Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Mye borte fra mini de neste seks ukene. Hjertet mitt rives i stykker.

• Logg inn for å svare
9 svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 568 183 Innlegg:

Skrevet 01 mai 2012 - 18:01

Hei!

Lille er straks 14 mnd. Jeg hadde perm til og med januar, så tok pappaen over. Er student, og har tatt det så som så dette semesteret. Mini har vært mye sjuk (en mnd innlagt på sykehus), så universitetet har virkelig kommer i annen rekke. Noe som seg hør og bør, når man har små barn. Nå innser jeg at om jeg i det hele tatt skal klare eksamnene, så må jeg prioritere skolen. Nå. Jeg må dra hjemmefra kl 08, og være borte til kl 16. Mini står opp kl 0630 og legger seg 1830. Jeg får mao minimalt med tid med ham. Det syns jeg er så ubehagelg at jeg nesten spyr. Jeg skal nok klare meg. Men er oppriktig redd min lille skatt får traumer og "skader" av at jeg, ammaen hans, blir så fraværende de neste seks ukene. Jeg kan selvsagt drite i eksamen og ta det neste semester. Men det er faktisk ikke et alternativ. Dette bare må jeg klare. Vi har ikke økonomi til annet. Pappaen er utrolig flink, tilstedeværende etc. de har et veldig godt forhold. Likevel favoriserer han meg helt tydelig.

Kan noen si at det går bra?

;) Takk

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Valiana

Valiana

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 329 Innlegg:
  • StedBergen

Skrevet 01 mai 2012 - 18:17

Selvfølgelig går det bra, dette er det mange som gjør hver dag uten at barna tar skade :-)
Jeg drar på jobb 07.00 og er tilbake 16.00, og det går strålende med lillemor på (12 mnd) selv om jeg er borte.

Du sier at barnet favoriserer deg, men tror du ikke at det vil gå seg til dersom det utelukkende er far som er hjemme på dagtid? Se på det som en utmerket anledning til at barnet får et like godt forhold til far, som til deg!  Så får du heller kose litt ekstra med barnet når du kommer hjem :-)

#3 Håpefull77

Håpefull77

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 447 Innlegg:

Skrevet 01 mai 2012 - 19:33

De fleste som jobber er jo lengere borte fra barnet enn det. Mange har arbeidstid fra 8-16 og har reisevei i tillegg. Så det tror jeg går veldig bra.
.

#4 studentmamma til gullgutten

studentmamma til gullgutten

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 10 Innlegg:

Skrevet 02 mai 2012 - 13:00

Hei!
Jeg er også student, og var i samme situasjon som deg for litt siden. Det som skjedde her var at far og sønn fikk et mye tettere bånd, og det tok ikke lang tid før vi ble "likestilte", før søkte han alltid trøst hos meg, nå er det det samme for han hvem som trøster.

Jeg tror kanskje at vi som er studentforeldre er veldig bortskjemte når det gjelder tid sammen barna, det føles ihvertfall slik her. Det skjer ofte at jeg leverer seint og henter tidlig i bhg, noe jeg ikke ville hatt mulighet til dersom jeg jobbet. For de fleste barn i den alderen er det jo vanlig å være borte fra mor i 8-9 timer hver dag. Barnet ditt kommer nok ikke til å få "traumer" eller lignende fordi du er mer borte enn vanlig i seks uker. Det kommer til å gå kjempefint :) Og tenk så deilig det blir å endelig komme hjem etter flere timer med lesing :)

Dersom du virkelig kjenner på savnet noen dager, så dra hjem tidligere og vær sammen med barnet. Av egen erfaring er en ikke særlig effektiv dersom en kun tenker på barnet. Jeg er selv inne i "helvetesmåneden" nå, og klarer nesten ikke vente til eksamen er overstått og jeg får mer tid sammen med gullet :)

Lykke til med eksamen! Barnet kommer nok til å få det kjempefint sammen med pappaen sin :)

#5 Cybele

Cybele

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 271 Innlegg:

Skrevet 02 mai 2012 - 17:57

Tusen takk, jenter!

Betydde faktisk masse at dere svarte. Trengte virkelig å høre dte deres har sagt nå, takk:) Da går jeg på universitetet med GOD samvittighet. Og unner meg i tillegg å gå på yoga et par tre ganger pr uke, er så verdifullt i eksamenstiden. Takk:) Er egentlig ikke en sånn pysete hønemor (trodde jeg iallefall;)), men etter at lillefis har vært så mye sjuk, har jeg blitt helt tullete når det kommer til sånt som fravær av mor/barnepass etc. Skal "ta meg sammen" og vips, så er nok resultatet at jeg overlever eksamen og at pappa og sønn kommer nærmere hvernadre:)

Studentmamma: hvordan strukturerer du studiedagene dine? Akk:) Har stor innlevering 22.mai, og to muntlig 10.-12. juni. Bare å stå på:)

#6 Cybele

Cybele

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 271 Innlegg:

Skrevet 02 mai 2012 - 17:58

Se der ja. Avslørte jeg nicket mitt også og greier;) Hehe. Jeg som prøvde å være anonym fordi jeg jo innser at dte er pinglete og lite pappavennlig å ha store kvaler meg å ta seg en real eksamensperiode når papaen i tillegg har perm;)

#7 studentmamma til gullgutten

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 10 Innlegg:

Skrevet 04 mai 2012 - 11:04

Vis innleggCybele skrev 02 mai 2012 - 17:57:

Tusen takk, jenter!

Betydde faktisk masse at dere svarte. Trengte virkelig å høre dte deres har sagt nå, takk:) Da går jeg på universitetet med GOD samvittighet. Og unner meg i tillegg å gå på yoga et par tre ganger pr uke, er så verdifullt i eksamenstiden. Takk:) Er egentlig ikke en sånn pysete hønemor (trodde jeg iallefall;)), men etter at lillefis har vært så mye sjuk, har jeg blitt helt tullete når det kommer til sånt som fravær av mor/barnepass etc. Skal "ta meg sammen" og vips, så er nok resultatet at jeg overlever eksamen og at pappa og sønn kommer nærmere hvernadre:)

Studentmamma: hvordan strukturerer du studiedagene dine? Akk:) Har stor innlevering 22.mai, og to muntlig 10.-12. juni. Bare å stå på :)

Så godt å høre at du du føler deg mer komfortabel med situasjonen nå :)

Spørsmålet om hvordan jeg strukturerer dagene mine var egentlig litt vanskelig å svare på, for det har forandret seg så vanvittig mye det siste året. I fjor når jeg var i samme situasjon som deg (baby 6 mnd, hjemme med far i pappaperm) hadde jeg absolutt ingen struktur i det hele tatt! Det ødela vanvittig mye, men jeg hadde flaks og besto likevel. Jeg ville jo så gjerne bare være hjemme med gullet, og angret på at jeg meldte meg opp til eksamen.

Barnet var 12 mnd ved neste eksamensperiode, og da gikk ting mye bedre. Da tok jeg studiene litt mer seriøst og slo meg til ro med at lillegutt hadde det fint hjemme hos pappaen sin. Jeg var på skolen fra ni til fire den siste måneden før eksamen. Før det var jeg vel på skolen ca annenhver dag, så jeg hadde absolutt potensiale til å forbedre meg.

Etter jul begynte gullet i barnehagen, og da fikk jeg plutselig kjempegode rutiner. Etter at jeg hadde levert han på morgenen dro jeg rett på skolen å leste helt til han skulle hentes. Når man leser ca 6 timer hver ukedag blir det noe helt annet å komme inni eksamensperioden. Jeg har tidligere vert en "skippertak" student, så det er godt å kjenne på følelsen av kontroll noen uker før eksamen! :)

Vet ikke om det var noe til hjelp med dette svaret, men jeg vil tro at ting blir mye lettere når barnet begynner i bhg (visst han skal det).

Hvor studerer du? Kanskje vi studerer på samme universitet ;)

#8 Cybele

Cybele

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 271 Innlegg:

Skrevet 04 mai 2012 - 12:52

Hei!

Studerer ved hf på UIB;) Mini har fått plass i studentbarnehagen like ved siden av, fra høsten. O lykke! Da blir dte samme som deg. Levere. lese lese lese (drikke kaffe). Og så hente. Gleder meg. Master til høsten. Du da?

Takk for svar!

#9 studentmamma til gullgutten

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 10 Innlegg:

Skrevet 04 mai 2012 - 20:58

Vis innleggCybele skrev 04 mai 2012 - 12:52:

Hei!

Studerer ved hf på UIB;) Mini har fått plass i studentbarnehagen like ved siden av, fra høsten. O lykke! Da blir dte samme som deg. Levere. lese lese lese (drikke kaffe). Og så hente. Gleder meg. Master til høsten. Du da?

Takk for svar!

Ok :) Jeg studerer ved SVT på NTNU. Så da går vi visst ikke på samme universitet. Skal begynne på master til høsten jeg også. Det blir spennende :)

#10 yrild

yrild

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 3 253 Innlegg:

Skrevet 04 mai 2012 - 21:03

Flirte litt nå... traumer fordi du er borte en normal jobbdag!? Og barnet er 14 mnd!? :-) Men så kom jeg på at jeg har vært like redd for lillemann og hvis han hadde vært på sykehus e.l hadde jeg sikkert vært hysterisk :-)

Det kommer til å gå helt fint, men dere kommer nok til å savne hverandre :-)

Bor selv i et land der man har 14 ukers permisjon så jeg er grønn av misunnelse på de 14 mnd dine...!