Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Kjenner jeg er skuffa i grunn :(((

• Logg inn for å svare
60 svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 558 781 Innlegg:

Skrevet 25 april 2012 - 14:21

En venninne skal gifte seg i sommer, og vi er invitert i vennefesten etter sommeren.
Hu var forlover for meg ( regna ikke med og være det for henne, de er en annen venninne som er selvfølge og det er har jeg ikke noe problem med)

Men saken er at vi er invitert til den andre festen, da er minstemann bare tre uker gammel så det sier seg selv at de blir ikke noen fyllefest på oss da.

Og de kan ikke si at de har dårlig råd for de har bedre betalte jobber enn det vi hadde da vi giftet oss.

Synes bare det er litt skuffende,
Så da må vi nok si nei, forde det er to timer og kjøre ditt og vi kan jo ikke ha med en nyfødt til en slik fest det er jo ikke moro for oss eller de:(

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 558 781 Innlegg:

Skrevet 25 april 2012 - 14:45

Hvis jeg forstår innlegget ditt rett: Du mener hun skal finne en annen dato for sitt bryllup siden babyen deres er nyfødt den dagen?

Det har du faktisk ingen rett til å være skuffet over. Hennes dag og hennes valg når bryllupet skal være. Det er vel mange som kommer, og da kan man ikke ta hensyn for at det skal passe for alle.........

#3 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 558 781 Innlegg:

Skrevet 25 april 2012 - 14:47

Vis innleggAnonym bruker skrev 25 april 2012 - 14:45:

Hvis jeg forstår innlegget ditt rett: Du mener hun skal finne en annen dato for sitt bryllup siden babyen deres er nyfødt den dagen?

Det har du faktisk ingen rett til å være skuffet over. Hennes dag og hennes valg når bryllupet skal være. Det er vel mange som kommer, og da kan man ikke ta hensyn for at det skal passe for alle.........

Slik jeg forstår det, så er hun skuffet over å ikke være invitert i selve bryllupet, kun festen, som de da ikke kan gå på pga baby. Ergo får de ikke vært med i det hele tatt.

Skjønner at du er skuffet over å ikke være "ordentlig" invitert i bryllupet til hun du var forlover for. Det er lov.

#4 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 558 781 Innlegg:

Skrevet 25 april 2012 - 14:47

Vis innleggAnonym bruker skrev 25 april 2012 - 14:45:

Nei, hun mente ikke det. Det er bryllup, så en fest flere uker etterpå. Forstår deg godt jeg hi, ikke kult å bli nedrangert

#5 Kari Mari

Kari Mari

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 849 Innlegg:

Skrevet 25 april 2012 - 15:54

Ser ikke helt det store irritasjonsmomentet her jeg. Hvis de skal ha en fest for venner ved en senere anledning, og dere er bedt til den så er vel det greit nok?

Kan hende det bare er familie og forlovere som skal i  bryllupet da? Kan jo nesten virke sånn. Så da har de jo ikke gjort noe forskjell på noen, slik jeg kan forstå.

#6 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 558 781 Innlegg:

Skrevet 25 april 2012 - 16:35

Selvfølgelig skal de ikke finne enn annen dato, det jeg mente at siden hu var forlover i mitt bryllup trudde jeg at jeg faktisk ville bli invitert i bryllupet på  dagen ikke festen senere,

Også forde hu vet jeg er gravid slik at det sier seg selv at vi ikke kan komme på festen til høsten når jeg har termin tre uker etter selve bryllupet, og hvor moro er det og ha med en unge på fest , og den er jo bare tre uker gammel så jeg kan ikke ha barnevakt til den heler.

Jeg blei skuffa forde jeg trudde vi ville bli invitert på selve bryllupet siden hu hadde ganske sentral rolle i mitt bryllup.

HI

#7 sug lut

sug lut

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 7 029 Innlegg:

Skrevet 25 april 2012 - 16:38

Vis innleggAnonym bruker skrev 25 april 2012 - 14:21:

En venninne skal gifte seg i sommer, og vi er invitert i vennefesten etter sommeren.
Hu var forlover for meg ( regna ikke med og være det for henne, de er en annen venninne som er selvfølge og det er har jeg ikke noe problem med)

Men saken er at vi er invitert til den andre festen, da er minstemann bare tre uker gammel så det sier seg selv at de blir ikke noen fyllefest på oss da.

Og de kan ikke si at de har dårlig råd for de har bedre betalte jobber enn det vi hadde da vi giftet oss.

Synes bare det er litt skuffende,
Så da må vi nok si nei, forde det er to timer og kjøre ditt og vi kan jo ikke ha med en nyfødt til en slik fest det er jo ikke moro for oss eller de:(
Altså, du kan ikke gå på "fyllefest" etter sommeren, men du hadde kunnet bli drita og danse på bordet om du hadde vært invitert i "selve" bryllupet i sommer? Du har i så fall imponerende korte svangerskap eller lav terskel for å drikke i graviditeten.

#8 VinterSol+2

VinterSol+2

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 328 Innlegg:
  • StedØstlandet

Skrevet 25 april 2012 - 16:42

det er vel ikke noe problem å dra på fest selvom man ikke drikker?

etterpålaget pleier jo gjerne å ha noen taler, litt dans, litt kake og kaffe...? iallefall i de bryllupene jeg har vært i..

jeg har vært i brylluper både som gravid og med nyfødt baby jeg ( 3 uker gammel) og det gikk finfint. Babyen sov i vogna, og vi fikk både danset og spist kake, og fikk masse fin oppmerksomhet for babyen vår, som vi hadde fått pynta fint for anledningen.

Jeg skjønner at du er skuffet over å ikke være invitert til middagen, -men kan det være nettopp fordi du venter barn i den perioden? at hun tenker at dere likevel ikke kommer til den, siden de tå sitte ved et bord i mange timer like etter fødsel etc med en liten en som kanskje både gråter og skal ammes?
og at derfor har den kuverten blitt prioritert til noen andre?

Da vi giftet oss, måtte vi prioritere familie til middag. fordi vi har stoooor familie som "må" bli invitert. og fordi vi hadde et budsjett å forholde oss til. kanskje de har det sånn også? er jo ulikt hvor mye det koster i ulike bryllup også.

og baby er ingen hindring, altså! Hvis formen din er ok.

men nå har jo jeg reist til kina med baby også da. gått fint det og ;)
Prinsessa 07,engleprinsen 08, Prinsen 09 og vesle kylling -12. Kos&kaos!

#9 LillaGorilla♥♥

LillaGorilla♥♥

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 6 891 Innlegg:

Skrevet 25 april 2012 - 16:44

Jeg lurer, som Sug Lut, på hvordan du mener du får en bedre fest som gravid enn med en unge på 3 uker?

Og hvorfor må du feste vilt på denne vennefesten? Babyen kan da fint være med et par timer, med mindre det er et skikkelig grøftefyllekalas.

En annen ting- hvis det kun er nærmeste familie pluss forlovere de skal ha med på selve bryllupsdagen, så kan de da ikke be deg i tillegg, for så å utelate alle andre venner.
Den som gir seg er en dritt.

#10 Adelheid

Adelheid

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 574 Innlegg:
  • StedTrøndelag

Skrevet 25 april 2012 - 16:45

Du får jo sikkert lov til å dukke opp i selve vielsen da...

Og hva om de faktisk ikke ønsker noe stor fyllefest med en hel horde med venner etter selve bryllupet? Kanskje de vil se tilbake på bryllupet som en koslig stund med familie og ikke som en fest... Vi valgte å ikke invitere venner til vårt bryllup fordi vi ville dele den med familie. Inviterte heller ikke alle søskenbarna, kun de vi hadde kontakt med.
www.solsletta.blogspot.com

#11 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 558 781 Innlegg:

Skrevet 25 april 2012 - 16:55

Jeg drikker ikke når jeg er gravid eller ikke, hvor faen kom det fra????
Har aldri sakt at jeg skal bli drita i selve bryllupet???

HI

#12 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 558 781 Innlegg:

Skrevet 25 april 2012 - 16:58

Om jeg skulle velge om jeg ville gå i et formelt mange timer lagt bryllup høygravid, eller i et uformelt etterpålag med venner mens babyen sov i vognen etterpå ville jeg absolutt valgt etterpålaget.

Jeg var i et slikt etterpålag med en 6 uker gammel baby, gikk helt supert. Jeg gikk hjem klokken elleve, også kunne de barnløse feste videre, men jeg fikk med meg en koselig middag med litt underholdning, taler osv. Var kjempekoselig.

Innbiller meg at å sitte i et "stivt" bryllup i timesvis 8 mnd på vei hadde vært temmelig drepen for rygg, bekken osv.

#13 LillaGorilla♥♥

LillaGorilla♥♥

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 6 891 Innlegg:

Skrevet 25 april 2012 - 17:01

Vis innleggAnonym bruker skrev 25 april 2012 - 16:55:

HI

Jeg skjønner likevel ikke problemet ditt, og hvorfor du mener det er så ille å være et par timer på en fest når ungen din er 3 uker,- ei heller hvorfor de skal måtte invitere deg i selve bryllupet dersom det er slik at de kun har familie og forlovere tilstede da.
Den som gir seg er en dritt.

#14 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 558 781 Innlegg:

Skrevet 25 april 2012 - 17:01

Jeg ser ingen annen utvei enn å avlyse. Hvis du ikke vil skaffe barnevakt, og pumpe deg etter på. Det er jo slitsomt å ta det helt ut på en fest bare 3 uker etter fødsel. Det hadde jeg ikke orket. Tar du det rolig, og er med på middagen, og frem til kl. 23-34 uten å drikke ser jeg ingen problem med det. Kommer litt an på om baby tar flaske.

#15 ♥♥♥InMyHeart♥♥♥

♥♥♥InMyHeart♥♥♥

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 4 579 Innlegg:

Skrevet 25 april 2012 - 17:02

HI

"Men saken er at vi er invitert til den andre festen, da er minstemann bare tre uker gammel så det sier seg selv at de blir ikke noen fyllefest på oss da."

Dette forsto jeg og andre med meg som at det kunne blitt en fyllefest i selve bryllupet.

Men hvorfor kan du ikke delta på en fest og ta med baby noen få timer da? En tre uker gammel baby er jo det enkleste å ta med seg :) verre med en aktiv ettåring ;)

Skjønner at du er litt skuffet, men dette er deres store dag, og de tar de valgene som er best for dem. Prøv å hev deg over det, og gled deg med dem heller.

#16 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 558 781 Innlegg:

Skrevet 25 april 2012 - 17:03

Hadde det ikke vært for at hu var min forlover hadde jeg ikke tenkt på det, vært i bryllup til både middag og fest senere, ikke noe problem.

Men nå harvi hengt sammen i mange år , trudde faktisk at det var vanlig og ha med noen venner,
Vi betalte alt selv og hadde nærmeste familie + noen venner og så kom alle fettere/kusiner på kvelden.

Jeg synes ikke det er noe moro og amme mens mann er på en slik vennefest, og jeg tenker ikke på alkohol, det drikker jeg som sakt IKKE idet hele tatt gravid eller ei.og synes det kan bli litt feil fokus hvis man har med seg en nyfødt på en slik fest, det er min mening iallfall.

Jeg blei litt skuffa bare, sånn er det.

HI

#17 Swiftie

Swiftie

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 156 Innlegg:

Skrevet 25 april 2012 - 17:06

HI

"Men saken er at vi er invitert til den andre festen, da er minstemann bare tre uker gammel så det sier seg selv at de blir ikke noen fyllefest på oss da."

Det er ikke rart at folk tror du drikker når du er gravid med denne argumenteringen.

#18 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 558 781 Innlegg:

Skrevet 25 april 2012 - 17:25

Det jeg mente med at det ikke blir fyllefest var at vi ikke kan dra på en slik type fest med en nyfødt unge, vi skal ikke drikke men det er ikke en fest jeg vil ha med en liten unge på.
Hadde jeg ikke hatt en nyfødt unge hadde jeg ikke drukket da heler.

At da blir vi heler hjemme mente jeg, en å dra på en fest med musikk og fulle mennesker.

HI

#19 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 558 781 Innlegg:

Skrevet 25 april 2012 - 17:34

Det er ikke alltid det er vanlig å invitere noen venner i bryllupet om man har delt opp i familie i selve vielsen og en vennefest i senere anledning..

og for min del hadde jeg aaaldri orka å dra på fest 3 uker etter fødsel..

#20 Kari Mari

Kari Mari

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 849 Innlegg:

Skrevet 25 april 2012 - 17:43

Med all respekt, så synes jeg du er en smule navlebeskuende HI....

Mener du virkelig at du er i din rett til å forvente at brudeparet skal omrokkere vennefesten fordi tidspunktet ikke passer DEG? På grunn av at du da har en 3 uker gammel baby??

Dersom man skulle tenkt om,hvis,for og at for hver enkelt innbudte gjest, så ville man aldri kommet i mål med arrangementer.........