Gå til innhold

Jævla syklister.


min<3

Anbefalte innlegg

Hvorfor må halvfeite middelaldrene menn sykle i grupper på 25-30stk 3-4 i bredden?? Dette på svingete landeveier med mye bakker? Ikke viser de noe tegn på å legge seg inn på siden heller...og det finnes faktisk gang og SYKKEL sti. Faen ta, ikke rart det blir krig mellom kjørende og syklende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kaller de bare speedo-terroristene, og det er få ting som får blodtrykket til å stige like brått. Nei, du er IKKE Tor Hushovd i Giro d'Italia, nei, du vil aldri få gul ledetrøye, og NEI - det er ikke greit å okkupere hele veibanen fordi du tror alt det overnevnte...!! Grrrrr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en jævla syklist;) Men jeg sykler alene, riktignok på landevei, men jeg tar ganske så mye hensyn når det kommer biler, så da faller jeg vel litt utenfor kategorien, tenker jeg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at de ikke er på gangveien er stort sett at gangveier er i dårlig forfatning og du vil ikke få et hjul i en sprekk i 30 kmt og i alle fall ikke i 70. Og syklister utsettes for ganske mye i trafikken, fordi det finnes idioter i begge leire.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis de ikke legger seg inn slik at du kommer deg forbi så tut, legger de seg ikke inn da heller så smør deg med tålmodighet, når du omsider kommer forbi har du en veldig "skitten" frontrute som bare må vaskes da, mange ganger:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest overlord

Jævla hensynsløse bilister som har det så forbanna travelt at de ikke kan klare å leve med at noen bruker veiene til å sykle på- noe de er i sin fulle rett til.

 

Du vet kanskje at det finne mange sykkelklubber rundt omkring? Og at de gjerne sykler sammen fra tid til annen?

 

Som bilist tar man hensyn til myke trafikanter og holder avstand til man kommer til en strekke der man kan kjøre forbi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner at syklister har like stor rett til å bruke veien,men må de sykle så jævlig mange i bredden????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest overlord

Jeg skjønner at syklister har like stor rett til å bruke veien,men må de sykle så jævlig mange i bredden????

 

De bytter på å dra, og sykler derfor flere i bredden.

Det blir også letter å kjøre forbi siden rekken da blir kortere. Politiet anbefaler sykkelgrupper å sykle på dette viset da risikoen for ulykker er mindre enn om de sykler færre i bredden i en lenger rekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jævla hensynsløse bilister som har det så forbanna travelt at de ikke kan klare å leve med at noen bruker veiene til å sykle på- noe de er i sin fulle rett til.

 

Du vet kanskje at det finne mange sykkelklubber rundt omkring? Og at de gjerne sykler sammen fra tid til annen?

 

Som bilist tar man hensyn til myke trafikanter og holder avstand til man kommer til en strekke der man kan kjøre forbi.

 

også i en jævla lang oppoverbakke så bilistene ligge i mindre enn 20 km/t bak fordi de idiotene okkuperer veien oppover..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartbroken

Altså - her på Vestlandet kan det være opptil flere mil mellom hver rette strekke, så det er kul, klin umulig å komme forbi hordene av midtlivskrise-syklistene!

 

Ofte er det 30-40 biler som ligger i kø bak de svettende horder, og det sier seg selv at det skaper farlige situasjoner når hodet koker og barna maser om hvorfor kjører vi så seeeeeent???

 

Jeg er for å vise hensyn i trafikken, men det må gjelde alle! Både de på to og fire hjul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke sånn at hvis man sykler på gang-/sykkelvei skal man passere gående i gangfart? Eller husker jeg helt feil?

 

Jeg må no uansett si at jeg er glad de der kondomdressguttane ikke kommer susende i 30-40 km/h forbi meg og barnevogna på gangveien, ille nok med de på rulleski som peiver med stavene sine og har null bremser. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At barna i baksetet maser bør ikke påvirke beherskelsen til en voksen person, som har myndighet til å si "Fordi trafikken ikke går fortere" eventuelt "Fordi vanlige mennesker ikke klarer å sykle i 80 km/t i oppoverbakke".

 

At syklister i treig flokk er irriterene derimot, er jeg enig i.

 

Men det er mye som er irriterende. Det irriterer meg at så jævelig mange bilister ikke evner å bruke blinklys, eller de rævhøla som kliner seg oppi baken på meg når jeg kjører forbi noen, og som for sikkerhets skyld blinker med lysa som for å si "Gass på din merr".

 

Men slik er det nå bare. Vi har valgfrihet, og når vi velger å bruke en vei som deles på mange, må vi godta at vi vil møte ting som ikke passer inn i vår verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jævla hensynsløse bilister som har det så forbanna travelt at de ikke kan klare å leve med at noen bruker veiene til å sykle på- noe de er i sin fulle rett til.

 

Du vet kanskje at det finne mange sykkelklubber rundt omkring? Og at de gjerne sykler sammen fra tid til annen?

 

Som bilist tar man hensyn til myke trafikanter og holder avstand til man kommer til en strekke der man kan kjøre forbi.

 

Seriøst?? Hadde jeg hatt så jævla god hele tiden så hadde jeg kastet meg på sykkelen selv eller gått dit jeg skulle... Men de fleste av disse eldre mannfolka i kondomdress tror faktisk de kan sykle fortere enn bilen min og da skal de jo ligge midt i veien...

 

Syklister midt i veien er HAT, like hat som en større gruppe med barn i ukontrollert lek ved veikanten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her passerte jeg jaggu meg Marit Bjørgen på rulleski i veien i sta. Regner med mange her hadde tuta og ropt skjellsord mens de freste forbi og nesten dyttet ho av veien. Eller gjør man kun det med personer som ikke er kjente idretsstjerner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst?? Hadde jeg hatt så jævla god hele tiden så hadde jeg kastet meg på sykkelen selv eller gått dit jeg skulle...

 

Seriøst?? Hadde du gjort deg fortjent til å inneha sertifikat ville du visst at syklister har like mye rett til å bruke veien som deg.

 

Har du så jævla dårlig tid bør du reise tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her på Sørlandet sykler det mye. Mange bruker gang og sykkelsti, de fleste andre holder seg godt i siden og på de minst trafikkerte veiene. Til og med Thor holder siden slik at han ikke er til hi der for trafikken. Blir det kø så slipper han forbi.

Så kommer sommeren og tour de france. Da dukker de halv og helvete opp i kondomdressene sine midt i veien.

Heldigvis så holder de bare ett par uker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, faren min kaller den gjengen der for rompevrikkere. Dere kan sitte, i likhet med meg, bak dem og le og tenke på hvor teit de ser ut i kondomdressene sine. Og vask vinduet når du endelig får til å passere. Inkludert lyktene.

 

Midtlivskrise de luxe. Jeg sykler jeg også, men på sykkelsti og i normale treningsklær. ærlig talt.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siklerotte

Jeg elsker ikke syklister, og kan selvsagt bli litt irritert selv, men det får da være grenser for hvor lavt man skal synke. Spylevæske kun for å være jævlig? Jada.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...