Gå til innhold

Dere med 1-åringer som sover en gang pr. dag, hvordan gjør dere det med sovinga på 17 mai?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jenta mi sover duppen sin fra ca. 12.30, og barnetoget starter 12.00. Hun er vant til å kun sove i senga si, og er var på lyder, så ser ikke for meg at hun sovner i vogna.

 

Dumt at alt skjer midt i sovetida :-)

 

Hva gjør dere andre med sovinga denne dagen?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her starter barnetoget kl 10 og jenta mi sover ca12. Hun vil kun sove i vognen sin men helst hjemme på verandaen med kun trafikken nedenfor her som bakgrunnsstøy;-) Hun sovner i vognen i byen/ på tur også men da må jeg gå hele tiden hvis ikke våkner hun;-) Så vi må enten bli i byen på rusletur eller dra hjem før hun skal sove he he... Vi har tydeligvis litt fler alternativer enn dere.. Tenker at enter blir dere hjemme til etter barnet har sovet og tenker at neste år vil dere sannsynlig få med dere toget igjen- ELLER dere tenker at jaja er jo bare denne dagen så da blir det bytur så går det som det går med sovingen....... Hipp hurra ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde 1-åring i fjor og hun sov seg gjennom hele toget :)

 

Kan tillegge at det er lurt å være litt fleksibel i rutinene slik at det ikke blir fullstendig krise dersom man må avvike litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker vi tar det som det kommer ;-) Hun må være med på byen ettersom resten av familien skal gå i tog osv kl 10, så håper jeg vi finner tid til en dupp etter det eller underveis i toget. Hun sover i blant to ganger om dagen da, så vi er vel hjemme til dupp nr 2 i tilfelle.

 

Legg henne litt tidligere da, og ta henne opp til barnetoget? Eller dropp barnetoget med mindre dere er nødt til å gå i det? Om dere ikke har noen forpliktelser denne dagen er det vel ikke krise å stå over, blir vel mange nok tog å se på i årene fremover tenker jeg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tar vi det som det kommer.. Guttungen må være med til byen, og vi har med vogna så dersom han er trøtt så får han sove i den . Hvis han ikke vil det, så får han la være da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juliea+gullet07.03.11

Her skal jeg vel på frokost til mine foreldre, så gå tur til Strand der barnetoget går til der de bor. Jeg legger henne i vognen 10 tiden og så sover hun vel som vanlig til 12 tenker jeg.

Om ikke er det ingen krise da legger mamma o stefaren min henne litt før på kvelden bare i stede de skal ha henne på overnatting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi tar det som det kommer. Hun sovner vel når hun blir trøtt nok. I fjor var hun 3,5 uke og sov seg gjennom hele herligheten:-) vi prøver å ikke ha ekstremt faste rutiner, slik at hun kan sovne litt her og der, slitsomt om vi alltid må være hjemme i sovetiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om du som startet denne tråden har veldig stramme rutiner. Betyr det at du hver eneste dag må være hjemme på denne tiden? Vil anbefale deg å prøve å justere dette litt for din egen del også. Det er fint å ha rutiner, men hvis man har gode rutiner, tåler man at de brytes en dag. Ta med vogna til barnetoget. Når ungen blir trøtt, sover hun. Hvis ikke, får hun sove etter at moroa er over. I

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt at du har vent henne til at alt er stille når hun skal sove, samt så strenge rutiner for da låser du situasjonen veldig for deg selv.

Jeg har alltid vært bevisst på at vi ikke skal være spesielt stille rundt min når han sover. Vi skal leve normalt.

 

Når du først har gjort det så vanskelig for deg selv, så dropper du barnetoget....eller tar henne med. Sovner hun, så er det bra. Sovner hun ikke så gjør hun det sikkert senere når hun blir utslitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det faktisk ikke slik at man selv nødvendigvis er "skyld" i at ungen er veldig "rutinepreget". Jeg har tre barn og det har derfor aldri vært stille rundt minsta. Alikevel har hun nå blitt veldig var på lyder og våkner lett. Hun har i tillegg blitt dratt med rundt omkring, men sover alikevel kun i senga.

 

Måtte bare få sagt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sover lillegutt i vogna si. Får han ikke sove får han en flaske med sånn drikki mellom måltid. Da er han nede for telling :) flaskekos + trilling i vogn= baby som sover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...