Cybele skrev 02 mai 2012 - 17:57:
Tusen takk, jenter!
Betydde faktisk masse at dere svarte. Trengte virkelig å høre dte deres har sagt nå, takk:) Da går jeg på universitetet med GOD samvittighet. Og unner meg i tillegg å gå på yoga et par tre ganger pr uke, er så verdifullt i eksamenstiden. Takk:) Er egentlig ikke en sånn pysete hønemor (trodde jeg iallefall;)), men etter at lillefis har vært så mye sjuk, har jeg blitt helt tullete når det kommer til sånt som fravær av mor/barnepass etc. Skal "ta meg sammen" og vips, så er nok resultatet at jeg overlever eksamen og at pappa og sønn kommer nærmere hvernadre:)
Studentmamma: hvordan strukturerer du studiedagene dine? Akk:) Har stor innlevering 22.mai, og to muntlig 10.-12. juni. Bare å stå på

Så godt å høre at du du føler deg mer komfortabel med situasjonen nå
Spørsmålet om hvordan jeg strukturerer dagene mine var egentlig litt vanskelig å svare på, for det har forandret seg så vanvittig mye det siste året. I fjor når jeg var i samme situasjon som deg (baby 6 mnd, hjemme med far i pappaperm) hadde jeg absolutt ingen struktur i det hele tatt! Det ødela vanvittig mye, men jeg hadde flaks og besto likevel. Jeg ville jo så gjerne bare være hjemme med gullet, og angret på at jeg meldte meg opp til eksamen.
Barnet var 12 mnd ved neste eksamensperiode, og da gikk ting mye bedre. Da tok jeg studiene litt mer seriøst og slo meg til ro med at lillegutt hadde det fint hjemme hos pappaen sin. Jeg var på skolen fra ni til fire den siste måneden før eksamen. Før det var jeg vel på skolen ca annenhver dag, så jeg hadde absolutt potensiale til å forbedre meg.
Etter jul begynte gullet i barnehagen, og da fikk jeg plutselig kjempegode rutiner. Etter at jeg hadde levert han på morgenen dro jeg rett på skolen å leste helt til han skulle hentes. Når man leser ca 6 timer hver ukedag blir det noe helt annet å komme inni eksamensperioden. Jeg har tidligere vert en "skippertak" student, så det er godt å kjenne på følelsen av kontroll noen uker før eksamen!
Vet ikke om det var noe til hjelp med dette svaret, men jeg vil tro at ting blir mye lettere når barnet begynner i bhg (visst han skal det).
Hvor studerer du? Kanskje vi studerer på samme universitet