Gå til innhold

3-åringen min bruker lang tid før det er natta!


Kazeele

Anbefalte innlegg

Hver eneste kveld bruker jeg utrolig lang tid på at 3-åringen min skal sovne. Hun legger seg kl 19, men sovner som regel ikke før mellom kl 22 og 23. Hun "skal bare" drikke, leke....ja you name it! Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg er inne for å si at det er natta og legger henne ned i sengen. Da bli hun sint og skriker, roper og hyler for oppmerksomhet...

 

Noen som har noen tips?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sliter med det samme her, dog ikke så sent som hos dere, har siste uken fått våre to til å sovne ca 20 min. tidligere enn for en uke siden...i kveld sovnet de ca 2050, men tør ikke tro på at det vil fortsette..

Det vi gjør er å fjærne alle leker fra soverommet, legger de hver for seg (de har sovet i samme rom i halvannet år omtrent, uten problem..), siden de oppildner hverandre veldig...

Setter vann inn til treåringen så han får forsyne seg selv, og gir dem ingen "service" etter leggetid. Om han slenger dyna på gulvet får han pent ta den opp selv, jeg overser den bare...

Håper du får noen gode råd her inne, 2300 var drygen sent da... skikkelig slitsomt for både liten og stor det der! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld og i dag har hun faktisk sovnet etter 30 minutter og sovet til morgenen... Jeg sa i fra i bhg i går at vi skulle prøve at hun ikke hviler på dagtid, så det kan være en grunn til at hun har sovnet så fort! :) I tillegg har jeg kanskje vært enda flinkere til å vise at jeg ikke aksepterer tull etter leggetid. Når det er natta er det natta og ingen ekstra "service" slik du beskriver....

 

Jeg tør alikevel ikke å håpe at dette vil vare og tar fortsatt i mot tips! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"anonym" over igjen her...Det var jo flott:) Ser jo flere steder at man ikke anbefaler å kutte søvn på dagtid da søvn avler søvn... men får håpe det likevel fungerer hos dere da.) I tillegg er jo lysere årstid for voksne (og sikkert også barn) ensbetydede med mindre behov for søvn- til en viss grad... kan være en del av greia det også...?

 

I kveld fortalte jeg en historie for mine små- en jeg fant på sjøl, om to barn og pappaen og mammaen som ikke hadde tannkost, tannkrem og vannglass så de kunne ikke legge seg i de gode varme sengene sine... historien endte selvsagt godt der de fikk tak i sakene og kom seg i seng, fokuset var sterkt på at de var så trøtte og ville sove i myke varme senger... hehe... samtidig sørget jeg for at begge Lå i sengene under historien, med dyna på... og vinduet var godt åpent, så de fikk kjenne at det var godt å ligge under varm dyne... og jeg strøk dem over håret, og kinnet innimellom...

OG de roet seg!!! sov et kvarter senere... hihi... jeg er superfornøyd, vet ikke hva jeg skal fortelle i morgen, men skal ha noe med barn -eller dyr(?) som legger seg i goood vaaarm seng... Jeg skal i allefall prøve dette i morra også :) Måtte drøye historien litt, til jeg såg at de roet seg.. men ble ikke for lang likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...