Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online
Foto

Når bleierumpa deres ikke har på seg body,

• Logg inn for å svare
16 svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 364 858 Innlegg:

Skrevet 30 april 2012 - 19:41

bruker dere truse/bokser da?

Min erfaring er hvertfall at bodyen gjør at bleia sitter bedre på.

Men hvis ungen deres har på seg feks bukse og genser, bruker dere truse under buksen da, eller bare bleie?

Og ser det dumt ut om jeg tar på sønnen min en bokser over bleia? ;) Innbiller meg at bleien sitter bedre på med en truse/bokser på.. :)

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 It's all about me!

It's all about me!

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 3 082 Innlegg:

Skrevet 30 april 2012 - 19:54

Sluttet med body da alle mine tre var rundt året, og har aldri hatt noe over bleie etter det.
Bleia sitter som den skal uansett den.
Vet det finne truser til å ha over, men har aldri sett behovet. Det blir bare tykkere for barnet, bleia trykt enda mer mot huden og mere vask på hu mor.
Vil ikke stå opp, vil sove meeeeer

#3 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 364 858 Innlegg:

Skrevet 30 april 2012 - 19:58

Har tenkt på det samme selv.. :P For jeg har en tynn gutt og mange av strømpene\ullunderbuksene er vide i livet, samme med bukser, og bodyen hjelper til at de holder seg mer oppe. Har vurdert å kjøpe noen boxere\truser for at ting skal holde seg oppe. Hvertfall tenkt å teste det. Sikkert litt smak og behag på hva man gjør. :)

#4 Puppen og lillemor

Puppen og lillemor

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 603 Innlegg:

Skrevet 30 april 2012 - 20:01

Bruker ikke trude utenpå bleie når jeg ikke har på body nei.. Har aldri sett behovet for det!

#5 magpie

magpie

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 475 Innlegg:

Skrevet 30 april 2012 - 20:08

vi bruker ikje noe truse/bokser men av og til ser jeg behovet når enten bleien siger ned eller gutten klarer å åpne borrelåsene ;)

#6 Gjest_Juliea+gullet07.03.11_*

Gjest_Juliea+gullet07.03.11_*
  • Gjest

Skrevet 30 april 2012 - 20:16

Jeg bruker up&go bleier og de er jo nesten som truse så bleia blir der den skal.
Bruker fremdees mest body, men i sommer slutter jeg vel. Brukte det ikke på ferie for noen uker siden var så varmt.

#7 Gjest_♥ JuniGull10 ♥_*

Gjest_♥ JuniGull10 ♥_*
  • Gjest

Skrevet 30 april 2012 - 20:18

Nei. Men jeg passer på at han har på riktig bleie. Han bruker en blanding av Pampers og Rema1000 bleiene. Har han ikke på body, så må jeg ta på Pampers. Han får raskt en rørleggersprekk med Remableiene.

#8 Smil123

Smil123

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 221 Innlegg:

Skrevet 30 april 2012 - 22:04

Niks... Up&Go Pampers sitter som en truse :-)

#9 IreneUtålmodig

IreneUtålmodig

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 704 Innlegg:
  • Stedøstfold

Skrevet 03 mai 2012 - 21:09

Brukte truser på førstemann etter at han slutta m boddy, men bleiene satt egentlig godt nok uten (vanlige bleier)

#10 Håpefull77

Håpefull77

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 481 Innlegg:

Skrevet 03 mai 2012 - 21:57

Ingen truse utenpå bleie. Men vi passer på at bleia er stor nok. Bytter bleiestr litt før vi skal.
.

#11 Mamma85 <3

Mamma85 <3

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 570 Innlegg:
  • StedSkien

Skrevet 04 mai 2012 - 05:11

Brukte truser på førstemann etter at han slutta m boddy, men bleiene satt egentlig godt nok uten (vanlige bleier)

Bare lurer.. hva er "uvanlige" bleier?
Det beste i livet er å være mamma <3

#12 IreneUtålmodig

IreneUtålmodig

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 704 Innlegg:
  • Stedøstfold

Skrevet 04 mai 2012 - 19:10

Tenker vist litt gammeldags, mente de bleiene som ikke er up&go

#13 Spira31

Spira31

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 38 Innlegg:
  • StedStavanger

Skrevet 07 mai 2012 - 19:16

Nop, her bruker han tøybleier som sitter kjempefint på!
Det dummeste jeg ser er når foreldre lar ungene ha på truse/underbukse utenpå bleien (har sett det på jobb i barnehage).. da forsvinner jo hele "gevinsten" med å slutte med bleie... såå kjekt for barna å få handle inn truser å gå med når det er tid for bleieslutt;)

Men det er nå mine meninger. Virker ikke som det er så mange her inne som bruker tøybleier på barna?

Stolt mamma til 3 :) jente 07, gutt 11 og gutt 12 :)

#14 maryM

maryM

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 241 Innlegg:

Skrevet 08 mai 2012 - 08:02

Bruker både tøybleier og plast/engangs. Har ikke sett behovet for noe ekstra utenpå bleiene når vi ikke har body. Unntaket er at nattbleiene kan bli ganske tunge (engangs) og da bør vi ha body istedet for en løsere pysj.

#15 Gjest_Mentha & Junior_*

Gjest_Mentha & Junior_*
  • Gjest

Skrevet 08 mai 2012 - 09:09

Har aldri tenkt over at det går an å bruke truse/boxer utenpå bleia jeg :P Men det blir vel litt smak og behag. Kommer til å gjøre som #13 og bruke trusene som en "gevinst" når han skal slutte med bleie. Niesen min er såååå stolt over trusene sine og kommer gjerne og viser de fram i hytt og gevær :)
  • magpie liker dette

#16 sillyfilly og Olivia

sillyfilly og Olivia

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 638 Innlegg:

Skrevet 08 mai 2012 - 12:56

Bruker hverken body eller truse/bokser over bleia på 2 åringen og den sitter fint den.......

#17 magpie

magpie

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 475 Innlegg:

Skrevet 09 mai 2012 - 19:44

Nop, her bruker han tøybleier som sitter kjempefint på!
Det dummeste jeg ser er når foreldre lar ungene ha på truse/underbukse utenpå bleien (har sett det på jobb i barnehage).. da forsvinner jo hele "gevinsten" med å slutte med bleie... såå kjekt for barna å få handle inn truser å gå med når det er tid for bleieslutt;)

Men det er nå mine meninger. Virker ikke som det er så mange her inne som bruker tøybleier på barna?

vi bruker (for det meste) tøybleie :) og dem sitter jo godt, bortsett fra at gutten har funnet ut at det er morsomt å åpne borrelåsene ;)