Gå til innhold

Gullkorn fra barnemunn :D


Appelsindyret

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ler veldig av denne :P

Satt på bussen da en liten unge plutselig sier: Mamma! Ikke sant du tisset i vasken i dag morges?!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne hørte jeg på jobb en gang:

"åh, mamma, så fine brilla dæm har hær! Skulla ønska æ å va blind!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min niese som idag er 6 år hadde flere gullkorn som fireåring.

Hun kalte butikken for pikken, så når vi var på kjøpesenter en gang sa hun: Duuuh tante, kan vi gå på LEKEPIKKEN nå eller?! Haha, folk rundt oss stoppa litt opp og lo da altså :) Også sa hun samtidig om en mann som sto i en kasse i en telekiosk: Han deer ligner på pappan min. øyne, nese, og TISSELUR AKKURAT SOM PAPPA. heheh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk et fint gullkorn her en dag av en liten gutt da jeg skulle hente sønnen min i barnehagen:

 

han: har du tykk mage du da?

 

jeg: ja,jeg har jo det..

 

han: det har mamman min også..

 

jeg: åja..

 

han: har du bebi inni magen?

 

jeg: ja, det har jeg..

 

han: det har ikke mamman min...

 

klarte ikke noe annet enn å le litt inni meg da..alt han sa kom så veslevoksent ut liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var vel rundt 2-3 år gammel og var tilfeldigvis på badet da pappa kom ut av dusjen...

da utbrøt jeg "jeg skal også spare til lang tiss!"

ble forferdelig skuffet da mamma fortalte at det nok dessverre ikke gikk ann... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min jente på 3 år så nedi singletten min og spurte, "Hva har du der mamma"? Forklarte henne at det var en behå..

"åja, men da må vi gå på butikken å kjøpe en bittebittebitteliten rosa behå til meg også da".. Hehe, måtte le litt da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helga var vi på kafe hele familien. Jeg lener meg over mot mannen og hvisker at kaffen ikke var særlig god.

 

Ett minutt senere brøler toåringen ut over hele kafeen: "Kaffen her var IKKE særlig god altså!!!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

møtte en gammel mann på butikken da jeg var ca 3 år gammel, gikk bort til ham å sa:

"Jeg heter Hannah 3 år og jeg har tenner"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen skulle ut og trene og tok på seg strikken med pulsmåler rundt brystkassa da toåringen sier: "Pappa tar på seg bh-en sin mamma!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nevøen min på straks 3 år skulle fortelle om kroppen sin, og ramser opp: Her er øyet, her er nesa, her er magen og her er kukken... jadda :P Lurer på hvor han har plukka opp den hen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niesen min gikk bort til sin mor å sa:

"mamma! Når får jeg sånne laaaaaange pupper som deg?"

Ler veldig godt av den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moppen sto framme her en dag jeg drev å vasket gulvet, så sier gutten min på 3,5 år at han skulle vaske gulvet litt. Så begynner han å vaske og sier : "blir det ikke nydelig, mamma?" Hihi, synes det var litt søtt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg leste gullkorn fra barn i avisa her en dag der de forklarte hva ektefelle er: ektefelle er en felle som de fleste damer går i, man må være over 20 år for å gå i den fella. Og hvis du skal komme deg løs så er det bare politiet som kan hjelpe deg:-) det værste er jo at det kan være sant:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte kusina mi på 5 år hva hun skulle bli hva hun ble stor. Hun skulle i allefall ikke bli regnskapsfører, for det var mamma, og det var kjedelig det.

 

Ellers kan jeg nevne at meg selv stod og sprika da jeg var liten, gnudde hånda godt mellom beina, og strakk handa opp til onkel og sa: "lukt!" haha ikke flau når den historien blir fortalt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kira med en av hver

Vi satt og spiste frokost forrige helg, og datteren vår på 2,5 år utbrøt: Det lukter vondt her. Jaha, svarer pappaen ganske uinteressert. Hvorpå vår lille sier: Er det du som har bæsjet pappa.

 

Vi må vel forvente sånne spørsmål fra henne når hun får det fra oss ;)

 

Har også en annen litt søt en. Vi spurte henne rett før jul hva hun ønsket seg til jul, og da svarte hun: mormor og lørdagsgodt. Billig i drift enn så lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute å gikk tur med hunden for en stund siden og da traff jeg på en flokk med unger fra 6-årsalderen og oppover.. Og de spurte om å få lov til å klappe han, noe de fikk...

Han ser ut som en schæferhund, han er blandig da men ikke alltid lett å se.. Og da utbrøt den ene jenta... Hun var sååå vant med schæferhunder, for både mamma'n og pappa'n hadde hatt hund... Men det var før hun var født da.... :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan fortelle en fra når jeg var liten:)Mamma og jeg skulle ta fergen til byen og jeg var rundt 3 år.Når vi hadde sittet oss ned kom det en mann og satte seg rett ved oss,han var utlending,hadde skjegg og en slags turban på hodet.Jeg ble så glad og lykkelig,reiste meg opp i setet og klappet og jublet og brølte at:Der var jesus!

Hehe,mamma har sjelden vært så flau:)Men mannen hadde bare ledd og smilt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sønn på fire satt på do og ropte at "Lillehjernen har blitt større".....Lillehjernen? spurte jeg da.."Ja, hjernen ved siden av tissen" ;) Hvorfor han kalte det lillehjernen vet jeg ikke, men mulig de har sett slike "plastikkhjerner" i barnehagen, kan vel likne litt på ballene til en gutt/mann... Uansett har han jo rett, på en måte....

 

Og nå har han vært forkjølt og det har rent fra øyne og nese..Han har klødd seg mye på øynene, de har vært røde og rennende,- også har vi spurt "Går det bra?"..

 

Jada,- jeg har bare svetteøyne..... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkna mi våkknet i 6 tiden som egentlig er vanlig for henne en lørdag jeg hadde vært litt lenge oppe. Hun spør om det er morgen og jeg sier nei det er natta og hun må sove litt til.. så ble det stille i 2 min å så sier hun . Mamma det gjør ingen ting at det en natten vi står opp for det vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4åringen her er et oppkomme av gullkorn om dagen.

Her om dagen var vi på åpen gård i nabolaget, og det kommer en hest forbi. Da utbryter han; Der er tissen til hesten, det var en rar tiss, også er den kjempelang, den er enda lengre enn pappa sin! Det var en del som humret rundt oss da :)

I fjor sommer sto det en mann i bar overkropp bak oss i kø på butikken, hvorpå gutten høylytt sier; se mamma, han mannen har glemt å kle på seg i dag!

For ikke å snakke om de mindre behagelige som da han med store øyne betraktet en tykk mann som kom mot oss, og sier høyt i det mannen er ved siden av oss; Han hadde stor mage han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 åringen min utbrøt på badet her en morgen: "Mamma, du har sånne pupper som kuene har...."

 

(Det er komplimentet etter å ha ammet 3 barn...... ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lille på 2,5 år hadde sagt dette til personalet i barnehagen: "Jeg har fryktelig full bleie!"

 

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...