Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Erfaring med bilstol som festes på bord?

• Logg inn for å svare
7 svar til dette emnet

#1 Leelo

Leelo

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 362 Innlegg:

Skrevet 29 april 2012 - 07:31

Skal på camping (campingvogn) til sommeren med 7 mnd. Da det er trangt i campingvognen, og ikke plass til for eks Ikea barnestol ved bordet, lurte jeg på å kjøpe en sånn man fester på selve bordet? Syns det virker så "skummelt", men de er vel sikre??

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Kortslutning

Kortslutning

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 795 Innlegg:

Skrevet 29 april 2012 - 07:43

Regner med at du ikke mente bilstol? I så fall så fungerer de utmerket slike stoler du kan feste til bordet:) Vi har brukt det mye, og det har også min søster og hennes to barn. Ikke noe problem:)

#3 Leelo

Leelo

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 362 Innlegg:

Skrevet 29 april 2012 - 08:43

;) Er visst litt trøtt i dag...mente selvfølgelig ikke bilstol, men bare stol. Supert, da blir det nok en sånn...

#4 lille sprelle

lille sprelle

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 481 Innlegg:

Skrevet 29 april 2012 - 09:55

Det er helt vesentlig at bordet da er svært stabilt/tungt. Vi gikk for en sånn stol til å sette i en vanlig stol da vi var ute å reiste. Den fungerte utmerket i alle slags stoler. Det er lettere å finne en stabil stol enn et stabilt bord.
MEN så vet du min vurdering også er det selvsagt opp til deg å vurdere for ditt bruk!

God tur :)

#5 lille sprelle

lille sprelle

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 481 Innlegg:

Skrevet 29 april 2012 - 09:56

Ett annet tips: Hva med å bruke bilsetet? Sett setet i en stol/sofaen. Eventuelt bruk sikkerhetsbelte e.l. for å feste den.
Så slipper du å ha med to ting!

#6 Leelo

Leelo

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 362 Innlegg:

Skrevet 29 april 2012 - 18:38

Tenkte mest på å bruke den på bordet inni campingvogna pga det er for trangt med vanlig høystol, og det er en sittegruppe med to sofabenker, så da får jeg ikke festet en sånn som man fester på stol...

#7 giggsy

giggsy

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 11 Innlegg:

Skrevet 30 april 2012 - 08:10

Regner med det er løst bord i campingvognen, så ville ikke satset på sånn som du fester i bordet, de er ikke akkurat tungvektere de bordene. Vi har brukt ikea-stol i tomannsvogn. Ja det er ikke mye plass til å bevege seg når man da sitter for å spise, men den blir jo tatt bort etter måltidet. Men hva med en babybjørn-vippestol? De tar jo ikke så stor plass.

#8 Leelo

Leelo

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 362 Innlegg:

Skrevet 30 april 2012 - 14:00

Vippestolen blir vi å gi vekk før ferien, det har vi avtalt med min søster. Har sett en høy sammenleggbar stol fra ikea, tror jeg kjøper en sånn, for de på utleie sa at bordet ikke tålte det.. Vil gjerne at hun skal få sitte i bordhøyde med oss, har satt seg opp selv siden 6 mnd, så det går fint for ryggen.