Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Kleskode i bryllup...

• Logg inn for å svare
4 svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 562 503 Innlegg:

Skrevet 30 april 2012 - 07:33

Vi er invitert i bryllup til en venninde av meg nå i mai. Det er ikke oppført noen kleskode i invitasjonen. Mannen min skal ha vanlig pen dress.
Hvor "flott" må kjolen min være? Må man handle seg nytt?  Det er et vårbryllup, jeg har en krem/ferskenfarget kjole med vårblomster og fugler på (Ikke knæsj, ganske nøytral). Den går til knærne. Jeg har kun brukt den en gang, og er en kjole jeg føler meg vel i. Saken er den at den er fra en billigkjede, kjøpte den for 200,- i fjor, er det for stusselig, eller har det ikke noe å si? (Den ser jo ikke kjip ut....) Alltid vanskelig dette :)

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 najaden

najaden

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 943 Innlegg:

Skrevet 30 april 2012 - 07:47

Dersom det er en kjole du liker og føler deg vel i - bruk den!
Ingen kommer til å vite hva den koster (og jeg kan ikke tenke meg at noen brur seg om hva den koster, heller).

(Da jeg giftet meg, kunne gjestene om så ha kommet i potetsekker - jeg la ikke merke til noen andres kjoler, jeg :) )
termin 23. april!

#3 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 562 503 Innlegg:

Skrevet 30 april 2012 - 07:51

Da jeg giftet meg hadde jeg på meg en hvit sommerkjole som kostet 500 kr jeg ;)

Er vel ingen som bryr deg om prisen på kjolen vel, er det en pen sommerkjole kan du garantert bruke den. Noen smykker, pene sko osv og du er bryllupspyntet i massevis.

#4 Forventningsfull med baby

Forventningsfull med baby

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 374 Innlegg:

Skrevet 30 april 2012 - 07:52

Så lenge du synes at kjolen er fin, så har det vel ikke noe å si hva den koster? Det finnes heldigvis ingen minimumspris på bryllupsgjesters kjoler. Kos deg i bryllup!

#5 appelsin

appelsin

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 254 Innlegg:

Skrevet 30 april 2012 - 07:53

Jeg har også hatt på meg en kjole fra en billigkjede i bryllupe en gang. Tenker to ting; ser den billig ut? Den jeg hadde var lang, i et satin.lignende stoff og med fine detaljer på, så den kunne lett ha vært mye dyrere enn den var. For det andre er det utrolig mye man kan gjøre med accesories!! Jeg hadde høyhelte pumps med åpen tå, et fargerikt sjal, med gulltråder over skuldrene festet med en rose-brosje (kjolen var ensfarget) og enkle, men fine smykker til. Man får mye flott accessories for prisen av en finere kjole! Også er det så mye mer anvendelig senere:)