Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Jeg fikk mensen forrige tirsdag og de siste dagene har det vært brun utflod med litt blod (ikke rødt) og i går morges testet jeg POSITIVT

• Logg inn for å svare
14 svar til dette emnet

#1 Amonym i dag

Amonym i dag

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 14 Innlegg:

Skrevet 26 april 2012 - 16:08

...på CB gravitest.
Jeg hadde mensen som normalt i mars og fikk mensen som normalt denne mnd, men er nå på 10. dag med brun utflod med litt blodblandet, men testet altså positivt i går morges på CB gravitest - 2 ganger.

Var til legen i går, han sa det mest sannsynnlig var en SA, men han sjekket ikke nærmere, tok ingen undersøkelser da det ikke var nødvendig sa han.

Noen som har opplevd å være gravid tross en mensblødning etter å ha blitt gravid?

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Bleiefu

Bleiefu

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 905 Innlegg:

Skrevet 26 april 2012 - 20:08

jeg fikk mensen som vanlig... men den forsvant etter to dager, testet positivt dagen etter og har nå en gutt på 1,5 år.
Har ingen erfaring med brunaktig utflod en stund etter. Jeg ville ha ringt til helsestasjonen for å høre med en jordmor, trenger ikke være SA. mange som "reagerer" anderledes på en graviditet.

Lykke til :)

#3 Amonym i dag

Amonym i dag

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 14 Innlegg:

Skrevet 26 april 2012 - 20:13

Takk for det :) Regner egentlig med det er SA, som legen sa, det er ikke noe å gjøre med. For tidlig for UL.
Merkelig, men jeg kjenner jeg er helt rolig til det. Hadde det imidlertid endt med en frisk baby om knappe 8 mnd, ville det jo vært utrolig supert :)

#4 Bleiefu

Bleiefu

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 905 Innlegg:

Skrevet 26 april 2012 - 20:38

Godt du er rolig i forhold til det ihvertfall. Masse lykke til videre og håper det ender med baby så fort som mulig for deg :)

#5 Amonym i dag

Amonym i dag

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 14 Innlegg:

Skrevet 26 april 2012 - 21:02

Takk for det :)

#6 mrsrogaland.

mrsrogaland.

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 230 Innlegg:

Skrevet 26 april 2012 - 21:24

Velkommen i klubben. Testet positivt og ble gravid 1 mnd etter fødsel på første forsøk... ;)
You gotta go there to come back

#7 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 567 957 Innlegg:

Skrevet 27 april 2012 - 05:57

Jeg hadde "mens" i 3-4 dager, blødde relativt mye faktisk. Trodde da selvfølgelig at jeg ikke var gravid.

Men, nå har jeg snart en 2 åring i hus. Gynekologen sa ta dette ikke var uvanlig. Hvis jeg ikke husker feil så sa hun at det var rester i livmoren som kom ut, altså ikke mens sånn sett.

Ta en ny test om 3-4 uker...

#8 LeahpuddingOgGravidpudding

LeahpuddingOgGravidpudding

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 574 Innlegg:

Skrevet 27 april 2012 - 10:50

Du kan høre med legekontoret om de kan ta en hcg blodprøve nå og en ny om noen dager, da ser de om hcg stiger eller synker :)

Lykke til, håper du er gravid jeg :)
Gravid med termin i mai <3

#9 Amonym i dag

Amonym i dag

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 14 Innlegg:

Skrevet 28 april 2012 - 17:54

Tusen takk :) Jeg har ikke de store forventningene, ettersom det har vart så lenge. Jeg har jo ikke blødd de siste dagene, men ettersom det ikke har vært vanlig utflod, men brunt og litt blodlig innimellom, så føler jeg ikke selv at det er sannsynlig. Har heller ingen gravid-symptomer, men det hadde kanskje uansett vært tidlig...? :)

Legen sa det var ikke nødvendig å ta hcg-prøve nå da jeg var der, men fikk jo ny time til om en mnd...Før den tid regner jeg med jeg kommer til å ta noen gravi-tester uansett ;)

Jeg kom til å tenke på i dag, hva om det egentlig var tvillinger som var på tur, men at den ene vært en SA kun på den ene....kanskje ikke sannsynlig det heller, men tanken var der ;)

#10 Mrs. Bouquet

Mrs. Bouquet

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 196 Innlegg:

Skrevet 28 april 2012 - 18:09

Ta en digital som viser antall uker, så tar du en ny uka etter og ser i hvilken retning den har forandret seg.

#11 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 567 957 Innlegg:

Skrevet 28 april 2012 - 18:40

Vis innleggKokkokokko skrev 28 april 2012 - 18:09:

Ta en digital som viser antall uker, så tar du en ny uka etter og ser i hvilken retning den har forandret seg.

Lurt!
Den måler jo mengden i urinen og blir det mer står det at du er en uke lenger på vei, blir det mindre står det at du er en uke kortere på vei.

#12 Amonym i dag

Amonym i dag

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 14 Innlegg:

Skrevet 28 april 2012 - 19:46

Vis innleggAnonym bruker skrev 28 april 2012 - 18:40:

Vis innleggKokkokokko skrev 28 april 2012 - 18:09:

Lurt!
Den måler jo mengden i urinen og blir det mer står det at du er en uke lenger på vei, blir det mindre står det at du er en uke kortere på vei.

Hm, kanskje det...fins det andre tester enn CB sine som viser antall uker ?

#13 Bleiefu

Bleiefu

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 905 Innlegg:

Skrevet 28 april 2012 - 21:50

bare CB som jeg vet om ihvertfall... men det var veldig smart :)

#14 Amonym i dag

Amonym i dag

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 14 Innlegg:

Skrevet 02 mai 2012 - 21:22

Jeg tok en CB digital-test i kveld (ok, det var ikke morgenurin, men dog). Den viste Gravid 1-2 uker. Dvs at hadde jeg vært gravid, skulle den vist 3 +, for det er jo 14 dager siden jeg fikk mensen. De siste få dagene har jeg ikke blødd mer/hatt brun utflod, men kjenner litt sånn type mensmurringer i magen.

Noen som vet hvor lenge det tar fra en SA til man er helt fri for symptomer og gravi-testen er negativ?

#15 Liaes

Liaes

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 313 Innlegg:

Skrevet 02 mai 2012 - 22:13

Jeg tror jeg ville tatt en ny test på morgenurin, siden det er da konsentrasjonen av hcg er høyest, og så tatt en ny test om en uk, også den på morgenurin... :) lykke til! :)