Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Hjelp- bf vil ikke ha barna når det er hans samværsdager

• Logg inn for å svare
16 svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 566 487 Innlegg:

Skrevet 29 april 2012 - 19:28

Her er alt rett og slett et rent helvette når det gjelder samarbeid med bg, og det er snakk om å sluke kameler i hytt og gevær for at barna skal ha det best mulig. Enigheten er at barna skal være hos bf fra onsdag til fredag annen hver uke, men han er skikkelig bitter for at han må betale så mye barnebidrag at han nekter å ta dem så mye. Jeg får nærmere 8.000 i barnebidrag for 2 barn, og da mener han at han betaler meg for "barnepass" når det egentlig er hans tur til å ha barna.
Jeg skulle å levere de til han på onsdagen til avtalt tid kl 18.00, men da vi kom var han ikke hjemme. Jeg prøvde å ringe flere ganger, men fikk ikke kontakt. Tilslutt måtte jeg bare ta 2 skuffede barn med hjem, og i 11-tiden fikk jeg melding fra han "er bortreist til fredag, så du kan komme med barna da". Jeg fikk levert barna på fredagen, men lørdags ettermiddag dumpet han de på døren til meg fordi han hadde planer på kvelden å kunne ikke ha dem lengre.

Jeg er jo kjempeglad for at jeg får ha barna så mye, og mener at det er han som taper samværstid med dem, men jeg takler ikke han han bare skal snike seg unna og dumpe barna på døren hos meg når det er hans tur å ha dem. Da får han heller si ifra at det ikke passer, så kan han spørre om det går bra at jeg tar dem eller at vi evt bytter uke.
Jeg er den typen som ikke er vanskelig å be når det gjelder barna, og synes såklart begge burde kunne ha et ordentlig samarbeid når det kommer til dem.
Grunnen til dette er at han vil straffe meg, men til syvende og sist er det jo barna det går utover. Synes det er trist at det skal være slik, og barna blir jo kjempeskuffet når de ikke får dra til faren. Han er utrolig flink når han har dem, og de er veldig glad i å være der :)

Noen som har erfart lignende, og hva kan jeg evt gjøre?

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 566 487 Innlegg:

Skrevet 29 april 2012 - 19:29

Det finnes ikke så mange sanksjonsmuligheter, men det du kan gjøre er om dette skjer ofte å be om ny beregning av barnebidraget etter faktisk samvær.
ønsker han "barnepass" på hans samværsdager så får han jaggu også betale for det :D

#3 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 566 487 Innlegg:

Skrevet 29 april 2012 - 19:37

Vis innleggAnonym bruker skrev 29 april 2012 - 19:29:

Det finnes ikke så mange sanksjonsmuligheter, men det du kan gjøre er om dette skjer ofte å be om ny beregning av barnebidraget etter faktisk samvær.
ønsker han "barnepass" på hans samværsdager så får han jaggu også betale for det :D

hehe, blir vel til å ende opp med at han ikke ser barna tilslutt om han må betale enda mer :P

HI

#4 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 566 487 Innlegg:

Skrevet 29 april 2012 - 19:45

Redusere litt i bidraget, vil nok være verdt pengene. Han kan i tilegg til bidraget ha andre store forpliktelser og han kan føle seg økonomisk presset.
Horribeørhøyt bidrag, og det er naturlig han føler seg frustrert. Han håndterer det svært dårlig, men rart du ikke ser hans frustradjon. Usmaklig med siste innlegget ditt, og den smilyen.

#5 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 566 487 Innlegg:

Skrevet 29 april 2012 - 19:49

Vis innleggAnonym bruker skrev 29 april 2012 - 19:45:

Redusere litt i bidraget, vil nok være verdt pengene. Han kan i tilegg til bidraget ha andre store forpliktelser og han kan føle seg økonomisk presset.
Horribeørhøyt bidrag, og det er naturlig han føler seg frustrert. Han håndterer det svært dårlig, men rart du ikke ser hans frustradjon. Usmaklig med siste innlegget ditt, og den smilyen.

Mener du også at mor skal bruke mindre penger på barna da? Hun har sikkert også andre utgifter, må vite.

Far, lik mor, skal bidra og skal betale for egne barn. Hvorfor skal mor sitte igjen med "regninga" fordi far blir frustrert og lar denne frustrasjonen gå utover hans egne barn? Hvorfor er det så ofte at man mener at mor skal jenke seg, at far skal få viljen sin og at mor er ansvarlig for at ting går greit, også ansvarlig for fars del, og at mor alltid skal fikse opp.

Herregud, far er da verken evneveik eller hemma! Han er en tosk som bør bli voksen, ta ansvar for barna han har satt til verden og han bør slutte å surmule som en annen drittunge!

#6 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 566 487 Innlegg:

Skrevet 29 april 2012 - 19:51

Vis innleggAnonym bruker skrev 29 april 2012 - 19:45:

Kjære deg, bf har over 2.000.000 i året og har nedbetalt alle lån. Jeg sitter med lån over hodet, og jobber det jeg kan for å få ting til å gå rundt. Har desverre ikke like god råd som han, da skulle jeg gladelig gitt mer blaffen i barnebidraget. Men for å få alt til å gå rundt er jeg faktisk nødt til å få det barnebidraget.

HI

#7 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 566 487 Innlegg:

Skrevet 29 april 2012 - 20:02

Bokfør alle ganger han har dei og ikkje har dei dersom det blir noe tull seinare.

#8 Gutta er ute og puppene henger

Gutta er ute og puppene henger

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 147 Innlegg:

Skrevet 29 april 2012 - 20:03

Da hadde jeg sagt til ham at siden han ikke har barna sine så mye som samværsavtalen tilsier så vil du gå til nav og få en ny utregning av bidraget som dermed vil bli ennda høyere..

Mulig han vil se anderledes på ting da :) Kanskje han "våkner" da?

#9 Gjest_Filifjonka_*

Gjest_Filifjonka_*
  • Gjest

Skrevet 29 april 2012 - 21:09

Uansett hva du gjør og ikke gjør så sørg for å ha dokumentasjon på ting. Bare sånn i tilfelle han plutselig bestemmer seg for å dra deg for retten av en eller annen grunn.

Skriv opp alt som skjer, så objektivt som mulig. Ta vare på alle mailer og tekstmeldinger, skriv referat av telefonsamtaler. IKKE legg inn adjektiver og følelser i det du skriver, hold deg til nakne fakta.

Og for all del, ikke synk ned på hans nivå selv. I tilfelle han kjører samme taktikk og tar vare på all kommunikasjon mellom dere.

#10 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 566 487 Innlegg:

Skrevet 29 april 2012 - 21:30

Huff, jeg synes bare så innmari synd på alle de barna som har det slik jeg...som du sier, er dem det går utover:((

#11 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 566 487 Innlegg:

Skrevet 30 april 2012 - 11:20

Ja, det er utrolig synd på de barna som har det slik. Det verste er jo at det er slik i bra mange familier hvor foreldrene vil straffe hverandre, men er jo barna som får de store problemene på grunn av dette.

#12 Gjest_sommerfuggel i vinterland_*

Gjest_sommerfuggel i vinterland_*
  • Gjest

Skrevet 30 april 2012 - 11:33

Vis innleggFilifjonka skrev 29 april 2012 - 21:09:

Uansett hva du gjør og ikke gjør så sørg for å ha dokumentasjon på ting. Bare sånn i tilfelle han plutselig bestemmer seg for å dra deg for retten av en eller annen grunn.

Skriv opp alt som skjer, så objektivt som mulig. Ta vare på alle mailer og tekstmeldinger, skriv referat av telefonsamtaler. IKKE legg inn adjektiver og følelser i det du skriver, hold deg til nakne fakta.

Og for all del, ikke synk ned på hans nivå selv. I tilfelle han kjører samme taktikk og tar vare på all kommunikasjon mellom dere.

Enig! Skriv ned dato, klokkeslett, årsaker... ALT..

Jeg må le litt av de som skal straffe den andre ved å nekte å ha samvær fordi de betaler så mye bidrag. Har de virkelig ikke forstått at jo mindre de har barna desto mer bidrag må de betale? Om han ønsker å redusere bidraget så får han begynne å ha de mer også da.

#13 ♥♥♥InMyHeart♥♥♥

♥♥♥InMyHeart♥♥♥

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 4 613 Innlegg:

Skrevet 30 april 2012 - 11:39

Utrolig trist at far ikke skjønner at det er barna som blir straffet. Jeg regner med at du har prøvd å forklare at de blir lei seg når de har gledet seg til å komme til han, for så å møte en låst dør? Hva har han å si til det? Har han ikke ønske om å være sammen med dem?

Jeg har ikke erfaring med dette selv, men hva med en samtale på familievernkontoret? Kanskje han skjønner hva han gjør mot barna sine hvis det er andre enn deg som forklarer han det?

#14 MrsMilla

MrsMilla

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 635 Innlegg:

Skrevet 30 april 2012 - 11:39

Hvis han prøver straffe deg, kan du jo kanskje kjøre litt psykologi på ham her? Hva med å si at du ikke vil at de skal til ham, og at du gjerne tar de hele tida? kanskje han da vil straffe deg med å kreve all tiden han har fått?...

#15 Eeniemeenie

Eeniemeenie

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 805 Innlegg:

Skrevet 30 april 2012 - 12:14

Vis innleggAnonym bruker skrev 29 april 2012 - 19:28:

Her er alt rett og slett et rent helvette når det gjelder samarbeid med bg, og det er snakk om å sluke kameler i hytt og gevær for at barna skal ha det best mulig. Enigheten er at barna skal være hos bf fra onsdag til fredag annen hver uke, men han er skikkelig bitter for at han må betale så mye barnebidrag at han nekter å ta dem så mye. Jeg får nærmere 8.000 i barnebidrag for 2 barn, og da mener han at han betaler meg for "barnepass" når det egentlig er hans tur til å ha barna.
Jeg skulle å levere de til han på onsdagen til avtalt tid kl 18.00, men da vi kom var han ikke hjemme. Jeg prøvde å ringe flere ganger, men fikk ikke kontakt. Tilslutt måtte jeg bare ta 2 skuffede barn med hjem, og i 11-tiden fikk jeg melding fra han "er bortreist til fredag, så du kan komme med barna da". Jeg fikk levert barna på fredagen, men lørdags ettermiddag dumpet han de på døren til meg fordi han hadde planer på kvelden å kunne ikke ha dem lengre.

Jeg er jo kjempeglad for at jeg får ha barna så mye, og mener at det er han som taper samværstid med dem, men jeg takler ikke han han bare skal snike seg unna og dumpe barna på døren hos meg når det er hans tur å ha dem. Da får han heller si ifra at det ikke passer, så kan han spørre om det går bra at jeg tar dem eller at vi evt bytter uke.
Jeg er den typen som ikke er vanskelig å be når det gjelder barna, og synes såklart begge burde kunne ha et ordentlig samarbeid når det kommer til dem.
Grunnen til dette er at han vil straffe meg, men til syvende og sist er det jo barna det går utover. Synes det er trist at det skal være slik, og barna blir jo kjempeskuffet når de ikke får dra til faren. Han er utrolig flink når han har dem, og de er veldig glad i å være der Postet bilde

Noen som har erfart lignende, og hva kan jeg evt gjøre?

Fortsett å vær samarbeidsvillig du, så ordner det seg for din del iallefall, da har han ingenting å bruke mot deg! Regner med det er NAV som har utregna bidraget hans? Synes 8000 hørtes mye ut, men det kan vel stemme siden han har så høy inntekt. Kan skjønne det er "sure penger" i hans øyne, men den får han bare svelge altså.  Min eks betaler 3680 kr i mnd for ett barn, og han har mye lavere inntekt! Typ 400 000-500 000, og jeg selv er student.
Kanskje du bør kontakte FVK og innkalle til møte, iom at han bryter avtalene? Kanskje de kan hjelpe og snakke han til vett og fornuft :) Synd og skam at det er barna som skal være de skadelidende etter samlivsbrudd pga en dust av en barnefar..

#16 FinogFjong

FinogFjong

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 511 Innlegg:

Skrevet 30 april 2012 - 12:24

Slutt å lever barna til samvær!

Han får hente dem hos deg, alltid. Dette fordi han er ustabil, å du må skjerme barna for gjentatte skuffelser, ikke noe er mer sårende for barna enn å bli avvist så fysisk og konkret som å stå på døra med lua i handa.

Blir mer forutsigbart for barna, og de skjermes så mye det går an..
-ellers, fortsett å være fleksibel så langt det lar seg gjøre, noter alle "brudd og avvik" og be om en ny samværsavtale basert på faktisk gjennomført samvær om et halvt års tid.

#17 kaklemor

kaklemor

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 319 Innlegg:

Skrevet 30 april 2012 - 12:40

Da syns jeg han bare skal overskrive alt samvær til deg. Fy flate...!

Nå er det så utrolig mye om at far ikke vil ha samvær, men gjør det for å slippe barnebidrag like mye..

Håper du finner en løsning på dette , og det er leit at barna blir lei seg. For da merker dem at dem ikke er fullt så velkomne hos far.!

Lykke til..