Gå til innhold

grøt. 8mnd..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvor mye væske blander dere grøten med? og hvilken grøt? sover de hele natten??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle mulige typer. Men hun liker best risgrøt. 7 mnd. Spiser kun av 60 ml. Og niks, sover IKKE hele natta. Nesten blitt verre jo eldre og etter intro av mat. Sover fra 19-6.30 med 1-3 amminger og x antall inn m smokken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blander med alt fra 100 til 200 ml væske. Spiser som oftest nesten alt. Gir alle varianter for at hun ikke skal bli lei, men liker tydeligvis best hipp sine grøter.

 

Hun sover ikke hele natten, men det er ikke pga av matinntaket. Hun har brukt meg som sutt i lange tider. Nattavvenning er igang og i natt sov hun hele natten. Dvs fra 20.00 til 05.30. La henne kl 19 så litt styr ble det likevel:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Holle hirsegrøt . 1 dl vann og ca 2,5 -3 spiseskjeerpulver. Liker også Neste nattagrøt. sover slettes ikke hele natta. 1-2 amminger mellom 19-05. Kan også styre mye før legging og etter hver amming. har plutselig begynt med turneshow i senga. Står nesten på hodet og greier før full kollaps. Har en sjelden gang sovet 5-6 timer i strekk...IKKE ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småen her får hjemmelaget grøt når vi er hjemme og pulvergrøt når vi er borte og hjemme om jeg har glemt at jeg er tom for grøt. Det er tydelig at han må spise mer for å bli like mett av pulvergrøten og han våkner gjerne tidligere enn vanlig når han får pulvergrøt. Vi har prøvd Holle hirsegrøt, Nestlé hvete m/eple (6mnd), havregrøt med bringebær og banan (6mnd) og havregrøt med pære og banan (8mnd).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småen her får hjemmelaget grøt når vi er hjemme og pulvergrøt når vi er borte og hjemme om jeg har glemt at jeg er tom for grøt. Det er tydelig at han må spise mer for å bli like mett av pulvergrøten og han våkner gjerne tidligere enn vanlig når han får pulvergrøt. Vi har prøvd Holle hirsegrøt, Nestlé hvete m/eple (6mnd), havregrøt med bringebær og banan (6mnd) og havregrøt med pære og banan (8mnd).

 

Hvilke hjemmelaget grøt lager dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

min datter er litt over 3 mnd, hun får grøt til kvelds, ca 200ml spiser hun, sover hele natten(men det hun har gjort det siden hun bikket 1mnd, he-he :) ) ,altså fra ca 23.00 til 08.00... hun får Hipp risgrøt med banan og fersken, lager den ganske tynn, så det blir en mellomting av saus og grøt :) Hun elsker det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jo anbefalt å tidligst begynne når barnet er 4 mnd, pga tarmsystemet ikke er ferdig utviklet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fullstendig klar over det... det står jo også på grøt pakkene, så er ikke tykk i nøtta heller! fikk beskjed av helsesøster å gi henne grøt fordi hun spiste veldig ofte og mye om gangen ,når hun var litt over 2 mnd spiste hun 200-250 ml MME hver 2-3 time... Noen barn utvikler seg noe raskere enn andre og da trenger de fastere føde sa helsesøsteren ,så da hører jeg på hva hun har å si:) storebror fikk også grøt på omtrent samme alder og det var ikke noe problem .... Må jo også huske på at når det gjelder både fysisk og psykisk utvikling ligger de anbefalte alderne gjerne basert på at gjennomsnitt ;)

#7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...