Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Hvordan kan man nå mene noe om islam eller innvandring, uten å bli tatt for å "støtte" ABB?

• Logg inn for å svare
32 svar til dette emnet

#21 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 568 362 Innlegg:

Skrevet 23 april 2012 - 18:06

Hvis jeg argumenterer mot islam så er det å spre propaganda??
Det er jo akuratt et av poengene til Breivik. Hvis man mener noe annet i norge så blir man lynsjet.Da er man så slem,rasist osv...
Så mange naive Nordmenn,det er trist. Ytringsfriheten er meget begrenset. Så lenge du ytrer noe negativ om islam,innvanding eller homofili er det propaganda.

Annonsebilag
Annonsebilag

#22 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 568 362 Innlegg:

Skrevet 23 april 2012 - 18:09

Fint om vi kan slippe å høre om hvor flott Islam er,det toget har gått for lengst.Ingen nordmenn som er for et Islamistisk norge,det er bare ingen som tør å si det høyt(unntatt Siv Jensen).

#23 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 568 362 Innlegg:

Skrevet 23 april 2012 - 18:09

Enig HI!!! endelig en fornuftig her inne.

#24 Cat.68

Cat.68

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 850 Innlegg:
  • StedNord-Trøndelag

Skrevet 23 april 2012 - 18:13

Nå vet jo ikke jeg om du er en/ei av de som spredt rasistisk propaganda her inne heller da. Men hvis du ytrer meninger ang Islam som er stigmatisernde ,enkelsporet og direkte feilytringer uten bunn i virkeligheten før å sette et folkeslag eller en religion i dårlig lys så er det både rasisitsk og villedende.  Ytringsfrihet er ikke detsamme som å si akkurat hva man vil om andre folkeslag og religioner. Det finnes visse lover å følge også der.  Og slik jeg ser det er det jo dere som mener sterkest om Islam som trekker paralellene til Breivik mest. samtsidlig som dere ikke har noe som helst ønske å settes i bås sammen med ham. Vel slutt å bruk hans meninger som argument MOT islam da....

#25 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 568 362 Innlegg:

Skrevet 23 april 2012 - 18:14

Så man kan ikke være sterkt uenig da eller, for da respekterer man ikke hverandre?? for noe tull
Aldri si noe negativt om noe som helst,noen kan bli såret huffameg.
Det letteste er jo bare å følge saueflokken og mene det samme som resten. For en typisk norsk feighet. Handlingene til ABB er forkastelige!!"! men han har faktisk enkelte poeng hvis man bare gidder å høre.

#26 ♥♥♥InMyHeart♥♥♥

♥♥♥InMyHeart♥♥♥

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 4 633 Innlegg:

Skrevet 23 april 2012 - 18:19

Vis innleggAnonym bruker skrev 23 april 2012 - 18:14:

Så man kan ikke være sterkt uenig da eller, for da respekterer man ikke hverandre?? for noe tull
Aldri si noe negativt om noe som helst,noen kan bli såret huffameg.
Det letteste er jo bare å følge saueflokken og mene det samme som resten. For en typisk norsk feighet. Handlingene til ABB er forkastelige!!"! men han har faktisk enkelte poeng hvis man bare gidder å høre.

Mener du at han er verd å høre på?

#27 Cat.68

Cat.68

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 850 Innlegg:
  • StedNord-Trøndelag

Skrevet 23 april 2012 - 18:22

Vis innleggAnonym bruker skrev 23 april 2012 - 18:14:

Handlingene til ABB er forkastelige!!"! men han har faktisk enkelte poeng hvis man bare gidder å høre.

Og der kom det igjenn............... Ikke trekke meningene til Breivik inn i disse debattene hvis du ikke ønsker å bli stigmatisert som tilhenger av ideologiene hans.

Eller synes du det er greit å mene som han, bare det at det blir for flaut å se hva dem ledde til ,og derfor ikke vil settes i bås sammen med han og meningsfellene hans.

Vel trur ikke muslimer liker å bli stigmatisert og satt i samme bås som ekstremistene innen Islam heller. Er ikke dem som utgjør helheten i hva Muslimer står for og hva deres religion bunner i. På lik Linje som de aller færreste deler galskapen i Breiviks hode. Noe å tenke på kanskje.

Det du skriver om er laaaaaangt unna det HI handler om.

#28 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 568 362 Innlegg:

Skrevet 23 april 2012 - 18:22

Jeg skjønner jo at hvis man bor i en liten bygd i Nord-Trøndelag så vet man overhodet ikke noe om innvandring annet fra aviser. Da er det lett og sitte trygt i bygda si og ha en masse meninger om alt mulig.Har vel knapt snakket med en muslim eller sett hvordan det har blitt å bo i Oslo i forhold til sosiale problemer,kriminalitet osv.
Hva tror du egentlig er hovedproblemene med å bo i en bydel 95% innvandrere? tror du det er så lett og problemfritt?

#29 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 568 362 Innlegg:

Skrevet 23 april 2012 - 18:30

Et stort steg i riktig retning er å argumentere saklig og med fakta. Jeg har respekt for dem som har en mening og greier å formulere og underbygge den, også om jeg ikke er enig med dem. Da er det også interessant å diskutere.

Men min erfaring er at ganske mange argumenterer mot islam ved å gjenta gamle myter og feil. For eksempel den SIAN-debatten her inne for en liten stund siden, som kom helt på villspor med sinnssyke påstander om islam. Og dét er den største likheten med ABBs retorikk.

#30 Cat.68

Cat.68

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 850 Innlegg:
  • StedNord-Trøndelag

Skrevet 23 april 2012 - 18:32

Vis innleggAnonym bruker skrev 23 april 2012 - 18:22:

Jeg skjønner jo at hvis man bor i en liten bygd i Nord-Trøndelag så vet man overhodet ikke noe om innvandring annet fra aviser. Da er det lett og sitte trygt i bygda si og ha en masse meninger om alt mulig.Har vel knapt snakket med en muslim eller sett hvordan det har blitt å bo i Oslo i forhold til sosiale problemer,kriminalitet osv.
Hva tror du egentlig er hovedproblemene med å bo i en bydel 95% innvandrere? tror du det er så lett og problemfritt?

Hahaha nå var du søt. Er så lite kunnskapsfull som det går ann vettu. Har jo ikke møtt muslimer engang..... hehehe.

Nå er det vel kanskje slik at Oslo ikke er verldens navle da, og litt synd hvis du trur at man er nødt til å bo i storbyen for å besitte kunnskaper ovenfor navlehøyde.......... Og jeg trur problemer er til for å løses, iog trur ikke veien å gå er å fremme innvandrerfientlighet ihvertfall.

Og du...... vi har innvandrere her jeg bor også, ganska mange av de dessuten,

Og skrekk og gru ........  kom på en ting til......jeg er selv innvandrer  det du ;)

#31 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 568 362 Innlegg:

Skrevet 23 april 2012 - 18:35

Vis innleggCat.68 skrev 23 april 2012 - 18:32:

Hahaha nå var du søt. Er så lite kunnskapsfull som det går ann vettu. Har jo ikke møtt muslimer engang..... hehehe.

Når det er sagt, finnes det hersketeknikker på begge sider av debatten. Hilsen #29.

#32 Cat.68

Cat.68

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 850 Innlegg:
  • StedNord-Trøndelag

Skrevet 23 april 2012 - 18:59

Vis innleggAnonym bruker skrev 23 april 2012 - 18:35:

Vis innleggCat.68 skrev 23 april 2012 - 18:32:

Når det er sagt, finnes det hersketeknikker på begge sider av debatten. Hilsen #29.

Det gjør det helt sikkert. ;)

#33 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 568 362 Innlegg:

Skrevet 24 april 2012 - 07:46

Har bodd i oslo, og der er situasjonen "ute av kontroll" ikke lett å vokse opp der. verken for de eller de etniske norske.

Islam er ingen god religion, har selv sett venninden min forandre seg etter hun giftet seg med en muslim. hun har ikke engang humor lenger.. og slik er det med flere.

nå bor jeg utenfor byen, her er det ikke mange innvandrere, men de som er her er godt intergrert (samme om de er muslimer eller ei) tror det er mye fordi de slipper at hoveddelen i en by skal se stygt på dem om de følger norske normer.