Vi har gjort mye av det samme som eelis. Han fikk en potte da han var 1 år. Den har han sitti mye på, med og uten klær. Lot han gå uten bleie en dag, men han tisset på seg og nektet å gå uten bleie etterpå. Etter fyllte 2 år begynte vi å la han sitte på den hver morgen og kveld, og noen ganger tisset han. I februar i år begynte vi med klistremerker, og hver gang han tisset på potta fikk han et klistremerke.
Noen ganger ville han ikke sitte på potta, og det godtok jeg. Andre ganger glemte jeg å spørre han og han sa ifra selv. I påska sa han selv at han måtte tisse, og jeg bestemte meg for å ta av bleia. Det var noen innvendinger fra lillegutt, han likte forsatt ikke å gå uten bleie. Sa da at vi var tom for bleier, men skulle kjøpe ny. Og det var helt OK. Hadde kun 2 uhell den 1. dagen. Bestemte oss da for å ikke ta på bleie selvom vi gikk ut for å leke, kjøre bil etc. Men lærte fort at det ikke er lurt å spørre om de skal tisse, vi Må ta de med på potta/do - som eelis også sier.
Her tok det ca 1 uke så var han tørr, og både tisset og bæsjet på potta. Hadde selvfølgelig 1 uhell nå og da, rett foran potta. Etter 2 uker uten bleie var han bestemt på at han var ferdig og nektet å ha på bleie om natta (hadde da allerede vært tørr i bleia i en uke) så da var det greit.
Han har hatt noen uhell om natta etter at han ble syk og forkjøla. Klarer ikke å holde igjen når han får hosteanfallene sine og han blir kjempe lei seg og unnskylder seg for å ha tisset seg ut. Spurte en kveld om han ville ha på seg bleie, så slapp han å bli lei seg, men det var ikke aktuelt, han er jo ferdig med bleia
Tror det er viktig at når man tar av bleia så er den av. At selvom man skal ut å leke, på butikken, på kafe eller kjøre bil så skal ikke bleia på... Det kan skape mye forvirring hos barna!
Signerer også eelis på at det er fantastisk deilig med en bleiefri unge