Chili-pickles er snadder! Tortilla med gulost og mengder av chili-pickles er slett ikke første-deit-mat, siden det medfører rødt fjes, svette og talefeil, men det er syyyykt godt!
Og dessuten har jeg oppdaget en ny rødvin. Den er argentinsk og har hester som løper på etiketten - og om jeg orker å lette på rompa etterhvert kan jeg sikkert finne navnet også. Anbefalt til pickles-gærningene.
Snarveien til puff-lepper, frisk ansiktsfarge og talefeil
Opprettet av
sug lut
, april 30 2012 19:44
10 svar til dette emnet
Skrevet 30 april 2012 - 19:44
Snarvei til forumene
Annonsebilag
Annonsebilag
Skrevet 30 april 2012 - 19:47
Pickels er jo Satans gave til planeten.
Jeg ser for meg at tørr måkebæsj smaker bedre.
Men vin er fin. Jeg har en argentisk vin et sted, og om jeg orker å lette på ræva sjøl skal jeg saktens finne den frem og navngi den.
Når inviterer du meg som kokk i din kåk?
Hoh - ny servicetittel til Patetica.
Call-a-kåkk.
Jeg ser for meg at tørr måkebæsj smaker bedre.
Men vin er fin. Jeg har en argentisk vin et sted, og om jeg orker å lette på ræva sjøl skal jeg saktens finne den frem og navngi den.
Når inviterer du meg som kokk i din kåk?
Hoh - ny servicetittel til Patetica.
Call-a-kåkk.
Det er JEG som er skjøga.
Skrevet 30 april 2012 - 20:08
Eeehhh.. jeg tror kaaanskje at akkurat tittelen din vil stå seg på å ikkkkkke blande to språk... ikke at jeg vil du skal gå for call-a-cunt, misforstå meg rett...
Jeg skal nok invitere, skarru se! Det var jo en suksess selv da jeg prøvde på egenhånd, den grønne sausen var himmelsk selv om rynkepotetene ikke rynka seg (jeg hadde forestilt meg mer rynker i hvert fall).
Pickles er snadder! I mitt første svangerskap åt jeg hot lime pickles og chili pickles med skje. Mulig det er derfor ungen ble såpass tøff...
Jeg skal nok invitere, skarru se! Det var jo en suksess selv da jeg prøvde på egenhånd, den grønne sausen var himmelsk selv om rynkepotetene ikke rynka seg (jeg hadde forestilt meg mer rynker i hvert fall).
Pickles er snadder! I mitt første svangerskap åt jeg hot lime pickles og chili pickles med skje. Mulig det er derfor ungen ble såpass tøff...
Skrevet 30 april 2012 - 20:14
Jeg skjønner faktisk ikke helt hvordan man spiser dette. Og kjøper man bare chili på glass da? og så spiser man det bare med gulost, og det er det? Skal det varmes eller hva? Eller, skal man varme tortillachips, chili-pickles og gulost? Jeg må ha det inn med teskje. Det er tross alt mat jeg kan tørre å smake, og gidde å lage.
Skrevet 30 april 2012 - 21:18
Du må se det som det det er - noe i gata "vil ha noe godt Nå" så det er ikke akkurat en oppskrift. Jeg hadde Pataks glass med sylta chili - sykt grønn og sykt sterk, gulost går med alt som er sterkt og tortilla (ikke chips) var mer fristende enn brød - og så ble det nå sånn. Du kunne sikkert varma den og fått smelta ost og mykere tortilla, garantert godt...
Skrevet 30 april 2012 - 22:07
Det skal kjøpes og prøves, minus tortilla. Høres ut som noe min dårlige matlyst kan takle og kroppen min kan bli litt glad for. Rapport kommer! Bare å slenge ut med flere enkle oppskrifter som krever lite arbeid og som ikke innholder annet kjøtt enn fisk - jeg tar imot med åpne armer! Og den vinen, da - den har jeg mest lyst på.
Skrevet 01 mai 2012 - 05:19
Fnis, kjøtt og fisk var jo relativt fraværende her, da...
En av de glemte effektene av å spise dette er forresten å se på som "chiligudens hevn", dvs chilien er i alle fall for min mage nokså virkningsfull, hehe...
En av de glemte effektene av å spise dette er forresten å se på som "chiligudens hevn", dvs chilien er i alle fall for min mage nokså virkningsfull, hehe...
Skrevet 01 mai 2012 - 06:14
Vinen var forresten Estancio del Fuego.
#9 Gjest_Mentha & Junior_*
Skrevet 01 mai 2012 - 06:37
Har også vært merkelig matlei i det siste (sett bort i fra en stooooor snophunger. Eller kanskje på grunn av?), men jeg har fått dilla på noe jeg ikke fikk smake i barndommen og alltid har savnet selv om jeg ikke visste hva det smakte. Lefse med fenalår! Ikke akkurat spennende og eksotisk, men derimot relativt erkenorsk vil jeg si! Og enklere mat finnes det ikke etter at vi fikk butikker med kjøledisker og ferdiglaget fenalår! Spekeskinke kan også brukes, eller for de sensitive - fårepølse. Kanskje det kan spises med pickeled chili for de eventyrlystne.
Ellers er jo tortilla med salsa og ost i microen eller steikeovn en hit. Kan også serveres med kjøtt på, enten stekt i tacokrydder eller uten. Til denne retten passer det godt med en kald øl.
Vin med hester på (i tillegg Argentinsk) høres ut som noe opp min alley! Skal letes fram neste gang jeg er på polet, om den ikke har et prisnivå som får lommeboka til å svette.
Hvis jeg kan få komme med en liten (?) faktasetning på slutten: Chili er visstnok genialt for å få igang matlysten, capsicin er et sterkt stoff som bl.a øker forbrenningen (og er bra for immunforsvaret) fordi det får magen til å produsere mer syre. Derfor skal i teorien chili øke matlysten. Mener å ha lest et sted at man brukte å gni inn tennene til hester som ikke ville spise med pepper, og det har vel noe av samme effekten? Eller så ble det kanskje til at de spiste for å få bort peppersmaken... Sikkert helt jævlig, men effektivt.
Ellers er jo tortilla med salsa og ost i microen eller steikeovn en hit. Kan også serveres med kjøtt på, enten stekt i tacokrydder eller uten. Til denne retten passer det godt med en kald øl.
Vin med hester på (i tillegg Argentinsk) høres ut som noe opp min alley! Skal letes fram neste gang jeg er på polet, om den ikke har et prisnivå som får lommeboka til å svette.
Hvis jeg kan få komme med en liten (?) faktasetning på slutten: Chili er visstnok genialt for å få igang matlysten, capsicin er et sterkt stoff som bl.a øker forbrenningen (og er bra for immunforsvaret) fordi det får magen til å produsere mer syre. Derfor skal i teorien chili øke matlysten. Mener å ha lest et sted at man brukte å gni inn tennene til hester som ikke ville spise med pepper, og det har vel noe av samme effekten? Eller så ble det kanskje til at de spiste for å få bort peppersmaken... Sikkert helt jævlig, men effektivt.
Skrevet 01 mai 2012 - 20:19
Det finnes ikke noe verre enn limepickels. Herrejesus. Det smaker grønnsåpe med oppkast. bah. Takke meg til mango!