Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Hekken min..

• Logg inn for å svare
6 svar til dette emnet

#1 Gjest_overlord_*

Gjest_overlord_*
  • Gjest

Skrevet 29 april 2012 - 21:02

Dama på gartneriet stemte ned forslagene deres om plantene jeg skal ha sammen med hekken min (som viser seg å være barlind).
Hun mente jeg enten burde ta klematis eller klatrehortensia.

Enig eller uenig? Og hvilken av de to skal jeg ta dersom jeg velger å lytte til denne damen med svært bestemte meninger:) ??

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 sug lut

sug lut

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 7 100 Innlegg:

Skrevet 29 april 2012 - 21:10

Hater hortensia. Men klatrehortensia er ikke så ille som annen hortensia. Klematis er kjempefint hvis den vil, og du har mange fargemuligheter og kan sikkert få et livlig bed. Pass på å velge sånne som er mest mulig sjølgående - litt forskjelige standarder på stell.

Ellers er jeg ute av stand til å la være å fnise puerilt av "hekken min" og ser for meg overlord med hortensia i hekken.

#3 Gjest_overlord_*

Gjest_overlord_*
  • Gjest

Skrevet 29 april 2012 - 21:13

Vis innleggsug lut skrev 29 april 2012 - 21:10:

Hater hortensia. Men klatrehortensia er ikke så ille som annen hortensia. Klematis er kjempefint hvis den vil, og du har mange fargemuligheter og kan sikkert få et livlig bed. Pass på å velge sånne som er mest mulig sjølgående - litt forskjelige standarder på stell.

Ellers er jeg ute av stand til å la være å fnise puerilt av "hekken min" og ser for meg overlord med hortensia i hekken.

Ser nå at formuleringen muligens var litt uheldig, ja:)

Jeg elsker hortensia. Elsker igrunn alle bestemoderlige blomster.
Er den lettere å få til enn klematisen? Da avgjør det i tilfelle saken..

Apropo bestermors-blomster; kan jeg plante nelliker i bedet mitt? Eller er de vanskelig å få til for dummies?

#4 sug lut

sug lut

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 7 100 Innlegg:

Skrevet 29 april 2012 - 21:18

Jeg har ikke annet å si om hortensia enn VANNNN. De er sykt tørste. Og klematis er utrolig mye penere. Ellers liker jeg også bestemorsblomster, men hortensia gjør meg av en eller annen grunn halvkvalm, mulig jeg bør gå til hypnose men i mitt hode er det noe sykt med dem. De hvite går til nød, da, men de skifter farge etter jordsmonn/gjødning så du kan ikke garantere at de holder seg hvite heller.

Nellikkene mine døde, men det betyr lite, de skal vel være greie egentlig tror jeg, og sånne rosa nyyydelig-duftende måtte være fine i steinbedet.

#5 Gjest_overlord_*

Gjest_overlord_*
  • Gjest

Skrevet 29 april 2012 - 21:22

Vis innleggsug lut skrev 29 april 2012 - 21:18:

Jeg har ikke annet å si om hortensia enn VANNNN. De er sykt tørste. Og klematis er utrolig mye penere. Ellers liker jeg også bestemorsblomster, men hortensia gjør meg av en eller annen grunn halvkvalm, mulig jeg bør gå til hypnose men i mitt hode er det noe sykt med dem. De hvite går til nød, da, men de skifter farge etter jordsmonn/gjødning så du kan ikke garantere at de holder seg hvite heller.

Nellikkene mine døde, men det betyr lite, de skal vel være greie egentlig tror jeg, og sånne rosa nyyydelig-duftende måtte være fine i steinbedet.

Jeg kan i tilfelle anbefale en hypnotisør. Er personlig ikke fan av alternativ medisin, men hyponotisøren jeg snakker om er så drepende sexy at jeg vurderer å dikte opp en fobi som trenger en dyp hypnose.
Om alt klaffer kan han få stelle hekken min samtidig;)

#6 Gjest_overlord_*

Gjest_overlord_*
  • Gjest

Skrevet 29 april 2012 - 21:24

Da prøver jeg klematis. Var den gartner-dama hadde på førsteplass også. Hun så ut til å være typen som liker at rådene hennes blir fulgt..:)

#7 Mel nok

Mel nok

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 094 Innlegg:

Skrevet 29 april 2012 - 21:27

Det er akkurat som om hele denne siden skriker ut følgende ord: "Bestemorhekk"!

Og da får jeg bilder i hue mitt som jeg egentlig helst ikke vil ha der.