Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online
Foto

Hvilk oppgaver har ungene deres hjemme?

• Logg inn for å svare
6 svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 605 876 Innlegg:

Skrevet 27 april 2012 - 13:47

og får de ukelønn?

Hvor gamle er ungene?

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Gjest_Lykke Fryd ♥_*

Gjest_Lykke Fryd ♥_*
  • Gjest

Skrevet 27 april 2012 - 13:50

Hun kaster sine egne bleier i søpla, hun rydder av sitt eget etter at hun har spist, hun gir katten mat og hun henger opp ytterklærne.
Det er ikke faste oppgaver siden hun bare er 2 år, men det er ting hun gjør og som hun liker å gjøre. Vanker ikke lommepenger ;)

#3 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 605 876 Innlegg:

Skrevet 27 april 2012 - 13:53

Ingen faste plikter, men han liker å hjelpe til. Setter ofte tallerken m.m. i oppvaskmaskinen etter måltider og feier gulvet under plassen sin hvis han har smult og sølt mye.

Han er tre år.

#4 Kira bjeffer!

Kira bjeffer!

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 846 Innlegg:

Skrevet 27 april 2012 - 13:55

Hun kaster sine egne bleier i søpla, hun rydder av sitt eget etter at hun har spist, hun gir katten mat og hun henger opp ytterklærne.
Det er ikke faste oppgaver siden hun bare er 2 år, men det er ting hun gjør og som hun liker å gjøre. Vanker ikke lommepenger ;)

Hehe, sånn er det her i huset også. Bortsett fra at hun gir hunden mat ;)
Vi får nyte det så lenge de liker å gjøre det!

#5 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 605 876 Innlegg:

Skrevet 27 april 2012 - 17:32

Min mann og jeg har hver vår fjortis, han gutt og jeg jente. Min datter rydder, støvsuger og vasker rommet sitt og badet barna bruker 1 gang pr uke. Hun handler for meg innimellom, går ned med skittentøyet sitt og passer lillebroren så jeg får gjort husarbeid. Ikke vanskelig å be om å gjøre andre ting ved behov heller. For dette får hun 500 kr mnd og noen ganger litt ekstra som en "bonus". Sønnen til mannen gjør... ingenting! Må minne min mann på at det er tid for sengeskift, og at han ikke har støvsuget rommet sitt på 6 uker o.l.
Jeg stiller ingen krav til gutten da moren har bedt meg la være, sønnen ble visst så sliten av å være her for det var så mye krav. Nå bor han her fast og sitter bare med tv-spill. Penger og ting får han så det monner likevel.

Datteren min spurte i fjor hvorfor han ikke måtte gjøre noe når hun måtte, jeg svarte at hun var min datter og skulle lære seg å holde det rent og ryddig, og ikke bli en gris. Dette godtok hun og ser verdien av det hun gjør og synes selv det er deilig å ha orden.
Unger har godt av å ha oppgaver hjemme.

#6 nurkisimaven

nurkisimaven

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 441 Innlegg:
  • StedTrondheim

Skrevet 27 april 2012 - 17:51

Henge opp jakke. hjelpe med å rydde av fra middag. rydde rommet 1 gang i uka. gjøre lekser rett etter skolen... etterhvert når han får nytt rom å hjelpe med å legge på plass klær i hyller:-)
Venter barn <3<3

#7 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 605 876 Innlegg:

Skrevet 27 april 2012 - 17:53

Min mann og jeg har hver vår fjortis, han gutt og jeg jente. Min datter rydder, støvsuger og vasker rommet sitt og badet barna bruker 1 gang pr uke. Hun handler for meg innimellom, går ned med skittentøyet sitt og passer lillebroren så jeg får gjort husarbeid. Ikke vanskelig å be om å gjøre andre ting ved behov heller. For dette får hun 500 kr mnd og noen ganger litt ekstra som en "bonus". Sønnen til mannen gjør... ingenting! Må minne min mann på at det er tid for sengeskift, og at han ikke har støvsuget rommet sitt på 6 uker o.l.
Jeg stiller ingen krav til gutten da moren har bedt meg la være, sønnen ble visst så sliten av å være her for det var så mye krav. Nå bor han her fast og sitter bare med tv-spill. Penger og ting får han så det monner likevel.

Datteren min spurte i fjor hvorfor han ikke måtte gjøre noe når hun måtte, jeg svarte at hun var min datter og skulle lære seg å holde det rent og ryddig, og ikke bli en gris. Dette godtok hun og ser verdien av det hun gjør og synes selv det er deilig å ha orden.
Unger har godt av å ha oppgaver hjemme.

Syns ikke datteren din gjør for mye, MEN mener at om bare hun må vaske badet som gutten også bruker er det fryktelig urettferdig. Da bør isåfall mannen din hjelpe henne så de vasker annenhver uke.

HI: jeg har bare en 5-åring så ingen store faste plikter enda. Men han hjelper villig til med alt fra matlaging, ta ut søppel, støvsuger og rydder rom f.eks. Han har også jobben med å mate katten;)