Gå til innhold

Tegner hus, og er litt rådvill


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk!

 

Vi skal bygge hus i sommer, og har valgt hustype Nyborg fra Mesterhus.

http://mesterhus.no/hustype.ephtml?id=229

 

Elsker huset, men det er selvfølgelig en del endringer som må gjøres.

En del ting har vi tegnet om på, men badet og soverommet i første etasje gjenstår. Blir ikke helt enig med meg selv.

Jeg vil ha større bad, så vi tar en del fra gangen, men likevel så blir det ikke stort større enn 9-10kvm. Soverommet nede blir vårt rom, så vi tar bort den lille verandaen, og bygger en "walk-in" garderobe der i stedet.

 

Det jeg egentlig lurer på er dørene inn til soverommet. Det er ei dør direkte fra gangen inn til rommet, og ei skyvedør inn fra badet. Hvor nødvendig er det med egen inngang til badet fra soverommet? Eller kan vi ta bort døra fra gangen? Blir det veldig upraktisk at vi Må gå gjennom badet for å komme til soverommet?

 

Håper noen kan dele sine erfaringer, evt frustrasjoner ifb med en slik løsning. Jeg vil også ha tips til andre gode ideer eller dårlige ideer. Hva er dere fornøyd med etter dere bygde? Eller hva angrer dere på?

 

Ble litt langt dette, men en viktig avgjørelse for oss:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville ikke gått for en løsning hvor jeg måtte gå gjennom badet for å komme til soverommet, da hadde jeg heller klart meg uten dør mellom de to rommene. Er det mye vinduer og naboer, sånn at du evt må tenke på om noen kan se deg der du løper mellom senga og badet midt på natta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...