Er nesten alle her på anonymforumet ufølsomme mennesker?! Ang "Barn av regnbuen" tråden...
Skrevet 26 april 2012 - 23:09
Snarvei til forumene
Skrevet 26 april 2012 - 23:14
Men hvor mange av de er det som faktisk har tenkt over teksten på den sangen......? Ikke mange tydeligvis.
Jeg er enig med deg HI. Det har noe med samhold å gjøre. Vise at man står sammen.
Dette innlegget har blitt redigert av Scania: 26 april 2012 - 23:14
Skrevet 26 april 2012 - 23:16
Det er greit å være uenig, men man trenger ikke være så totalt ufølsom og, som noen gjør, bevisst tramper på andre som faktisk er nært berørt.
Jeg har rapportert flere av de siste innleggene i den tråden, da jeg mener det utviklet seg nærmest som en hets.
Uenighet er greit, men det går likevel an å være sivilisert og vise medmenneskelighet og overbærenhet.
Skrevet 26 april 2012 - 23:29
Scania skrev 26 april 2012 - 23:14:
Men hvor mange av de er det som faktisk har tenkt over teksten på den sangen......? Ikke mange tydeligvis.
Jeg er enig med deg HI. Det har noe med samhold å gjøre. Vise at man står sammen.
Nå handler jo egentlig sangen om miljøvern da!
Skrevet 27 april 2012 - 05:48
Det opplever jeg ikke samsvarer med de menneskene jeg møter ute i den virkelige verden.
Så ta den tråden med en klype salt, HI.
Skrevet 27 april 2012 - 05:52
http://www.vg.no/nyh...?artid=10050166
Skrevet 27 april 2012 - 06:11
Anonym bruker skrev 27 april 2012 - 05:52:
Hvem bryr seg om hva han mener da?
Skrevet 27 april 2012 - 06:25
Anonym bruker skrev 26 april 2012 - 23:09:
det er mange som mener den allsangen og det rosetoget var kleint og pinlig, helt uten at det definerer dem som ufølsomme eller noe annet negativt du føler for å karakterisere dem som.
Det er ganske stakkasrlig å "diagnostisere" mennesker med en annen mening enn din på den måten du gjør.
Når det er sgat har jeg lite følelser for rosetoget, ikke ble jeg rørt, ikke ble jeg provosert, ikke ble jeg engasjert og ikke ble jeg pinlig berørt. Jeg ganske enkelt og greit konstaterer at mange mennesker har et annerledes behov enn meg for å markere avstand.
Hvis dere som er for allsang og rosetog og dere som er imot det skal kalle hverandre stygge ting er dere virkelig teite begge leire.
Skrevet 27 april 2012 - 06:35
Jeg er ikke ufølsom, jeg er ikke gjort av sten. Jeg kan sitte hjemme og tenke på alt som har skjedd, og begynne å gråte. Jeg får tårer i øynene når pårørende og overlevende forteller sine historier.
Men allsang, demonstrasjoner og støttemarkeringer har aldri rørt meg på den måten. For meg blir det - ja- det blir kleint. Uten at jeg tenker at det er negativt for det. Kjempefint at så mange finner trøst og fellesskap på en slik måte, men jeg gjør ikke det - og det må også være greit.
Jammen bra vi er ulike!
Skrevet 27 april 2012 - 06:50
Anonym bruker skrev 26 april 2012 - 23:16:
Det er greit å være uenig, men man trenger ikke være så totalt ufølsom og, som noen gjør, bevisst tramper på andre som faktisk er nært berørt.
Jeg har rapportert flere av de siste innleggene i den tråden, da jeg mener det utviklet seg nærmest som en hets.
Uenighet er greit, men det går likevel an å være sivilisert og vise medmenneskelighet og overbærenhet.
Jeg har og rapportert flere av innleggene, håper flere gjør det
Skrevet 27 april 2012 - 07:09
Dette at vi ja jeg sier vi selv om jeg ikke var der møtte opp for å synge er da mye bededre enn at det blir til opptøyer og ødeleggelser? Folk er sinte og det kan likesågodt bli bråk og spetakkel. store ødeleggelser flere liv som går tapt.
Men noe jeg synes er skummelt er at mye av negativiteten i den andre tråeden vittner om at ABB begynner å få sympatitører.
Ja til rosetog og sang!
Skrevet 27 april 2012 - 07:13
Den ble jo holdt denne sermonien på grunn av noe han sa, da er det klart det er på grunn av han..
Jeg synes ikke han fortjener oppmerksomheten, og jeg synes det å arrangere noe slikt basert på en av hans setninger, blir litt teit faktisk.
Skrevet 27 april 2012 - 07:35
Skrevet 27 april 2012 - 07:35
Skrevet 27 april 2012 - 07:39
1hjertegull+junispire skrev 27 april 2012 - 07:13:
Den ble jo holdt denne sermonien på grunn av noe han sa, da er det klart det er på grunn av han..
Jeg synes ikke han fortjener oppmerksomheten, og jeg synes det å arrangere noe slikt basert på en av hans setninger, blir litt teit faktisk.
Men å si det på den måten du gjør er jo helt greit da.
Det som en reagerer på, er at folk slenger dritt. Kaller de som går i rosetog og synger barn av regnbuen for hjernevaska saueflokk, hjerneskada, nek, patetiske, barnslige, naive og lignende-
Skriver at hele opplegget er teit, fjollete, pinlig, krampaktig, kleint, patetisk osv bare fordi man ikke er enig. At det er norsk føleri og utlandet ler av oss.
En trenger jo ikke rakke ned på andre mennesker for å si det man mener
Skrevet 27 april 2012 - 07:42
Anonym bruker skrev 27 april 2012 - 06:11:
Anonym bruker skrev 27 april 2012 - 05:52:
Hvem bryr seg om hva han mener da?
Hvem bryr seg om hva alle (anonyme) her inne mener?
Skrevet 27 april 2012 - 07:47
Men å lage innlegg om hvor kleint det er osv synes jeg er tåpelig. Det var en markering i en form som ikke er min stil, men jeg er glad for at så mange møtte opp og markerte avstand.
Skrevet 27 april 2012 - 07:58
Men alle mennesker fortjener respekt og folk må få gjøre hva de vil..
Man kan faktisk også holde seg unna tråder og diskusjoner som går så innpå en.
Skrevet 27 april 2012 - 08:00
Skrevet 27 april 2012 - 08:02