulvet til lekene sine så da må vi gå inn. Lar han ikke krabbe fritt ute på terassen eller gresset, synes han er litt liten til det og han har en veldig racerfart når han krabber så må løpe etter han hele tiden samtidig som han putter alt han finner i munn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandkasse, huske, trampoline, sklie, plukke blomster, sykkeltur, trilletur, tur på stranda og plukke skjell/se på krabber ect.. Ja, dette er ting vi pleier og holde på med! :) lille storkoser seg ute! :) men nå går og sitter/krabber min gutt da, så er kansje enklere da... :) han er forresten 9,5 mnd.

 

Huske, trampoline, sykkeltur, utgår jo da, det er jo snakk om en baby på snart 9 mnd... ingen så små gjør de tingene da...

 

Virkelig?? Kan ikke en 9 mnd gammel baby huske?? Min baby husker i babyhuske.. Ingen problem der... Og i sykler, har baby i sykkelvogn! Ingen problem der... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sandkasse, huske, trampoline, sklie, plukke blomster, sykkeltur, trilletur, tur på stranda og plukke skjell/se på krabber ect.. Ja, dette er ting vi pleier og holde på med! :) lille storkoser seg ute! :) men nå går og sitter/krabber min gutt da, så er kansje enklere da... :) han er forresten 9,5 mnd.

 

Huske, trampoline, sykkeltur, utgår jo da, det er jo snakk om en baby på snart 9 mnd... ingen så små gjør de tingene da...

 

Virkelig?? Kan ikke en 9 mnd gammel baby huske?? Min baby husker i babyhuske.. Ingen problem der... Og i sykler, har baby i sykkelvogn! Ingen problem der... ;)

 

Du har vel babytrampoline også da eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som ser hindringer her ;) Klart en baby på 9 mnd kn huske, i babyhuske eller huske på fanget til mamma. Krabbe rundt på plenen er jo ingen problem, å sitte i sykkelvogna synes snuppa er stas. Sandkassen er fin, leke med vann ute, kikke på kvister, plukke og se på blomster. Trenger ikke gjøre så mye heller, er jo så herlig å være ute. Vi kan bare sette oss på trappa og synge sanger og klappe også. Turer i fjæra som nevnt er fint, grille..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært mye ute den siste tiden. Her har snuppa er nettopp blitt 10 mnd. Vi husker, er i sandkassen, leker med vann, ser på blomster og pinner, synger sanger, triller, ser på dyr, blåser bobler. Det sistnevnte er kjempestas, og har vært det lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...