Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

I sommer skal jeg drikke.

• Logg inn for å svare
14 svar til dette emnet

#1 Nerdens'mus

Nerdens'mus

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 524 Innlegg:

Skrevet 26 april 2012 - 20:46

Strawbery daquri.
Margaurita.
Øl
Hvitvin
Mojitto.

Skal bare avenne barnet først så jeg kan drikke mer enn to enheter er så pes å mikse drinker i små kvanta.

Etter en noen månder prøving+ graviditeten uten alkohol og en amme periode med maks to glass syns jeg, jeg fortjener en somer med sommer drikke.

En dere folkens hvordan er sommerens bar meny hos dere.
Har dere noen gode drinker jeg bør leke til mitt reportoar?

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 BareMas

BareMas

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 032 Innlegg:

Skrevet 26 april 2012 - 21:05

Cosmopolitan og en kyoto bør du unne deg. Det, og rødvin er noe jeg ønsker meg i sommer, men tror nok jeg drøyer "drikkinga" til jul, og heller spanderer på meg irish coffee og baylies. Snuppa her er ikke store knotten enda :)

Ha en fantastisk sommer :)

#3 Lektor Doppler med tillegg

Lektor Doppler med tillegg

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 418 Innlegg:

Skrevet 26 april 2012 - 21:58

Jeg skal drikke tørr fransk hvit vin. Men jeg trenger sol først for å temme psoriasisdritten min, for den liker ikke vin.

#4 amandine

amandine

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 321 Innlegg:

Skrevet 27 april 2012 - 07:27

Jeg henger med doppler, er ikke egentlig noen stor fan av rosa klissedrinker.. Men sier som de gamle guttene: "Champagne er min Yndlingsdrik"
Doppler, er all vin like ille? Jeg bare lurer for jeg har vært plaget med rosacea, og for meg er det stor forskjell for huden ift hva jeg finner på å tylle i meg;-)

#5 Lektor Doppler med tillegg

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 418 Innlegg:

Skrevet 27 april 2012 - 20:59

Vis innleggamandine skrev 27 april 2012 - 07:27:

Jeg henger med doppler, er ikke egentlig noen stor fan av rosa klissedrinker.. Men sier som de gamle guttene: "Champagne er min Yndlingsdrik"
Doppler, er all vin like ille? Jeg bare lurer for jeg har vært plaget med rosacea, og for meg er det stor forskjell for huden ift hva jeg finner på å tylle i meg;-)

Aner ikke, jeg er på teststadiet. Men leste at om du drikker ett glass så skal det ikke påvirke huden, det skjer først når du få hangover, pga dehydrering. Så da tror jeg at jeg skal drikke ett glass vin ganske ofte?

#6 sug lut

sug lut

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 7 088 Innlegg:

Skrevet 27 april 2012 - 21:10

Vis innleggLektor Doppler med tillegg skrev 27 april 2012 - 20:59:

Vis innleggamandine skrev 27 april 2012 - 07:27:

Aner ikke, jeg er på teststadiet. Men leste at om du drikker ett glass så skal det ikke påvirke huden, det skjer først når du få hangover, pga dehydrering. Så da tror jeg at jeg skal drikke ett glass vin ganske ofte?
Da vil jeg være med, og så kan vi drikke ett og ett glass. Da går det sikkert bra. Ellers vil jeg at noen skal mixe kule SAS-hotellet-drinker til meg, for det gidder jeg ikke selv.
I kveld har jeg forøvrig ikke en dråpe alk i hus, skåler i Fun Light og det er ikke så fønn som man skulle tro.

#7 amandine

amandine

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 321 Innlegg:

Skrevet 27 april 2012 - 21:49

Hmm. For min del funker ikke teorien din, ett glass øl og jeg ser ut som en kjøttkake...

#8 Lektor Doppler med tillegg

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 418 Innlegg:

Skrevet 28 april 2012 - 09:38

Vis innleggamandine skrev 27 april 2012 - 21:49:

Hmm. For min del funker ikke teorien din, ett glass øl og jeg ser ut som en kjøttkake...

Gledesdreper!

#9 Gjest_Juliea+gullet07.03.11_*

Gjest_Juliea+gullet07.03.11_*
  • Gjest

Skrevet 28 april 2012 - 10:16

ÅÅ herlig!
Min sommer skal bestÅ av dirty martini om det regner litt,
Corona med lime om jeg er pÅ løkka
tørr hvitvin pÅ hytta
sangria og spritzer helst HVER dag
og Champagne i kveld!

JIppi sommeren begynner i følge min egen kalender i kveld, 2 champagne flasker til kjøl en rosa og en gul, en flaske hvitt, bacardi og en rød en til nach...

JIPPI sommer, sommer sommer og NULL amming! NÅ skal bf begynne Å ha annenhver helg ogsÅ sÅ nÅ kan jeg unne meg en skikkelig usjarmerende fyllerunde med pÅfølgende hangover med meget sÅ god samvittighet..

Doppler Jeg har en god venn med mye psorriasis, han begynte med rent shiasmør/krem og klinte pÅ det det var utslett, han ble HELT fin etter knappe to uker. Sykt men sant. Han drikker ogsÅ lavendel te da det e rcellfornyende og sprayer pÅ lavendel spray (lavendel kokt lenge, vannet pÅ sprayflaske) pÅ huden nÅr han merker den begynner Å bli litt sliten og utsatt igjen. NÅ drikker han alt han kommer over som en skikkelig svamp.

#10 Gjest_Mentha & Junior_*

Gjest_Mentha & Junior_*
  • Gjest

Skrevet 28 april 2012 - 10:29

Rart at ingen har nevnt rosévin! Det er jo en skikkelig sommerklassiker :D
Ellers stemmer jeg høyt i for mojito! Er glad i caipirinha også (er det sånn det skrives tro?), men etter en kveld med liiiiiitt for mange så fant jeg ut at vi trengte en pause fra hverandre.
Er ellers glad i limoncello, men den bør helst bare nippes til, samme med Hpnotiq (som forøvrig er blååååå og sikkert skrekkelig helseskadelig), bør bare inntas i små kvanta. Det er IKKE moro å få i retur. Så, da er dere advart.
Tequila sunrise er jo en klassiker, men litt for krevende og søt for min smak.

Men den absolutte vinner er vel Long Island Ice Tea. Mer alkohol per enhet i drinkverdenen skal man lete lenge etter (om den lages skikkelig da, med 1 dl sprit i glasset før blandevann). Yummmmm :)
Og det beste er når bartenderen utfordrer deg til drikkekonkurranse med nevnte drink og man faktisk vinner. *savner Ungarn* Kjipe tilstander i utelivsnorge når det kommer til sånne ting.

#11 sug lut

sug lut

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 7 088 Innlegg:

Skrevet 28 april 2012 - 10:53

Hvis jeg bare får ut fingeren og sørger for tilgang på ingredienser skal jeg ser om dette kan bli en mojito-sommer. Sjekk denne siden - mojitos for enhver:

http://www.matoppskr...rtikkel1071.asp

#12 Gjest_Mentha & Junior_*

Gjest_Mentha & Junior_*
  • Gjest

Skrevet 28 april 2012 - 12:21

Kommer langt med en økologisk mynteplante fra matbutikken (evt sitronmelisse i nødsfall), litt hvit rom, og limejuice (evt sitronjuice hvis man liker den suuuuuur) :) Så det skal da ikke være så vanskelig å få til noen drinkkvelder i sommer! Det eneste det spørs på her oppe er om det faktisk blir sommer.. Glemmer fortsattt ikke juli for to år siden da det var 6 grader og vi fyrte i peisen.

Men man kan da drikke mojito foran peisen og, den gjør da jobben sin uansett :D
Hmm.. kanskje jeg må på butikken etterpå?

#13 Nerdens'mus

Nerdens'mus

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 524 Innlegg:

Skrevet 28 april 2012 - 12:23

Hm tviler voldsomst på at orginal opskriften spesifiserte bacardi i oppskriften.
De fleste oppskrifter jeg vet om sier bare f.eks farin ikke eldorado sukker.
Er oppskriften sponset av bacardi tro?
Trur ikke brun rom ville gjort seg men ellers så oppskriften grei ut.
Selv er jeg en helt når det gjelder å ta ting på slumpen.
Eneste jeg ikke lager på frigånd er kaker.

#14 Gjest_Juliea+gullet07.03.11_*

Gjest_Juliea+gullet07.03.11_*
  • Gjest

Skrevet 28 april 2012 - 13:39

Mmm Long Island Ice Tea ja! Nam ikke dårlig det skal jeg søren meg frikjent kveld da trenger man jo ikke mange før det meste suser;)

#15 amandine

amandine

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 321 Innlegg:

Skrevet 28 april 2012 - 17:23

Vis innleggLektor Doppler med tillegg skrev 28 april 2012 - 09:38:

Vis innleggamandine skrev 27 april 2012 - 21:49:

Gledesdreper!
Unnskyld.. Kan jeg trøste deg med at jeg tåler hvite burgundere og champagne ganske godt?