Norge er ingen Nasjon..
Skrevet 25 april 2012 - 12:27
For og være en nasjon er man nødt til og ha ET folkeslag, EN kultur og ET flag! Norge er ikke mye til Nasjon når vi på 17 Mai kan springe rundt med det Pakistanske, Australske, Svenske eller det Spanske flagget!
Snarvei til forumene
Skrevet 25 april 2012 - 12:31
Skrevet 25 april 2012 - 12:32
Skrevet 25 april 2012 - 12:32
Så hvorfor i alle dager prater man om Norge i medier som en nasjon?
For og være en nasjon er man nødt til og ha ET folkeslag, EN kultur og ET flag! Norge er ikke mye til Nasjon når vi på 17 Mai kan springe rundt med det Pakistanske, Australske, Svenske eller det Spanske flagget!
Da er det vel ingen land i verden som kan kalle seg det, i tilfelle. Ingen land er bebodd av kun ett enkelt folkeslag eller kultur.
- Cimorene liker dette
Skrevet 25 april 2012 - 12:33
Tidene forandrer seg. Hvorfor skal vi være unntatt fra utviklingen her oppe i nord?
Skrevet 25 april 2012 - 12:34
Eller? ;-)
- ღTyrkiskPepperღ og ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ liker dette
Skrevet 25 april 2012 - 12:36
En landegrense er en kunstig grense som ikke automatisk kan sørge for at alle innenfor den har samme språk og kultur. Det er en politisk grense som er til av praktiske og administrative årsaker. Hadde vi ikke hattt nasjoner og landegrenser i verden hadde den nok vært et bedre sted.
Skrevet 25 april 2012 - 12:45
Skrevet 25 april 2012 - 12:48
Trist at det er så mange som mener at det ikke er nøye med landet vårt, som våre forfedre har kjempet og slitt for. Tragisk.
Håååkeiii... Så den eneste måten å "hedre" landet vårt, er ved å ikke slippe inn noen andre fra andre land eller "være gjestfri"?? Jeg synes det er tragisk at du tenker sånn, rett og slett.
- ღTyrkiskPepperღ liker dette
Skrevet 25 april 2012 - 12:48
Så hvorfor i alle dager prater man om Norge i medier som en nasjon?
vi har aldir vært en nasjon. for vi har aldri hatt ett land med bare ett folkeslag og ett flagg. vi har samene også... og nordmenn har allitd reist mye og har derfor også tatt med seg mange hit. norge har aldri vært "rent". og det burde vi være glade for. for innavl er ikke bra.
- Pregosaurus kverulantus, Mamma`n til Will& Ailo, ღTyrkiskPepperღ og 2 andre liker dette
Skrevet 25 april 2012 - 12:52
Skrevet 25 april 2012 - 13:03
- Soon to be mum og Hercule Poirot liker dette
Skrevet 25 april 2012 - 13:11
Skrevet 25 april 2012 - 13:15
Skrevet 25 april 2012 - 13:19
Jeg grøsser over at man kan heise et annen flagg en det Norske på nasjonaldagen vår. Lurer på om det er vanlig i andre land, eller om det i det hele og store er lov?
What? Jeg håper dette var ironi/sarkasme.
- Soon to be mum liker dette
Skrevet 25 april 2012 - 13:25
- HeltAnonym liker dette
Skrevet 25 april 2012 - 13:33
Skrevet 25 april 2012 - 13:42
Av de jeg kjenner er førstegenerasjon-innvandrere de som er ivrigst på å feire 17.mai og går i tog, baker kake til loddsalg på skole etc. Som ei sa; "Norge er landet mitt nå, så selvsagt vil jeg feire det". Sier ikke at alle er sånn, men de jeg personlig kjenner er det.
Jeg er også førstegenerasjons, kom til Norge rett oppunder 20 år gammel. Og ja, jeg baker, stiller opp på dugnader og feirer 17. mai. Men samtidig bevarer mitt språk og min kultur hjemme. Får inntrykk av at noen mener at bevaring av egen kultur og integrering er to forskjellige ting som ikke kan kombineres
Hilsen #16
Skrevet 25 april 2012 - 13:54
Skrevet 25 april 2012 - 13:55
Av de jeg kjenner er førstegenerasjon-innvandrere de som er ivrigst på å feire 17.mai og går i tog, baker kake til loddsalg på skole etc. Som ei sa; "Norge er landet mitt nå, så selvsagt vil jeg feire det". Sier ikke at alle er sånn, men de jeg personlig kjenner er det.
Jeg er også førstegenerasjons, kom til Norge rett oppunder 20 år gammel. Og ja, jeg baker, stiller opp på dugnader og feirer 17. mai. Men samtidig bevarer mitt språk og min kultur hjemme. Får inntrykk av at noen mener at bevaring av egen kultur og integrering er to forskjellige ting som ikke kan kombineres
Hilsen #16
Synes det er helt greit jeg, og at det er et tegn på integrering. Jeg har også kommet til å feire 17.mai selv om jeg hadde flyttet til et annet land. Forskjell på integrering og assimilering.
Men synes vi nordmenn tar av litt med 17.mai-feiringa i utlandet da...
Dette innlegget har blitt redigert av Cimorene: 25 april 2012 - 14:04