Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

7-9 MND (gammle 5-6)

• Logg inn for å svare
465 svar til dette emnet

#461 LanzaroteJenta

LanzaroteJenta

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 349 Innlegg:

Skrevet 29 juni 2012 - 22:36

Hei!

Jo, det er mindre og mindre tid til å "surre" rundt på nettet om dagen.
Må gå etter lillemannen hele tiden. Han krabber fortsatt, men reiser seg i alt som er.

Kveldene går litt opp og ned, men er stort sett bedre enn i forrige uke. Har hatt et par kvelder nå som er mer som "før". Dvs at han sovner i 19.00-19.30 tiden, og våkner et par tre ganger for smokk og vann utover kvelden.
Jeg skal ikke trappe ned dagsovingen ennå. Jeg har derimot begynt å forskyve den siste luren litt, så han er mindre overtrøtt når han skal legge seg. Det er utrolig lite som skal til før det er helt sirkus.

Jeg skal ikke begynne på jobb før i Oktober (har tatt ulønnet permisjon), men gruer meg skikkelig. Var innom jobben i går, og det er visstnok skikkelig "texas" der om dagen. Gjorde ikke akkurat følelsen noe bedre...Og jeg som hadde tenkt å søke om redusert arbeidstid.. Det kommer nok ikke på tale nå, nei.

Er egentlig glad i jobben min, men kunne tenke meg å finne noe annet hvor jeg kan være litt friere, evt jobbe hjemmefra og "være min egen sjef". Det er jo ikke bare, bare det heller.
Jeg har jo sommeren å tenke på da..

Det ble litt utover det vanlige, men tankene bare løper :)

Ha en god helg alle sammen!
Jeg skal beise og fixe terrassen, hva skal dere?

Annonsebilag
Annonsebilag

#462 Neen

Neen

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 99 Innlegg:

Skrevet 30 juni 2012 - 12:18

Vurderer selv snart 1 soveøkt da dagen da hun er mer våken og sliter med ettermiddagsluren. Jeg tror de sover lengre jo mer trøtte de er og det siste har hun våknet opp etter 45 min ellers må jeg trille. Min kan sove til 16 uten problem kl 19 legging.

Harfåttprinsen: Hun starter innkjøring i barnehage den 20 aug:)

Zazzy: Jeg har ikke hatt problemer med legging siden nyttår....etter en samtale med sovekarin. De beste 500,- jeg har brukt på:) Det ble en "suttrekur", men har meget blid jente. Kaller det suttrekur da det er forskjell på skrike/hard gråting og suttring.

Jeg sliter med brødspising her. Andre? Tips? Har prøvd mye på men ca kun halvskive går ned.

Dette innlegget har blitt redigert av Neen: 30 juni 2012 - 12:22

#463 zassy☆

zassy☆

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 966 Innlegg:

Skrevet 01 juli 2012 - 09:35

Her går jeg også ut hvis hun sutrer, men det er svært sjelden, den jenta går fra blikkstille til HYLskriking på et sekund :P

Men over til duppingen, første dag vi prøvde oss på 1 dupp gikk det superbra! Holdt henne oppe til kl 10 og hun sov til 13 og legger seg 19 på kveld :) Men i går ble hun forstyrret da vi var ute omkring og sov da bare tre kvarter på hele dagen!! la seg 19 som vanlig, likevel våkner hun litt over 6 på mårningen... la henne 10 i dag også så er spent på om hun tar en langdupp igjen, håper det :)

Neen mener du at hun ikke er glad i brødskive eller? Her har ikke mengdene vært så store heller, de er jo ikke så gamle heller så det er vel greit med en halv skive og heller suplere med frukt o.l.? Bare nettopp at hun begynte å spise hele middagsglass her og litt mindre enn 1 skive til lunsj.

Starter i bhg i begynnelsen av aug her, gruer meg litt jeg.... men tror det blir veldig fint for henne egentlig, skal ha korte dager så mye vi greier i f.h. til jobb :)

Lanzarotejenta kjedelig at det er sånn på jobben da, men du har jo rett til to timer ammefri hvis du ammer? Nå har jeg fått det inn hver dag og det er utrolig godt med kortere dager, begynner en time senere og starter en time før :)

Håper dere har det fint alle sammen! :) Noen som går enda?? virker ikke som det er så lenge igjen her, men hun holder seg enda fast i gåvogna da, men har blitt kjempeflink! Er så morsomt å se på :)

#464 zassy☆

zassy☆

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 966 Innlegg:

Skrevet 01 juli 2012 - 09:37

slutter en time før mente jeg selvf, ;)

#465 Gjest_peacock_*

Gjest_peacock_*
  • Gjest

Skrevet 02 juli 2012 - 07:45

Hei damer!

Da var vi hjemme etter en 3ukers supertur til syden :-) Mini tilpasset seg tempoet der allerede første dagen og sov stort sett fra 22-23 til 9-9.30 så det var jo ikke så ille:-) Blid som et lam og i superform var han også bortsett fra et par dager før han fikk en tann i overmunnen der han sov litt urolig :-) Amme måtte jeg så klart mer enn vanlig siden det var så varmt, og han fikk også melk en gang på natten. Synes ikke det var så ille jeg, var bare glad for å få i han nok veske. Håper å kunne amme i hvert fall til han er rundt året, men kan hende jeg må trappe ned når skolen begynner :-/

Her står han fortsatt i startgropen til krabbing, men slik som han står og vipper og hopper på alle fire kan det vel ikke være så langt unna tenker jeg :-) Aktivitetsnivået hans har eksplodert, nå vil han ikke lenger ligge på magen, han klarer ikke å ligge stille, sitte stille eller stå stille - alt går i 100 :-) Virker som om han er ferdig med å være fornøyd med å titte på/tygge på ting, nå blir de slengt rundt så han kan krype å hente de eller se etter hvor de ble av. Utrolig så mye som skjer i hodet på de små nå! Morsomt altså! :-)

Håper dere har hatt det bra (ikke orket å lese alt enda)! Nå skal vi få pusset litt opp her - pappaens permisjon starter idag og jeg har sommerferie en måned til :-)

God mandag til dere :-)

#466 beccis'en

beccis'en

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 115 Innlegg:

Skrevet 02 juli 2012 - 10:00

Tenkte vi kunne starte en by tråd. Nå er vel alle passert 9mnd:).