Gå til innhold

Hva er det mest desperate du har gjort for å få babyen til å sove??


journalist_mamma

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg er journalist og holder for øyeblikket på med en sak for Foreldre og Barn og Klikk.no som skal dreie seg om hva foreldre noen ganger må ty til for å få babyen/barna til å sove. Dette skal være en litt morsom sak med litt sånne crazy ting man tyr til når man virkelig trenger å få den ungen til å sove! :) Her håper jeg på å få litt innspill fra dere foreldre der ute som har stått - eller står - midt oppe i dette med barn og søvn! :) Dere kan gjerne svare anonymt om dette er ønskelig, eller med navn om dere ønsker, noe som er flott.

 

 

Gleder meg til morsom lesning! :)

 

 

Trine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kira med en av hver

Vår første hadde kolikk, og den første tiden var helt forferdelig. Både faren og jeg var helt utslitt, og lurte noen ganger på hvilket vindu vi skulle kaste henne ut fra ;)

 

Det vi la merke til var at hun reagerte positivt på "hvit" støy, dvs støvsuger, hårføner og kjøkkenvifte. Så enkelte kvelder lå vi ved siden av henne med hårføneren på...., og det er ganske vanskelig å holde seg våken selv når man er så trøtt. Derfor var det noen ganger vi sovnet før henne. Var forresten fint at hun sovnet av støvsugeren, mannen min har sagt at vi aldri har hatt så rene gulv som under perioden med kolikk ;)

 

Minstemann på 10 uker har heldigvis ikke kolikk, så denne gangen kan vi ikke klage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

er vel ikke desperat for å få babyen til å sove, men har sovnet selv mens jeg har matet babyen på natten. ble vekt av forloveden min, mens babyen lå i armene mine og spiste fornøyd =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi måtte kjøre bil hver dag.......omlag mil om dagen. Kjørte på skift og sov på skift....bilen måtte for guds skyld IKKE stoppe, for da kunne vi banne på at ungen våknet.

Ble en del McDonalds i drive in, for da måtte vi ikke stoppe bilen eller motoren :P

 

Vi kjøpte også en tredemølle som vi festet et tynt tau på så det ble litt humpete....festet vognen fast på en slags hjulfeste ala sånn det er på karuseller (utrolig hva man får kjøpt) og da kunne vi slappe av og også sove litt.

 

I ettertid er det jo helt sykt....men med en unge som gråt i 14 timer i døgnet er det utrolig hva man gjør for litt stillhet :)

 

Endte opp med å søke profesjonell hjelp fra en søvnekspert og har i dag et barn som sover normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille jenta vår var bare et par dager gammel og vi lå fortsatt på sykehuset. Hun hadde veldig vondt i magen og gråt i flere timer i strekk. Jeg ble så desperat på å få henne til å slutte å gråte at jeg gikk og bysset henne i korridorene på barselavd. samtidig som jeg ammet henne. Møtte tilfeldigvis på jordmor der som tilbydde seg å ha henne litt så jeg fikk sove;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vesla ble syk før vi kom hjem fra sykehuset. Hun var spons tett og høstet, og fikk ikke sove med mindre det var oppå meg. Så de første 5 ukene gikk jeg og la meg med henne i syv tiden. Måtte sitte i sengen for å få henne litt opp. Hadde dyna i ryggen, teppe på meg,og ammeputa liggende overmagen. Støttet meg på ammeputa med hendene, mens vesla sov godt oppå brystkassen. Uuutrolig godt når skien og høsten forsvant, og jeg endelig fikk ligge når jeg sov igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...