Prinsen og mamman:
Vi har to hviler, og alt fungerer mye bedre de dagene han ikke har behov for tre hviler.
Står opp, to timer våkentid
Sover 1,5-2 t
2-3timer våkentid
Sover 2-2,5 t
Legger seg mellom 19.15 og 19.45
Sover som regel totalt 2,5-3,5 t per dag.
Peacock: Bor du på Oppsal? Jeg bor på Manglerud og jobber på Meny på Lambertseter!

Oppskrift kommer om en liten stund
Zazzy: Har du en rutine dere kun gjør før hun skal legge seg? Vi slet med at han trodde at når vi la han kl 19 så var det en hvil. Så han våknet etter noen timer lys våken og vi måtte virkelig streve for å få han i seng igjen. Tok det opp med helsesøster og hun sa vi måtte være obs på hvor sen siste hvilen var og at han måtte gå gjennom en fast ting hver kveld som kun skjedde når han skulle sove for natten.
Derfor begynte vi å notere alle måltid og hviler, da så vi raskt hva som fungerte. Her spiser vi grøt, tar tran på stellebordet, han bader med pappaen, får på pysj og jeg tar han med i senga i helt mørkt rom og ammer. Når han er mett legger jeg han ned i senga og han sovner der. Noen dager må han selvfølgelig ha litt ekstra stimuli, som kosing på ryggen eller sang. Men det tar pappaen seg av. Jeg er der kun under ammingen.
Her skrikes det aldri, men han er ingen "skrikebaby" heller, aldri vært. Han kan sutre noen ganger, men det er kun hvis vi har hatt sent besøk og han ikke får roet seg ordentlig før legging. Eller hvis han har mage/tann-vondt.
Vi begynte å legge han 21, så når det var en fast rutine og han skjønte at det var natt ble han trøtt tidligere for hver uke som gikk. Nå legger han seg mellom 19.15 og 19.45. Alle dager er ikke en dans på roser, men det går generelt helt fint, helt uten skriking.
Så flott at mange har hatt fine netter, her har gubben vært oppe og sett hockey inatt. Og jeg våknet med minis føtter i fjeset. Hadde tydeligvis sovnet hos oss under siste ammingen. Godt mannen var våken og visste det for jeg var heeelt i ørska!
Harfåttprinsen: Håper dere får slappet av og at natten som kommer blir bedre!
Vi får besøk av mormor idag og skal ut og titte på bunader!

Ha en fin dag!