Gå til innhold

Væææææh.... *skremtsmiley*


Gjest Mentha

Anbefalte innlegg

Gjest Mentha & Junior

Jada, jeg visste at det ville bli et røffere liv i trøndelags villmark enn i Oslos gater, men likevel... Bjørn var jeg ikke forberedt på! Faren til naboen, jo, men ikke bamsefar selv, som kommer luntende når man minst venter det.

De skjøt én (stakkars) ti min herfra, og nå ser det ut som om det går bjørnepatruljer i skogen vår og ser etter mer bamser.

 

ønsker virkelig ikke at disse store, majestetiske dyrene skal dø, men samtidig vil jeg også gjerne beholdet livet selv. Føler meg litt utsatt der jeg sykler ensom og alene på en grusvei for å komme meg til fjøset. Men så er det jo litt pinglete å skulle kjøre en hel stakkarslig kilometer da, bare fordi man _kanskje_ møter en bamse på veien. Og statistikken heller jo mer i min favør enn bjørnens.

 

De lokale tar det derimot med stor ro. Da jeg fortalte svigerfar i sta at jeg var bekymret for å måtte prøve å stikke av fra en bjørn på sykkel lo han godt og sa at jeg måtte tråkke sabla fort. Svigermor sa at en sykkel tross alt var bedre enn å gå. Ikke mye sympati der. Så det er vel bare byjenta i meg som popper opp og skremmer vettet av meg. Kanskje jeg bare heller skal begynne å håpe på en real bjørneklem?

 

I'm not in Kansas anymore! ..eller er det kanskje akkurat det jeg er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, stort sett er vel bjørnen mer redd for deg? :P

 

De færreste ville dyr vil jo ha noe med oss mennesker å gjøre, så det beste trikset er å passe på å bråke mye når du er ut på tur i skogen. Men seriøst, ikke snu deg og spring fra et rovdyr da, pga jaktinstinktet som kan slå inn. Jeg vokste opp midt i skauen i trøndelagen, og har aldri sett bjørn eller jerv, og vi lekte i skogen hele tiden. Har kun sett spor og bæsj etter rovdyr. ;)

 

Hehehe, synes jeg ser for meg svigerfaren din som ler godt av "byveitja". :P Kjøp deg en sånn overfallsalarm, så kan du skremme bort både flere typer bamser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mentha & Junior

Joa det er sant, jeg er fort ganske skummel for en bjørn hehe :)

Skrekken sitter vel mer i det at det er vår, bamsen har akkurat våknet er morragretten og skrubbsulten, og det er ikke så masse å spise på her enda, siden sauene står i fjøset og gresset er fra i fjor og fortsatt vissent. Kanskje en liten Mentha-biff hadde vært saker, tenker jeg da og tråkker vilt på min stakkars sykkel. God trim i det minste da ;)

 

Fikk en historie til i sta om en kar som kom løpende inn på gårdsplassen her og sa vi måtte passe på kyrne som gikk rett nedenfor huset fordi det var en bjørn som gikk langs enden av jordet. *savner Oslo skkurat nå*

 

Har forresten sett nok bjørneprogrammer til å vite at jeg aldri i mine villeste fantasier kunne klart å stikke av fra en bjørn :P Men hvordan i alle dager skal man kunne lure den da? Ikke kan man klatre, ikke kan man løpe, ikke kan man spille død. Får satse alt på ett kort og håpe jeg kan skremme han avsindig med min falske sangstemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahaha, liten Mentha-biff ja :D Skjønner godt du blir nervøs ja, det er jo som du sier vår og morgengretne bamser er ikke bare bare. Kjekt med sykkel da!

 

Vi ble fortalt at vi skulle stå vendt mot bjørnen og gå sakte bakover hvis vi skulle møte på en bjørn. Og gjøre oss så stor som vi kunne mens vi bråkte. Hvis du har hund, så er det jo kjekt å ta den med. De bjeffer og jager gjerne bort bjørner (kanskje ikke papiloner da men...). Eller en sinna katt i veska? :P

 

Gammel overtro sier at du aldri skal kalle en bjørn for dens rette navn, men heller bamsefar, brunen, gamlefar ol. fordi det kan gå troll i ord ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mentha & Junior

Hm, masse gode råd her :) Skal ta med meg de, men hund og katt må nok være hjemme. Passer dårlig med de i det fjøset ;)

 

Ah er det DET som er overtroen med bamse, den brune osv? Har bare hørt at man ikke skal kalle den "bjørn" men ikke hvorfor :)

 

Forresten, etter å ha sett på villmarksprogrammer tror jeg godt jeg kan styre meg for bjørneklemmen likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Juliea+gullet07.03.11

Det eneste sikre her Mentha er nok å dra med kyr, mann og barn til Oslo!

Her har vi ikke noen bamser annet enn de du får kjøpt på butikken det står "made in China" på, så beste er nok å dra seg til by´n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sug lut

Oj, stilig og tøft og en smule skummelt ja, selv om som du sier all statistikk er på din side. Fra fjøstøs til Menthabiff... Du får synge høyt på sykkelen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mentha & Junior

Hehe ja det er vel eksotisk nok for de som slipper å være midt oppi det :P Men jeg skal passe godt på Menthabiffen min og heller skremme livskiten av alt i en kilometers omkrets med min vakre sopran.

Kanskje jeg skal ta med en biff på innerlomma og slenge ut hvis det kommer en brakar (bamse altså)?

 

Skulle ønske vi også hadde bare sånne bamser som det står "made in China" på. Hvis det står noe på våre så er det vel heller "You're next".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Oslo er det jo ulv og det er vel minst like livsfarlig som bjørnen, så da er det like greit å holde seg i skogen :) Er ikke helt sikker på om ulven kommer tuslende inn mot Karl Johansgate, men det er jo bare en kort svømmetur fra Nesodden hvor det har holdt til en i det siste og inn til Oslo. I tillegg er det en annen ulv som bor i Rælingen og det er jo bare en kort joggetur for en ulv derfra og inn til Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mentha & Junior

Fikk vite i dag at det en liten kilometer bortenfor fjøset er en liten rygg som heter bjørneryggen, og en liten flate som heter bjørnesetet (her selvsagt oversatt fra lokaltrøndersk), og der er visstnok krysningspunktet til bamsefar med familie oppi her. Så da får vi satse på at de nye generasjonene bamser har blitt godt opplært, ettersom jeg nå begynner å bli hes, men fortsatt må i fjøset.

 

PS: Svigerfar ler fortsatt av meg. Så faren er vel ikke størst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...