Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Pris på utdrikningslag...

• Logg inn for å svare
18 svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 568 729 Innlegg:

Skrevet 30 april 2012 - 09:18

Har blitt invitert i et, og det koster over 1000 kr. Det har jeg absolutt ikke råd til, men jeg vil ikke si at jeg ikke kan pga prisen. Jeg har jo lyst å bli med også selvsagt, men virkelig...jeg har overhodet ikke de pengene nå :(
What to do??

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Ziva

Ziva

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 3 180 Innlegg:

Skrevet 30 april 2012 - 09:20

Synes det var dyrt.
Want to be cruel? Make someone think!

#3 moota m storesøster&lillebror

moota m storesøster&lillebror

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 3 610 Innlegg:
  • Stedpå nydelige Jæren

Skrevet 30 april 2012 - 09:21

Hvorfor kan du ikke si at det er pga prisen?

Jeg hadde sagt det til forloveren, og hadde bruden vært en nær venninne hadde jeg også sagt det til henne, men gjerne i ettertid.

#4 Westroze© ♀+?

Westroze© ♀+?

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 429 Innlegg:
  • StedAust-Agder, Sørlandet

Skrevet 30 april 2012 - 09:24

Spørre om de ikke kan få til et billigere utdrikningslag....?
Syns det var veeldig dyrt.
Her slo vi sammen 200 kr hver og vi fikk et supert utdrikningslag =D

#5 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 568 729 Innlegg:

Skrevet 30 april 2012 - 09:25

Fordi jeg har sagt at jeg skal være med, men det var før prisen kom på bordet... Dessuten blir det vel mer å betale på de andre dersom jeg ikke betaler?
Huff, syntes det var kjempedumt. Det er nesten snakk om 1500 kr, og så nære er vi ikke. Er selv forlover for ei i sommer, og skal betale rimelig mye ifbm med det, så jeg har ikke råd til det nå i mai med alle de andre utgiftene vi har også.

Denne vennegjengen er av typen som er enslige, uten barn og som jobber ræva av seg for å ha mest mulig penger til å bruke på seg selv. Jeg har ikke den økonomien de har, fordi jeg har utgifter de ikke har....

HI

#6 Mrs.HvorErNøkleneMine?

Mrs.HvorErNøkleneMine?

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 279 Innlegg:

Skrevet 30 april 2012 - 09:28

Jeg syns du rett og slett skal si at dette ble veldig mye mer enn du hadde trodd, og at du desverre ikke har råd til dette.

Det er rett og slett dårlig av forloveren å sette prisen så høyt uten å gi dere et hint om det når dere meldte dere på.

#7 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 568 729 Innlegg:

Skrevet 30 april 2012 - 09:30

Personlig synes jeg man bør holde seg godt under 1000 kroner for å ikke ekskludere noen, så jeg synes det går an å si ifra. Det kommer nok litt an på alder også, vet at utdrikningslag hvor bruden og de fleste er litt eldre blir det gjerne dyrere, men det burde ikke være sånn.

Jeg har vært med i noen utdrikningslag hvor jeg har vært gravid og derfor ikke kunnet være med på alt, og da betalt mindre. Kanskje er det noe du kan hoppeover, og da evt komme et par timer senere enn de andre, så trenger det ikke bli så synlig at du står over noen aktiviteter?

#8 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 568 729 Innlegg:

Skrevet 30 april 2012 - 09:36

Ja, jeg synes også det. Skal som sagt arrangere et i sommer selv, og har tenkt å holde meg på maks 400 kr. Hun er ikke så gammel, har blitt 28. Men den gjengen er evige studenter, så ingen (utenom meg og ei til) er etablert med hus og hjem. De lever bare livets glade dager og har råd til det. Så det kan jo være at hun har tenkt sånn, at de har råd. Men jeg har ikke det :( Måtte kjøpe ny bil fordi det andre døde, og med det forsvinner 3000 kr (som vi ikke nødvendigvis har) ut hver mnd..... Utrolig dumt, men jeg må nok bare pent takke nei :(

#9 Gjøkeredet③

Gjøkeredet③

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 051 Innlegg:

Skrevet 30 april 2012 - 09:38

De fleste utdrikningslag jeg har vært i de siste årene har ligget på rundt 1000 kroner, så jeg syntes ikke det var så hakkende galt.
Men det er jo hva man er vant til.
Men hvis du syntes det blir for dyrt er det jo ikke verre å bare si ifra, mange som ikke tenker at det kan være noen dette blir mye penger for og tar det som en selvfølge at alle har råd.
Syntes ikke det er noe vits i å si noe til bruden verken i forkant eller etterkant. Det er jo ikke noe hun kan noe for, og skal slippe å ha dårlig samvitighet for at forloverene "tar litt av"..

#10 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 568 729 Innlegg:

Skrevet 30 april 2012 - 09:44

Vis innleggGjøkeredet③ skrev 30 april 2012 - 09:38:

De fleste utdrikningslag jeg har vært i de siste årene har ligget på rundt 1000 kroner, så jeg syntes ikke det var så hakkende galt.
Men det er jo hva man er vant til.
Men hvis du syntes det blir for dyrt er det jo ikke verre å bare si ifra, mange som ikke tenker at det kan være noen dette blir mye penger for og tar det som en selvfølge at alle har råd.
Syntes ikke det er noe vits i å si noe til bruden verken i forkant eller etterkant. Det er jo ikke noe hun kan noe for, og skal slippe å ha dårlig samvitighet for at forloverene "tar litt av"..

Joda, jeg ser den. Og hadde det vært en av mine aller nærmeste venninner så hadde jeg nok spadd frem pengene fra et sted, eller lånt av noen. Men, det er ei jeg gikk på skole med for over 12 år siden, og vi har bare sporadisk kontakt på facebook. Har sett henne 1 gang i år, og sist var for 2 år siden... Så det er liksom ikke bare bare heller, syns jeg....

#11 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 568 729 Innlegg:

Skrevet 30 april 2012 - 09:57

Jeg sa også ja takk til å bli med et utdrikingslag i sommer. Eller sa at jeg skulle prøve å få det til. Men så kom invitasjonen og prisen, 1000 kr. for å bli med. Pluss gave, mat (frokost, lunsj, middag), all drikke selv, pluss togtur for meg. Så dette hadde kostet meg 5-6000 kr. Da takket jeg nei. Skal jo i bryllupet også, med gave og kjole..
Syns også 1000 kr. er i meste laget, men hadde vært ok om alt var dekket da.
Var selv forlover i fjor, jeg la prisen på 500 kr. Da var alt inkl. Ville at alle skulle ha muligheten til å bli med.

#12 Gutta er ute og puppene henger

Gutta er ute og puppene henger

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 147 Innlegg:

Skrevet 30 april 2012 - 10:11

Når du ikke er en nær venninne og det er jo dere virkelig ikke siden du ikke har sett henne på 2 år og mest sannsynligvis heller ikke skal i bryllupet så hadde jeg bare funnet på en liten hvit løgn. Jeg går også utifra at du ikke kjenner hennes venner heller noe særlig så da slipper du uansett unna med en liten hvit en ;) Si at mannen må jobbe og dere dessvere ikke har barnevakt den dagne, eller at svigermor fyller år..Har en barn er det lett og dikte opp hvite løgner :)

#13 moota m storesøster&lillebror

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 3 610 Innlegg:
  • Stedpå nydelige Jæren

Skrevet 30 april 2012 - 10:16

Så du føler at du må være med på et utdrikningslag som du ikke har råd til fordi det ikke skal bli for dyrt for de andre som skal være med??
Kanskje det går et lys opp for forloveren om noen kommenterer at det blir for dyrt, og gjør de ikke det, ja så har de vel råd da.

Hvis hun ikke er så nær venninne hadde jeg trukket meg uten å si noe mer enn at det ble for dyrt.

Jeg synes det er dårlig gjort å ekskludere noen pga prisen. Skal en først ha et utdrikningslag som koster litt, så bør en avklare dette med alle aktuelle gjester før en legger opp til noe som er så dyrt.

Jeg skal drikkes ut selv om 1 år ca, og har sagt klart i fra at jeg ikke vil at det skal være dyrt. Blir litt sur på forloveren om hun legger opp til aktiviteter som ikke alle kan være med på pga pris. Skal ikke jeg få dele min dag med mine venninner pga at ei har bestemt hva hun synes er en god pris? Huff nei blir visst litt irritert her hehe :P

#14 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 568 729 Innlegg:

Skrevet 30 april 2012 - 10:21

Hehe, ja samvittigheten min suger, jeg vet! Det blir (jeg har regnet, haha) ca 150 kr ekstra hver på de andre om jeg trekker meg. Og har de råd til et lag som koster 1400 har de sikkert råd til 150 ekstra ;)
Så henne en gang i februar, og før det så jeg henne i 2010. Og nei, jeg skal ikke i bryllupet.
Vennene hennes er venner fra skoletida, så jeg kjenner de jo sånn sett. Men jeg er ikke omgangsvenner med noen av de, ei heller med bruden. Hun snakker jeg med endel på facebook, men ikke noe utover det. Hun er ikke en jeg ringer til å skravler med på kvelden, liksom...

Jeg har selv gitt beskjed til alle jeg har bedt i min venninnes utdrikningslag om at jeg vil ha en pekepinn på hva de synes er akseptabelt å betale...

HI

#15 moota m storesøster&lillebror

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 3 610 Innlegg:
  • Stedpå nydelige Jæren

Skrevet 30 april 2012 - 10:24

Vis innleggAnonym bruker skrev 30 april 2012 - 10:21:

Hehe, ja samvittigheten min suger, jeg vet! Det blir (jeg har regnet, haha) ca 150 kr ekstra hver på de andre om jeg trekker meg. Og har de råd til et lag som koster 1400 har de sikkert råd til 150 ekstra ;)
Så henne en gang i februar, og før det så jeg henne i 2010. Og nei, jeg skal ikke i bryllupet.
Vennene hennes er venner fra skoletida, så jeg kjenner de jo sånn sett. Men jeg er ikke omgangsvenner med noen av de, ei heller med bruden. Hun snakker jeg med endel på facebook, men ikke noe utover det. Hun er ikke en jeg ringer til å skravler med på kvelden, liksom...

Jeg har selv gitt beskjed til alle jeg har bedt i min venninnes utdrikningslag om at jeg vil ha en pekepinn på hva de synes er akseptabelt å betale...

HI

Da hadde jeg i alle fall ikke gått. Jeg hadde nok tenkt på alt det jeg kunne brukt de pengene på til familien og fellesskapet i stedenfor på en kjenning.

#16 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 568 729 Innlegg:

Skrevet 30 april 2012 - 10:34

Vis innleggmoota m storesøster&lillebror skrev 30 april 2012 - 10:24:

Vis innleggAnonym bruker skrev 30 april 2012 - 10:21:

HI

Da hadde jeg i alle fall ikke gått. Jeg hadde nok tenkt på alt det jeg kunne brukt de pengene på til familien og fellesskapet i stedenfor på en kjenning.

Hehe, de pengene har jeg ikke engang så jeg får ikke brukt de på noe ;) Men jeg slipper hvertfall å låne av foreldre eller av mastercarden for å få det til :)

#17 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 568 729 Innlegg:

Skrevet 30 april 2012 - 10:58

Si i fra!!!

Jeg ble for noen år siden invitert i et utdrikkingslag som kostet 2000,-, i tillegg til egen mat og drikke. Jeg hadde virkelig ikke råd, men turte ikke si det, så da at det ikke passet. Forloveren spurte etterpå om det var pga.prisen, for det var flere som hadde meldt avbud pga. den. Jeg som hadde vært så dum og oppgitt en annen grunn, måtte fastholde at det ikke var pga.prisen men andre ting. Latterlig, sånn i etterpåklokskapens lys. Nei, si i fra at over 1000 kr for et utrikkingslag nok blir litt for mye. Det gjør da ingenting at du har sagt ja tidligere, da visste du jo ikke at det skulle koste skjorta, og litt til. Så lenge di sier i fra i god tid har forloveren en sjanse til å endre opplegg til noe rimeligere, for du er sikkert ikke den eneste som synes det er dyrt, eller ta deg ut av likningen, slik at de andre ikke må betale mer for at du ikke blir med, sånn helt på tampen.

Lykke til!!!

#18 Soon to be mum

Soon to be mum

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 627 Innlegg:

Skrevet 30 april 2012 - 12:31

Jeg har selv arrangert utdrikningslag for søsteren min nå i helgen, og der kom prisen på 1250 kroner per person, MEN:
Jeg sjekket prisen med alle på forhånd, og ingen gav tilbakemelding på at det var for mye.

Det var også veldig mye som var inkludert i den prisen:
* tre-kamp på Megazone (lazerspill, mekanisk okse, hinderløype)
* lunsj på en (veldig) fin restaurant
* 3 timer spa på Vestkantbadet
* 3-retters middag
* all drikke/vin mens vi var på Vestkantbadet, til middag og festen etterpå
* snacks til festen
* alle utgifter til bruden og en fotograf som var til stede (gjorde jobben gratis men fikk mat/drikke/innganger dekket av oss)
* to taxiturer mellom forskjellige steder
* gave til bruden (fotoalbum med bilder fra det meste av dagen)
* flybillett for bruden da hun bor i en annen by enn oss som var med på utdrikningslaget

Ja... Det var vel det tror jeg. Føler veldig jeg har glemt noe, men som dere ser... Mye for pengene.
Så hvorvidt ca 1000 kroner er dyrt for et utdrikningslag eller ikke er jo relativt synes jeg. Kommer an på hva man får for pengene.

Men det er klart, har man ikke råd til 1000 kroner så hjelper det ikke hva som er inkludert uansett. Hvis jeg var det ville jeg definitivt sagt i fra hvorfor du evt må trekke deg fra arrangementet. Hadde jeg fått tilbakemelding fra folk at de syntes det var for mye ville jeg helt klart ha forandret på opplegget slik at flest mulig kunne delta. DET er jo det viktigste tross alt.

#19 *Yuna*

*Yuna*

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 946 Innlegg:

Skrevet 30 april 2012 - 15:37

Kommer ann på hva man får for pengene. Betalte 1000 kr sist jeg deltok, og det innebar båttur med overnatting, middag, litt alkohol, spa og frokost. Syns det var helt ok :)
Ofte må man opp i litt penger for å få til noe ordentlig.

Men har du ikke råd, så meld avbud.