Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

7-9 MND (gammle 5-6)

• Logg inn for å svare
465 svar til dette emnet

#241 Harfåttprinsen:)

Harfåttprinsen:)

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 419 Innlegg:

Skrevet 14 mai 2012 - 17:48

Go kveld damer :) Her hadde vi en super natt uten spising,bare smokk :) Morgen 0630 :) Men idag har han vert veldig trøtt,sutrete, og plutselig så jeg i første framtann oppe :) s¨å det er nokk grunnen :)

Spiser greit,men ikke så mye som før... Hvordan er det hos dere?

Her må han ha tre dupper ennå, men siste dupp må han ha før 16... Men sover vi lenge på morgenen så blir det bare to...

Ser vi har hatt mange forskjellige fødsler :) så ingen er lik :)

Men er enig i at ingen fortalte oss hvor mye jobb/det krever etterpå :P Men er jo utrolig deilig å ha en baby/et barn :) Så er verdt det :) Elsker skatten min over alt og etter vert blir det vell en ny :) men ikke på lenge...

Her har dagen som sagt vert litt tung pga formen til prinsen,men er jo såå synd på han, blødde også fra tannkjøttet :/
Men det blir nåkk bedre i morgen... sovet laange dupper idag også..

Hvordan står det til med parforholdet deres damer??
Her har vi det bra og godt men mange ganger blir det iritasjoner og diskusjoner om filleting pga at vi er sliten... :/ men prøver begge og snakke om ting istedet,men ikke altid så lett :P

Har dere hatt en fin dag??

Nå skal prinsen legge seg :) skriver kanskje senere ;)

Annonsebilag
Annonsebilag

#242 Harfåttprinsen:)

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 419 Innlegg:

Skrevet 14 mai 2012 - 17:49

Vis innleggzassy☆ skrev 14 mai 2012 - 17:48:

Jeg gir eskimo kids olje og det får hun hver kveld, hun elsker det, hehe, kaller det tran jeg da og sier: skal du ha tran? så smiler hun fra øre til øre :D

Fordi hun er prematur har vi også gitt multivitamin og jerntilskudd helt fra fødsel så har vært mye å huske på å gi, så nå gir vi vitamin og jern morgen og kveld og tran bare kveld så har blitt lettere når vi husker det sammen med frokost og kvelds:)

Tror jeg skal komme meg på trening i kveld, føler meg sliten i dag, men skal prøve likevel, kanskje jeg får litt energi. Vært veldig mye unge og lite søvn hele helga, trenger litt pause kjenner jeg.

Ta deg en vellfortjent pause Zazzy :) Håper dere får mer søvn snart :)

#243 Mamma i lykkerus

Mamma i lykkerus

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 167 Innlegg:
  • StedOslo

Skrevet 15 mai 2012 - 07:54

Hei! Her har også alle rutiner sklidd ut, eller her har det ikke sklidd ut. De er sporløst forsvunnet! Det er denne sykdommen, gullet nekter å sove uansett om det er formiddagshvil eller nattesoving. Han har blitt båret og bysset i søvn hver kveld og ammet og trillet på dagen. Han NEKTER å sove, så det er jo ikke noe annet å gjøre enn å få han til å føle seg trygg. Men har en veldig dårlig følelse om at det kommer til å ta tid å komme tilbake til rutinene. Men sånn blir det vel mye fremover, så fort man kommer ordentlig igang med rutiner kommer det tenner eller sykdom som forstyrrer. Problemet er det at når han griner kommer det bare mer snørr og da må vi til med snørrsugeren og da griner han bare enda mer! Nå gjemmer han fjeset så fort han ser snørrsugeren. Så vi prøver å unngå å bruke den så mye.

Her får mini 2 easytran-sprøyter hver kveld, det er gubbens jobb :P Han som er veldig nazi på det der, så det klinet skal han få lov til å gjøre! ;)

Vi har gått opp til 3 hviler igjen vi nå, men regner med han går tilbake til 2 når han blir frisk!

Her blir det sofaen på meg idag, håper gull sover mye og lenge! ;) Hvordan er det egentlig med sykdom og permisjon? Kan jeg gå til legen og mannen ta over min permisjon? Er helt skutt jeg altså! Blitt ALTFOR LITE søvn her i det siste og da er ikke immunforsvaret på topp. Får se an formen idag, blir jeg verre blir det en tur til legen!
Håper dere får en fin dag, alle sammen!

#244 Gjest_peacock_*

Gjest_peacock_*
  • Gjest

Skrevet 15 mai 2012 - 08:01

Mamma i Lykkerus, huff det høres ikke bra ut. Mannen din har ti omsorgsdager han kan bruke når barn/barnepasser er syk, så han kan være hjemme i to uker sammen med deg selv om du har permisjon. Vet ikke om arbeidsgiver trenger legeerklæring.

Men kanskje det er bedre at han tar over litt av permisjonen, så kan dere gjemme kvoten til høsten når mini skal i barnehage. De blir jo gjerne mye syke da :-) Om han skal ta over permisjonen må du ha legeerklæring, og siden han skal ha penger fra nav kan det hende at pengene lar vente litt på seg på grunn av saksbehandlingstiden. Men nå kommer feriepengene jo snart, så da går det kanskje greit? Ville tatt en telefon til nav å høre med de :-)

Glemte å få GOD BEDRING med i innlegget! Til dere begge to :-)

Dette innlegget har blitt redigert av peacock: 15 mai 2012 - 08:02

#245 Harfåttprinsen:)

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 419 Innlegg:

Skrevet 15 mai 2012 - 09:30

Hei :) Mamma i lykkerus.. Ja du kan bli sykmeldt og pappaen ta over permisjonen, men må søkes til nav om dette... Kan ta litt tid.. Men verdt det vist du er helt kaputt :)
ønsker der good bedring..

Her var natten grei :)

Håper alle får en fin dag :)

#246 Prinsen og mamma`n :)

Prinsen og mamma`n :)

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 376 Innlegg:

Skrevet 15 mai 2012 - 09:52

Zazzy: vi er så dårlige på å huske det vi, må bli bedre på det.. Hvordan gikk det på trening? Når du lager havregrøt til prinsessa di, hvor stor posjon lager du da?

Harfåttprinsen:Her har han også litt mindre matlyst for tiden.. Håper det kommer seg snart.. Parforholdet går veldig i bølgedaler.. Alt etter hvor lite søvn det blir, men vi har blitt mye flinkere nå i det siste.. En stund var jeg nesten sikker på at vi kom til å flytte fra hverandre, men heldigvis har vi klart å berge oss :D Det er enormt med arbeid med en baby ja, hadde aldri trodd at det å skulle få han til å sove var så mye jobb..

Mamma i lykkerus: Håper formen til dere begge kommer seg.. Synes virkelig synd på deg.. Slik jeg har forstått det kan du bli sykmeldt og at pappaen da overtar permisjonen, men dette er jeg ikke sikker på.. Håper dere finner en løsning slik at du slipper å slite deg helt ut... GOD BEDRING klem er sendt :)

Her var natten som den har vært den siste tiden.. Prinsen våkner ofte og når han våkner rundt 3 tiden er han umulig å roe igjen.. Han roer seg i armene våre og sovner, men så fort vi tenker på å legge han i egen seng våkner han.. I  det siste har vi lagt oss sammen med han, og da roer han seg og sover kanskje en time før det er på ny igjen.. Noen som har noen tips til hva vi kan gjøre??

Idag skal vi kose oss i sola :) Håper dere har det bra :)

#247 Mamma i lykkerus

Mamma i lykkerus

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 167 Innlegg:
  • StedOslo

Skrevet 15 mai 2012 - 13:41

Takk for omtanken, jenter <3 Dere er så gode å ha! :)

ååå! Peacock, det visste jeg ikke! Samboer skal høre med arbeidsgiver idag! :D Kanskje jeg kan få litt hjelp hjemme. Får hjelp av moren min imorgen, men er liksom ikke helt det samme. Slapper mer av når mannen er hjemme. (litt teit at ikke vi vet sånt, når han er leid ut til nav for å lage datasystemet deres:P)

Harfåttprinsen: Her har også matlysten gått ned, ikke så spennende lenger... Spesielt med grøt.  Men han har blitt mer glad i pupp igjen da, kan jo ha noe med sykdommen å gjøre, blitt litt mer kosete! ;)

Parforholdet går det ganske bra med, men selvfølgelig har det mye med søvnen å gjøre. Tar oss selv i å sitte å diskutere hvem som har sovet minst og hvem som er trøttest...! :o Herregud!

Og skal vel ikke skryte på meg at det er så mye voksenkos om dagen, begge har vært syke og med en liten en som er syk orker man knapt å se litt tv sammen før man legger seg. :P Jaja, får ta det igjen senere :P :P

Prinsen og mamman: Her er det likt, blir kjempe lei seg når vi legger han over i egen seng. Han må være i veldig dyp søvn hvis han ikke skal våkne når vi legger han over. Så jeg har ingen gode råd, dessverre!

Dette innlegget har blitt redigert av Mamma i lykkerus: 15 mai 2012 - 13:42

#248 zassy☆

zassy☆

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 966 Innlegg:

Skrevet 15 mai 2012 - 18:20

prinsen og mamman, kremt..den treninga ble det ikke noe av gitt..satt til og med klar i treningstøyet men klarte ikke komme meg avgårde. Har følt meg så merkelig både i går og i dag..sånn rar følelse i magen, tomhetsfølelse nesten? og småkvalm..spøkte med at jeg var gravid igjen, hehe, men det tror jeg IKKE altså ;) i dag etter jobb kjente jeg det igjen og var helt tappet for energi..tror bare jeg er så utrolig sliten nå etter jeg har startet på jobb, mulig det tar mer energi enn jeg er klar over, kanskje på tide å prøve å droppe den nattamminga helt.. Men i morgen har jeg fri og det skal bli godt å være hjemme med skattene mine! (kjæresten og lillegull det ;) )

Når det gjelder havregrøt så koker jeg på 9 ss store havregryn og 4,5 dl vann, da er det nok til både meg og henne, til bare henne blir det vel ca 3 ss og 1,5 dl vann, men kok det i veldig liten kasserolle evt med lokk hvis du skal lage så lite ellers koker det bare bort og blir veldig tykt. Jeg pleier å ha i litt morsmelk og masse frosne bringebær :)

I kveld fikk hun forresten en og en halv porsjon grøt som hun nesten spiste opp + at jeg ammet etterpå! Det var noen reale raper som kom etterpå, hehe, håper hun sover godt nå!

I følge pappaen har hun sovet kjempefint i dag, rett tilbake i rutinene, håper det holder videre, startet dagen 6 og det er ok.

#249 Prinsen og mamma`n :)

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 376 Innlegg:

Skrevet 15 mai 2012 - 20:48

Mamma i lykkerus: Bra det er flere som har den diskusjonen.. Er vel kanskje ikke helt sunt for parforholdet, men man må vel bare komme seg over denne kneika :) Snart skal jo disse små englene våre sove hele natten fra 7 til 7, så da blir det masse kjæreste tid :)

Zazzy: Okei, da skal vi prøve den oppskriften i morgen :) Har laget en gang tidligere, blandet da med banan og han likte det og :) Så flink en jente du har, et skikkelig matvrak ;)
Her spises det ganske lite for tiden, tror det er noen tenner på gang, eller så henger det bare i etter forkjølelsen enda..
Den tomhetsfølelsen har jeg kjent på selv.. Vil bare sove og sove og ikke gjøre noen ting.. Det tar nok på å både jobbe og ta seg av de hjemme.. I allefall når det er våkentid på natt.. Det kan jo hende at nattavvenningen går lettere enn du tror?

Idag har vi startet med operasjon sovne selv på kveld.. Så jeg tok med meg en bok og la meg i senga ved siden av han. Han lekte med bamsene sine, og sto og nærmest hoppet i senga av glede en stund før han virkelig måtte innrømme at han var trett.. Ble rimelig mye gråt, men klarte å roe ham i senga.. Så etter en time sovnet han, men uten at jeg bar ham.. Forhåpentlig vis kan vi kutte ned på tiden vi er inne på rommet etterhvert..

Håper dere har det bra :) Vi håper på sol og fint vær i morgen og, prinsen koser seg så ute.. Trilla en times lang tur i dag, mens han var våken og han smilte og lo av alt det rare han så :)

Ha ne god natt:)

#250 zassy☆

zassy☆

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 966 Innlegg:

Skrevet 15 mai 2012 - 22:02

Det er jo kjempebra prinsen og mamman at du slapp byssing og bæring, tenker det går bedre og bedre for hver dag! Her har det plutselig umerkelig blitt ganske greit å legge henne, hun sovner til og med alene, men i blant sitter jeg og holder en hånd på henne, men ikke sånn illskriking som før, kan sutre litt, men også sovne og bare være rolig, utrolig godt! Håper det blir sånn der også etterhvert!

Ja den nattavvenninga..ikke sikkert det er så ille nei..men det kommer jo aldri en natt der vi har overskudd noen av oss, så da er det såå lettvint da å amme og sovne igjen..det er ikke amminga i seg selv som er slitsom egentlig, det er oppvåkningen..og jeg hører jo mange som har nattavvent sier at ungen våkner på natta uansett så da lurer jeg på om det er noen vits egentlig..men får se, hver natt har jeg jo intensjoner om å prøve litt ekstra før jeg henter fram puppen ;)

Nå skal jeg komme meg i seng, allerede for sent på kveld! Ha en fin natt alle sammen :)

#251 Prinsen og mamma`n :)

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 376 Innlegg:

Skrevet 16 mai 2012 - 08:16

Ja, vi får håpe det går bedre og bedre for hver dag :) Så flink hun er, må være utrolig greit at det endelig er slutt på all skrikingen :)
Det er sant, her har vi ikke merket noe forskjell på før eller etter avvenning.. Like mange runder opp som før.. Og ja, som du sier det er veldig enkelt å bare gi pupp.. Er spent på å høre hvordan det gikk i natt?

Natten her var god, kun våken 2 ganger, og sto opp kl 06.. Jeg kom meg i seng alt for sent i går, så får skylle på meg selv i dag ;)
Han har nå sin første dupp, så skal vi ut i solen etterpå :) Lagde havregrøt i dag og hadde frossne bær i, spiste toppen 10 skjeer så var det nok.. Prøvde med brødskive med leverpostei etterpå og da spiste han en hel brødskive.. Så kanskje er han lei grøt.. Hva gir dere som pålegg ?

Håper dere får en fin dag:)

#252 Hannah-

Hannah-

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 534 Innlegg:

Skrevet 16 mai 2012 - 08:45

Vis innleggzassy☆ skrev 15 mai 2012 - 22:02:

Ja den nattavvenninga..ikke sikkert det er så ille nei..men det kommer jo aldri en natt der vi har overskudd noen av oss, så da er det såå lettvint da å amme og sovne igjen..det er ikke amminga i seg selv som er slitsom egentlig, det er oppvåkningen..og jeg hører jo mange som har nattavvent sier at ungen våkner på natta uansett så da lurer jeg på om det er noen vits egentlig..men får se, hver natt har jeg jo intensjoner om å prøve litt ekstra før jeg henter fram puppen ;)

Vi merker klar forbedring etter nattavvenning. :) De første nettene våknet han som vanlig og brukte laaang tid på å sovne igjen, men det var jeg jo forsåvidt vant til. Men nå våkner han en eller to ganger i løpet av natten hvis det ikke er noe som plager eller forstyrrer han (mot tidligere 5-10 ganger). Også sovner han igjen nesten med en gang, fortere enn da jeg ammet han i søvn igjen. :) Noen ganger holder det at han ser meg, så snur han seg bare over på siden og sovner igjen. :) Han våkner tidlig om morgenen da, men det har han alltid gjort.

Men alt dette er nok sikkert individuelt, problemet er jo at man ikke vet det før etterpå. Her kunne det på en måte bare gå en vei. :P

#253 zassy☆

zassy☆

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 966 Innlegg:

Skrevet 16 mai 2012 - 08:49

Natten her var som vanlig, skrek rundt 01 og til slutt fikk hun pupp og ligge mellom mamma og pappa :P blitt en vane dette nå.. Og så var hun klar for dagen kl 5 igjen..sukk!

I dag har jeg strøket bunadskjorter til meg og lillemor, skaut til henne, flagg og annet bunadstilbehør, mens samboer har purket på sofaen.. men det skal sies at han stod opp med henne kl 5 i dag mens jeg fikk ligge til 06.30 :) Belønner meg selv nå med en kopp kaffe og en liten bit mørk sjokolade, ah kos i hverdagen! ;) Stolt fordi jeg for en gangs skyld var ute i ganske god tid, pusset bunadsølv i gårkveld og bløtet skjorta, føler meg skikkelig som en husmor når jeg har planlagt dette i god tid! hehe.

Hvordan har dere andre hatt det i natt? lurer på å legge henne senere for å få henne til å sove lenger på morgenen, noen som har prøvd det med hell? De har vel et visst antall timer de sover i døgnet nå tenker jeg, og på dagen føler jeg ikke at jeg kan kutte ned, hun sover stort sett tilsammen 2-2,5 timer på to dupper og det er jo ikke kjempemye!?

Kanskje han er lei grøt ja mamman og prinsen, du kan jo ta en liten pause og bare gi brødskive, evt kombinere slik du gjør. Her gir vi alt mulig på skiva :) leverpostei, prim, makrell i tomat, banan, skinke, ost, egg osv.

#254 Mamma i lykkerus

Mamma i lykkerus

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 167 Innlegg:
  • StedOslo

Skrevet 16 mai 2012 - 08:59

Prisen og mamman; Det har vi prøvd noen dager nå også. Ammer han i senga, legger han ned i senga si også er pappaen inne på rommet med han til han sovner. Hvis vi bare går ut reiser han seg opp og står og holder seg i sprinklene og skriker....!

Ikke alltid så lett med den treninga, Zazzy. Kan trøste deg med at jeg mest sannsynlig er latere enn deg :P

#255 Prinsen og mamma`n :)

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 376 Innlegg:

Skrevet 16 mai 2012 - 10:33

Zazzy: Åjj, du er jo virkelig husmor du :) Ble inspirert av deg, sÅ nÅ ligger bunadsskjorten i bløtt og dresskjortene til guttene henger til tørk :) Godt Å være ferdig med det før i kveld, blir som regel avglemt da :) I gÅr sovnet ikke prinsen før nesten 21, men han var ferdig med natta kl 06 fordi.. Men vet ikke hvordan det hadde gÅtt om det hadde vært en rutine, kanskje hadde han sovet lengre da?
Vi fÅr teste ut litt forskjellig sÅ kanskje han spiser litt igjen :)

Mamma i lykkerus: Samme her, skriker og skriker, sÅ hÅper at dette er en løsning.. Akkurat nÅ tar det lang tid for Å fÅ lagt ham, men forhÅpentligvis merker vi bedring om en stund :)
Hvordan er formen deres?

#256 Harfåttprinsen:)

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 419 Innlegg:

Skrevet 16 mai 2012 - 13:10

Heisan :) Her har dagen gått i ett :P Natten var fin :) Ingen spising... Her sluttet han og spise på natten selv...
Idag har vi vert på kaffebesøk, så får vi besøk av tantebarnet mitt som blir til søndag... :) så dagene går i ett ;)

På brødskiven får han smør,makrell,prim.. prøvd skinkeost og leverpostei men falt ikke i smak...

Kvelden er litt oppned her.. må bysses :/ pga tennene... så får håpe det tar slutt etter vert :)

Håper alle har det bra ;)

#257 Harfåttprinsen:)

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 419 Innlegg:

Skrevet 16 mai 2012 - 19:48

Vil ønsk alle sammen en fin 17 mai :) Håper vi alle får en fin dag og fint vær :)

#258 Pix

Pix

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 179 Innlegg:

Skrevet 16 mai 2012 - 20:56

Jeg er jo litt ny her og tenkte kanskje dere ville skrive litt om hvordan dagene deres er fortiden? Siden de er på lik alder!

Sånn er dagene våre fortiden (sånn ca):

06-07: Stå opp
07: Melk til frokost
09: Grøt (1,5dl vann)
10: Soving (Ca 3,5 t etter vi har stått opp) Sover da alt fra 1t - 2,5t.
12: Halvt middagsglass + en hel fruktpure. (Ikke så glad i middag)
14.30: Grøt (1,5 dl vann)
14-15: Soving (Ca 30-40 min) Aldri lenger enn 15.30.
17.30: Kveldsgrøt (1,5 dl vann)
18.30 - 19: Melk, tannpuss, nattasang, natta.

Vi spiser og mellommåltider som ost, pølse, brød, riskjeks osv..

Jeg har merket at om hun sover lite på dagtid blir hun verre å legge og mange oppvåkninger på natt.

Nå er hun frisk så da er det litt lettere å se det faktiske mønsteret. Har slitt mye med dagsoving, men tror jeg har funnet en grei løsning på det nå. Sover hun leenge på første dupp og ikke er trøtt til neste dupp må jeg bare rugge henne til hun sovner tilslutt. hun trenger den lille duppen og den kan ikke være for sen.

Leggingen er så som så. Noen dager er hun en drøm å legge, mens andre dager gjør hun litt mer motstand. Det jeg gjør da er å gå inn og ut hvert 5-10 min (om jeg hører hun bare klagegriner). Legger hånda på brystet hennes og viser ikke ansiktet mitt. Sitter der litt også går jeg ut. Hun blir alltid sinna når jeg går ut, men det går fort over. Og jeg føler hun må få klage litt for å finne roen. Når jeg er der inne bare leker og prater hun. Men det er godt for mor å vise at jeg er der. Og godt for henne:)

Hun spiser ikke på natt lenger, og sover somregel rundt, MEN har plutselig netter hvor hun er lys våken 1-2 timer eller skal stå opp 5.. Så det er ikke noe rutine der! Men skal ikke klage når jeg hvertfall får netter som vi sover rundt alle mann:)

Hun skravler også i ett nå! Er såå koslig! Og leker godt med seg selv og hunden :) Hun sitter neesten og krabber neesten:) Vi venter i spenning!

Hvordan ser deres dager ut? (uten sykdom, om det går an, hehe:)

#259 Harfåttprinsen:)

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 419 Innlegg:

Skrevet 16 mai 2012 - 21:06

Dagene våre ser ca slik ut :)
07-Morgen
0730-litt brødskive også grøt av 150ml mme,vann til drikke.
09.30-soving (alt fra 30min-1t)
leking når han våkner...
1130-lunsj,brød,litt mme,småfolk mellommåltid eller litt grøt+fruktmos.
soving i 12/1230713tiden (noen dager.. sover i 30-1t)
noen ganger er det siste dupp varierer, og noen ganger strekker jeg duppen til 1400...
1530-middag + frukt
18- litt brødskive og grøt av 150 ml mme.
1830-stell
19 i seng med 150ml mme :)

Pix... ja disse dagdubbene :/ her er det vanskelig og trappe ned til to stk, men de siste to dagene har vi greid det :) Og i en uke nå har han ikke sovet etter 1530 :) og det ser ut til og fungere :)

ønsker alle en fin fin natt :)

#260 Gjest_peacock_*

Gjest_peacock_*
  • Gjest

Skrevet 16 mai 2012 - 21:29

Våre dager nå:

6-7 morgen, noen gange våkner han kl 5 for pupp og sover videre, ellers får han pupp før vi står opp.

8-9 tiden: Grøt

ca 9/930/10: dupp, varer gjerne ca 1-1,5 time

12: Middag. Middagsglass, spiser gjerne et halvt og får en halv grøtporsjon i tillegg, evt litt frukt om han er veldig sulten.

1430: dupp, sover gjerne 1,5 timer.

16: frukt+brød (spiser ikke noe særlig)

1830: grøt (dobbeltporsjon).

19: pysj, d-vitamin, tannpuss, litt tulling :-) , amming og natta rundt kl 20!

Spiser gjerne 1 gang i løpet av natten, er det før kl 5 blir det to ganger pupp mellom kveldspupp og morgengrøt; våkner han etter 5 blir det bare én gang.

Får pupp 2-3 ganger i løpet av dagen, men tidspunktet avhenger av når han er sulten.

Vi har hatt et par netter der han har våknet to ganger på natten nå, og produksjonen min har økt merkbart. Så var nok bare økedøgn, gitt! Dess mer melk han får fra meg på kvelden/natten dess lengre strekk sover han (og sover gjerne rundt også).

Når det gjelder dagsoving er det vel våkenperiodene som er mest stabile når det gjelder lengde. 3 timer først på dagen, så 3 timer igjen og så fire timer før legging. Vi kan gjerne legge han før det har gått fire timer på kvelden men da ligger ha bare å prater til han har vært våken i 4 timer, haha! Skravler forøvrig hele tiden, høres ut som han koser seg helt enormt :-D Har også begynnt å trekke seg mer og mer opp på knærne, lager krabbebevegelser med benene og lager masse flygeøvelser på gulvet. Så når ryggen er sterk nok tror jeg han begynner å krabbe :-) Verdens blideste lille gutt :-)