Gå til innhold

7-9 MND (gammle 5-6)


Harfåttprinsen:)

Anbefalte innlegg

Angående spise mat selv om viljen som trer inn.. I dag spiste vi lunsj sammen og jeg ga henne middag fra skje. Hun er ikke så veldig gira på middag så etter et par skjeer ville hun gjerne ha skjea og gjøre det selv! Det går jo selvfølgelig ikke bra, da vi ville endt opp oransje alle mann. Så jeg sa nei (på en hyggelig måte) når hun strakk seg etter skjea, og dere skulle sett ansiktsuttrykket! Hele ansiktet endret form, leppene vrei seg til surt smil også kom gråten. Herregud å søt!! De blir virkelig til små mennesker med vilje og personlighet! Da måtte hun jo bare få skjeen til å tygge på, og vi avsluttet middagsserveringen:) Godingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

harfåttprinsen: Viljen vises tydelig her og ja.. Vet hva han vil ;) får ikke mat på natt, men er mange smokke runder og byssing og bæring som vanlig..

 

Zazzy: Vi skal prøve å la han spise litt selv. kanskje kan det hjelpe :) Det kan nok være at hun hermer etter ja, de tar jo etter det meste vi gjør :) Morsomt :)

 

Peacock: Om han skal ligge mellom oss i senga, så nytter det ikke å ligge så lenge.. Han klatrer over oss og er overalt i senga, så er veldig redd han skal falle ned.. Men vi skal prøve oss med to dupper en stund, kanskje kan det hjelpe slik at han sover lengre ja :)

 

Mamma i lykkerus: Stakkars deg, har du ingen mulighet til å få mer avlastning slik at du får hvilt ryggen din ?

Det er godt med helg, selv om det noen ganger er mer stress enn kos.. Håper du får kost deg litt innimellom :)

ønsker dere god bedring og at dere får litt bedre dager snart :) Sender deg en klem :)

 

Pix: De er vel kommet i den alderen at de begynner å vite hva de vil ja :)

 

Hurra for en natt vi har hatt :) Gutten sov fra 19.00 til 05.00 :D Var da våken i 15 minutter og sov til 07.30 :D :D :D HURRA ! Det er så godt å endelig få sovet litt :) Håper dette er en trend, men har i allefall fått sovet en natt om det blir lite søvn igjen til neste :)

 

hvordan har natten deres vært?

Vi skal ut i solen i dag, rake og ordne litt her ute :)

Håper dere får en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest peacock

Godmorgen!

 

Prinsen og mamma'n, så flott han sov i 10 timer og så sov videre til 730! Deilig å sove! :-) Kanskje dere kan ha noen leker på lur på soverommet som han kan leke med om han våkner tidlig da? Soverom = natt her i huset, men vi har ikke rullegardin, bare en sånn stråpersienne, så er jo ganske lyst der. Om dere har det helt mørkt er det ikke like enkelt å leke der...

 

Mamma i Lykkerus, ikke lett å ta seg av en liten med vondt i ryggen, og ikke lett å alltid få tenkt på løfte korrekt når ungen har myror i brallorna (som de sier i sverige). Huff huff! Kanskje du kan få litt avlastning nå i helgen? Eller kanskje du kan liste deg en tur i svømmehallen inn imellom? Det er gull for vonde rygger (virker i hvert fall her) - om man kan bytte mellom ulike svømmearter funker det enda bedre!

 

Vi har hatt en fin natt med spising kl 0.30 og morgen kl 630. Ikke ille egentlig :-) Idag skal jeg forsøke meg på en kake til middag imorgen - har bakt en mudcakebunn, og skal ha opp på et litt sjokoladeganasj av mørk sjokolade og et godt lag skogsbærmousse med lime og vanilje. Og så kanskje litt skogsbærgelé på toppen - nam! Er jo fint hvis den får satt seg over natten, så kan jeg gjøre rent før gjestene kommer fremfor å stresse med maten. Win-win! :-)

 

Ellers skal jeg prøve å komme meg igjennom dag to av 30 day shred - er ganske så støl i benene og rundt skuldrene etter første runde igår, men Må klare det! Fin treningsvideo faktisk, ble godt svett selv om den bare tar 20 min :-) Og så er det jo en god start på å trene igjen da :-)

 

Ellers blir det vel en trilletur i skogen på neste dupp om det ikke pøser ned.

 

Fin fredag til dere - ikke lenge til helgen begynner! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

 

Hvordan har natten vært og hva er planene for dagen?

 

Her har vi hatt en god natt og en god legging. Har vært så sliten i det siste så det var godt! Fikk vasket hele huset og i går kveld så der falt en stor byrde av skuldrene. Deilig!

 

Nå har jeg fått meg en lang dusj og spist god frokost mens lille sover. Så godt når det ikke har hundre andre ting man føler man må gjøre. Kan bare slappe av!

 

Har et spørsmål til dere: Hvordan har barseltiden deres vært/er? Jeg syntes det er fryktelig tungt til tider. Nå er jeg mye alene med lille siden mannen jobber 2 uker borte og er 2 uker hjemme. Vi bygger jo også hus, så han er mye borte når han er hjemme også;( Det er jo vårt valg, siden vi vil bli ferdig. Føler ikke jeg kan holde han hjemme her når jeg ikke kan gjøre så mye på huset. Er midt i bygging av innvendig vegger osv, som er vanskelig for meg å gjøre alene eventuelt.. Så jeg vet jo jeg bare må holde ut og at nå kommer sommeren snart, familie har ferie og jeg kan få mer avlastning.

 

Noen dager føler jeg nesten likegyldighet for lille nurket fordi jeg er så sliten. Men også en enorm kjærlighet. Jeg elsker å jobbe og være blant mennesker, diskutere, ja ha litt dialog på andre ting enn baby:) Vi er ute på tur hver dag og er mye sammen med andre mødre, men som sagt blir det mye babyprat som er naturlig. Ingen av oss får jo noe særlig andre input i hverdagen.

 

Dette er en god dag og jeg koser meg, men andre dager kan jeg være veldig langt nede og jeg bare gråter og er utslitt. Får vel nevne at jeg har blitt behandlet for angst og spiseforsyrrelser tidligere og føler veldig på det nå at jeg faller tilbake i vonde vaner og tanker. Jeg har behov for å trene, spise sunt osv, men det er vanskelig med lite søvn, snuppa som tar mye av tida mi og ja ballen bare ruller i feil retning:)

 

Vet ikke helt hva jeg er ute etter her, og jeg vet at ting blir bedre, men trengte vel bare å få det ut. Mannen min er en stor støtte, men som sagt er han mye borte som ikke er hans feil. Sånn er det bare dessverre.

 

Ellers håper jeg dere får en strålende fredag! Her tror jeg vi tar en tur på senteret og handler litt i dag:) Får alltid opp godfølelsen!

 

Klemmer fra oss:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pix: Må le, ser det for meg! Her også kan han nekte å spise mer og vil bare tygge på skjea. Her får han som regel en skive med leverpostei til frokost som han deler opp og griser med selv. Han storkoser seg, men er ikke sikker på hvor mye han får i seg og hvor mye som havner i stolen.. :P

 

Kjenner meg igjen i tunge dager, sånn er det nok for de fleste. Man kan ikke hoppe i taket av glede hele tiden. Jeg har som regel hjelp av mannen på ettermiddagene. Men kjente jeg var utslitt etter en uke alene hjemme! Så du har min forståelse iallefall.

Generelt synes jeg barseltiden min har vært fin, til tider litt ensom da jeg ikke har noen nære venninner her. Men det har vært koselig å bli kjent med babyen på en så nær måte.

 

Idag er humøret mitt bedre! Heldigvis! Fått igjen oppussingsgnisten, men bør nok holde meg unna til ryggen er helt fin!

 

Så flink prins du har, Prinsen og mammaen!

Skal prøve å trene litt til uken, Peacock! Må få igang denne slappe kroppen! :P Var jo dødsstøl bare etter trilleturen vår jeg! Haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at så mange har hatt en god natt :) Vi hadde også det :)

 

Pix her har jeg også noen tunge dager, og tror vi alle har det innimellom.. men synes jeg har hatt en fin barselstid,men gleder meg jo til og starte på jobb igjen.. er meget sosial og utadvent og trives med mange rundt meg :) fårstår deg godt :) men starter du ikke på jobb snart igjen da?? håper virkelig du kommer deg igjennom denne perioden og ikke faller tilbake til start... :)

 

Idag har vi vert hos min søster og bare kost oss :)

 

Nå skal vi lage middag til pappaen kommer hjem :)

 

ønsker alle en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest peacock

Her har det også vært litt tungt til tider synes jeg, man blir jo mye alene når man er i permisjon. Og å sitte med en liten baby som ikke svarer på noe, spesielt i begynnelsen, ja det er ganske ensomt egentlig. Men er jo mye bedre nå som barna er litt mere med og kan tulle litt! Og også sover gutten vår bedre på natten nå enn i begynnelsen :-) Samboeren min jobber turnus, så han har vært hjemme en del på dagtid, men da er man alene på kvelden/natten istedet. Har vært en del overtid på han også, og det hjelper jo ikke. Heldigvis har han blitt flink til å prioritere oss fremfor byturer, trening og gutteting - husker i starten når han klagde på at han ikke fik trent. Der satt jeg og ammet i døgndrift og var heldig om jeg i det hele tatt fik tatt en dusj og kom ut av nattøyet...

 

Men alt i alt har jeg hatt en fin permisjon, vi har en rolig gutt som er veldig flink til å leke på gulvet og enkel å ha med rundt omkring. Har vært flinke til å gå på barselstreff, babysang og babysvømming - godt å ikke bare sitte hjemme! Men altså, det skal bli godt å komme igang med jobb og studier igjen, merker at hjernen min overfokuserer på småting - utrolig så lang tid man kan bruke på å planlegge en dåpsmeny eller bare en enkel middagsrett! Skal også bli godt å snakke mer voksensnakk.

 

Nå kom jeg igjennom da 2 med Jillian, med en lille smule lettere vekter enn igår. Da gikk det faktisk å gjennomføre :-) Anbefales!

 

Mamma i Lykkerus, det var nok bakken som tok knekken på benmusklene, jeg merket det også godt når jeg kom hjem. Bakken opp fra vannet borte ved oss er rett og slett jævlig! ;-) Kanskje vi skal ta en ny trilletur snart? Dropper å gå ut idag, orker ikke regnet altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go kveld damer :) her sover prinsen og vi har hatt en fin dag..

Nå sitter jeg og gruer meg til og ha han borte i morgen kveld/natt... Uff første gangen han ligger borte.... Går sikkert fint...

 

Ellers har vi kost oss med pizza og sjokolademuffins :)

 

Håper alle har det bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pix her har jeg hatt en kjempefin barseltid og har stortrivdes hjemme til tross for lite søvn og slit, er jo også mye kos og glede som veier opp :) MEN du har jo hatt det mye anderledes enn meg da, med en mann som er borte to uker i gangen + mere pga husbygging så er det ikke rart at du blir sliten, når du i tillegg ikke får så mye avlastning så er det jo ikke rart du kjenner oftere på slitenhet og tunge tanker! Tror nok mye kommer til å hjelpe når du kommer i jobb igjen..jeg ville jo egentlig ikke jobbe en gang og til og med JEG synes det var veldig godt å jobbe igjen. Man får feedback på ting man gjør, man får være sosial, prate om andre ting, gjøre andre ting, er ikke bare mamma og jeg merker at selvtilliten økte når jeg startet på jobb igjen, kanskje fordi jeg kjenner at det er godt å mestre arb.oppgavene, godt at kollegaene er så glade for å ha meg tilbake, godt å få skryt osv. Lenge til du starter på jobb igjen da? Og lenge igjen av husbygging sånn ca? skjønner jo at dere prioriterer å bli ferdig og at mannen må ta mye, men husk at dere må passe på deg oppi alt også da..og gjøre sånn at situasjonen blir god på vei til at huset er ferdig også og ikke leve "på vent" til nyhuset er ferdig selv om det kan være vanskelig, bedre med en LITT lettere hverdag for deg og at huset tar litt lenger tid å bli ferdig med? ja ville jeg sagt ;)

 

Her har vi hatt en fin dag og kveld, la seg veldig greit, vært våken et par ganger etter dette, men håper på en rolig natt, er sykt trøtt i dag, nesten så jeg la meg kl åtte, men holder ut enda :P

Endret av zassy☆
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harfåttprinsen, synes du er tøff jeg og håper dere får en fin kveld i morgen. Jeg tørr ikke ha snuppa på overnatting enda, men så har hun ikke så god kontakt med noen heller som hun er trygg på eller som jeg ville vært trygg på nå, så her er det uaktuelt foreløpig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen:)

 

Ja, det er virkelig en annen hverdag! Førstegangsmamma er vel også litt ekstra hardt til tider, da man var vant til et liv med full frihet! Men er jo såå verdt det. Ho er jo det beste som er hendt meg, og det "nye" livet har jo såvidt startet. Jeg gleder meg til fortsettelsen! Og håper jeg kan nyte nestemann (om vi er så heldige å få en til) litt mer med eget hus og litt mer vant til familielivet! Jeg har jobbet som lærervikar og skal tilbake på skolebenken til høsten så jeg har dessverre ingen jobb å gå tilbake til! Så jeg er hjemmeværende, mens mannen jobber og venter litt med å ta ut sin permisjon:)

 

Jeg er enig med deg Zassy at man skal ikke være på vent! Skal høre med mannen når han kommer hjem om vi kan ha fast annenhver ettermiddag/kveld og morgen. Da kan han jobbe rundt det. Er så lett når man ikke har noe avtalt at ting blir dratt ut og jeg ender med å ta det for det er enklest. Men vi har hatt en lang prat om dette, og han vil hjelpe meg så godt han kan. Så blir det nok bra! Fikk litt avlastning av søster i går, så jeg kunne rundt å kikke litt, og i dag skal jeg med "morfar" å hente ny båt mens lille skal være med mormor:)

 

Også kommer jo mannen min hjem til mandag!:)

 

Zassy: Så bra du har trivdes godt. Har fulgt litt med på deg og har skjønt du har slitt endel med søvn ol. Du er flink!

 

Har fåttprinsen: Det går nok kjempefint! Her har lille vært hos tante og mommo flere ganger på overnatting. Vi er veldig mye sammen med de, så jeg er veldig trygg! Min søster har to barn fra før også, så de syntes jo det er så stas!

 

Peacock: Helt enig i at det bare blir bedre! Nå krabber hun neesten, og skravler i ett! Det er så koslig:) Flink til å leke mye med seg selv og jeg har blitt flinkere til å leke masse med henne.

 

Harfåttprinsen: Starter skole til høsten! Har utdannelse innen reklame/grafisk, men jeg har jobbet som lærervikar så nå vil jeg inn på lærerskolen! Så jeg blir nok hjemme litt til. Var meningen jeg skulle jobbe litt som vikar når mannen var hjemme, men det har vært så hektisk så tida har bare flydd fra oss. Og nå er det jo bare 3 uker igjen av skoleåret! Tida flyr!!

 

Mamma i lykkerus: Så bra du har hatt en fin barseltid! Håper jeg kan bli flinkere til å nyte den litt mer neste gang! (om jeg er så heldig:). Er nok mer tid for pappaen også da! Og nytt hus:)

Men prøver å kose meg så godt jeg kan hver dag!

 

Håper alle får en strålende helg med familie og venner! Her skal vi feire mormor sin bursdag og hente splitter ny båt! Da skal vi flytte inn på skjæra i sommer! Gleder meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! :) Nå synes jeg vi begynner å få ganske bra netter her. Har hatt to netter nå uten noe særlig våkentid. Han har våknet, men sovnet igjen i løpet av 5 minutter. I natt var han bare våken to ganger, og begge gangene godtok han at jeg bare stakk hånda inn mellom sprinklene, så jeg slapp å stå opp av senga. :D Helt fantastisk! Var morgen 5.20 da, men jeg er fornøyd likevel jeg. ;)

 

Kjenner igjen det at det kan være tungt til tider ja... Her vil jeg si det har vært ganske turbulent. Vekslet mellom helt fantastisk og grusomt slitsomt. Jeg har også følt både den likegyldigheten, og også voldsom irritasjon. Viser det ikke da, og det går fort over, men jeg får fryktelig dårlig samvittighet etterpå. Har generelt mye dårlig samvittighet, og det er også veldig slitsomt...

 

Mannen min er jo stort sett hjemme, men han er ufør og jeg kan som regel ikke regne med han så mye. Han kan f.eks. stå opp med gutten, men jeg må opp og ta over innen en time eller to, og da går det gjerne et par uker til han kan gjøre det igjen. Selvfølgelig kan ikke dette sammenlignes med å være helt alene, jeg kan jo f.eks. som regel trygt gå på do uten å ta gutten med meg. ;)

 

Men selv om jeg vet hvorfor mannen ikke kan gjøre så mye, så kommer det ofte tanker om at hvis han hadde følt mer ansvar, så hadde han kanskje orket litt mer. For det er ikke alltid jeg orker jeg heller, men noen Må jo...

 

Gutten min har overnattet hos mormor 4 netter til sammen nå, og det har egentlig vært fordi jeg har følt jeg ikke har hatt noe valg. Jeg klarte ikke mer rett og slett. Ellers hadde det nok ikke skjedd, for jeg var fryktelig nervøs for hvordan det skulle gå første gangen. Heldigvis gikk det jo helt fint da. :) Men jeg er utrolig glad for at jeg har familien min i nærheten, ellers vet jeg ikke hvordan dette skulle gått...

 

Men jeg synes egentlig det begynner å gå seg til nå da. Selv om det som sagt er tungt av og til, så syntes jeg det var tungt absolutt hele tiden de første 3 mnd. Alt gikk i ett, og jeg fikk aldri noen sjanse til å puste ut etter fødselen følte jeg. Har egentlig litt den følelsen fortsatt da, men det var mye mye verre før. ;) Nå får jeg tross alt (de fleste dagene) litt pustepauser mens han leker for seg selv, og også en hel masse lyspunkter ettersom vi kan kommunisere på flere og flere måter. :)

Endret av Hannah-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest peacock

Godmorgen fra oss! Huff, her er det en tann som er nesten oppe, så mini har sovet noe urolig. Da vi skulle legge oss kl 23 igår hadde vi hørt litt lyder på babycallen. Det viste seg at mini hadde snudd seg opp ned, lå oppå dynen og hadde trukket putetrekkene på putene våre halvt av. Våken som midt på høylys dag, og sprelte som en fisk i vannet når vi kom inn, hahaha! Jaja, litt mat og dentinox og opp i sengen, så sov han til 4, fikk mat igjen og morgen kl 6.30. Han har gulpet stort noen ganger de siste dagene, senest igår morges. Da hadde han ikke spist noe, så kom bare spytt. Lurer på om dette kan ha sammenheng med tennene? Var akkurat det samme sist jo!

 

Pix, så fint at dere kommuniserer bra på hjemmefronten! Om mannen din er forståelsesfull er jo halve jobben gjort ;-) Ellers må du rase ut alt du vil her inne!

 

Hannah, kjenner igjen følelsene dine, selvom jeg har en samboer som er veldig flink til å delta. Han er gjerne sliten når han kommer fra jobb og ligger og sover på sofaen noen timer om får sjansen. Ellers vil han gjerne spille playstation og liknende. Han er politi, og siden han kjører bil hele dagen kan han jo heller ikke komme alt for sliten på jobb (for vil jo gjerne ha han hjem i ét stykke!). Da må jeg ta meg av minsten på natten og morgenen OG på ettermiddagen når han skal spille eller sove. Blir litt muggen inn imellom, ja, men heldigvis har det bedret seg betraktelig :-)

 

Jaja, nå er det rengjøring når minsten har fått grøt, så får vi se hva dagen bringer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Morgen damer :) Her var natten fin :) og tror dere ikke at idag titter fortannen oppe fram :) så kanskje derfor det har vert endel urolige netter og matnekt... :)

 

Idag har vi kost endel og bare små syslet med div hjemme:)

 

Nå sover han i vognen sin og jeg skal lakke negler og div til fest ikveld... (gru gleder meg)...

 

Flott at så mange av oss har hatt en fin natt :) Godt med litt søvn :)

 

Håper alle får en fin fin dag, kveld og natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei :) Har dere tips til hva jeg kan gjøre for å forlenge morgenen? Her våkner hun 05.20 og i motsetning til deg Hannah så er jeg ikke fornøyd med det, hehe. Prøver å amme henne, ligge sammen med oss osv, men hun vil ikke sove lenger uansett..lurer på å legge henne senere på kveld, men så er det vanskelig igjen også pga sisteduppen osv.. når hun står opp så tidlig så blir det jo krøll med alt som vi hadde av rutiner, typisk at alt endrer seg når vi hadde det så greit etter klokka!

 

Skal ihvertfall prøve å ikke legge henne før kl 19 i kveld, i det siste har det blitt halv sju nemlig, hadde hun bare sovet en halvtime lenger i det minste..men når klokka fortsatt er noe med 5 synes jeg det er for tidlig assa!!.. :P Hva skal dere i kveld? her skal samboer bort så jeg blir vel bare å surfe på nett og se tv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så veldig fornøyd lenger jeg heller zassy. ;) Han har pleid å legge seg til første dupp etter 2,5 til 3 timer etter vi gikk ned til to dupper, men i dag ble han trøtt før 7. Klarte å holde han oppe til 8, da slokna han med en gang han ble lagt i vogna. Så våknet han etter 30 min selv om han vanligvis sover rundt 1,5 time på første dupp nå for tiden. Så da angret jeg som en hund på at jeg ikke bare la han med en gang han ble trøtt og gikk for 3 dupper i dag siden han var oppe så tidlig. Så blir alt bare rot og jeg får det ikke til å gå opp uten at han blir overtrøtt eller ikke trøtt i det hele tatt til leggetid.

 

Jaja, vi får satse på at det ordner seg igjen i morgen. ;)

Endret av Hannah-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja i går tenkte jeg å ha tre dupper, men hun ville ikke sove mer så var faktisk våken helt fra 13 til hun la seg :o det er jo sykt lenge, så er bare rot og tull med dagduppene for tiden. Skal ihvertfall prøve å legge meg tidlig i kveld så jeg er litt mer opplagt når jeg må opp så tidlig..nå sov hun til kvart på tre på siste dupp så skal ihvertfall PRøVE å ikke legge henne før sju ikveld. Hun spiser jo på natta også igjen nå så er litt rart at hun ikke sover lenger, hadde skjønt det mer hvis hun ikke hadde fått mat.

 

men dere, grøt igjen..kan man bare gi så mye man vil, eller er det begrensninger på hvor mye de bør få her? tenker på det at de ikke skal ha for mye mme, for det er vel melkepulver i grøten eller er jeg på bærtur nå? Jeg har jo stort sett gitt en porsjon som det står på pakken, men ser jo at hun kunne spist mer når det er tomt, lurer på om jeg bare kan lage masse og om hun noen gang kommer til å slutte å gape, hehe, kanskje hun sover bedre hvis hun blir skikkelig mett..hadde også planlagt å lure inn litt avokado i grøten med tanke på metthet, men glemte å kjøpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper alle har en fin kveld, her spiste hun mye til middag og fikk en stor porsjon grøt til kvelds som hun også slukte, så er spent på natta. Greide holde henne våken til 18.40 da sloknet hun, skikkelig trøtt, men så kjempelett å legge, er så godt når hun sovner uten gråt altså :)

 

Håper på en rolig natt og en senere morgen..kravstor er man! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pix: Jeg følte det også slik litt.. Totalt mangel på søvn, kjente ikke så veldig mange i området, og slet litt med depresjon etter fødsel.. Men dette gikk seg vel til etter 4 mnd eller noe sånn.. Har kost meg veldig den siste tiden, og skal nyte den siste tiden med han :) Synes det ble mye bedre da jeg fikk mer reaksjon fra han og mer kontakt med ham.Vi delte opp permisjonen så jeg har jobbet litt og pappaen er nå ferdig med sin permisjon, synes det var en god løsning for oss, da fikk jeg brukt hjernen min til litt andre ting, og pappaen og gutten har fått kjempe kontakt.. Håper det blir bedre for dere alle sammen :)

 

Zazzy: Jeg skal ikke gi deg noen svar angående søvn, det har jeg virkelig ikke peiling på ;) Noen dager klaffer det, andre dager blir det fullstendig krasj... Håper dere finner ut av det...

Ang grøt, så er min også slik at han sluker det han får i seg, så vet liksom ikke når han er mett.. Vet ikke om det er noen begrensninger i forhold til hvor mye de kan få.. Men nå når han har vært litt syk har han bare spist litt før han har brekt seg..

 

Harfåttprinsen: Lykke til :) Det går nok så bra :) Det er sikkert bare verst før man kommer seg i veg.. Skulle ønske jeg hadde noen som kunne passe ham, men slik er det desverre ikke, med familie langt unna.. Håper dere får en fin kveld :) Hurra for enda en tann :)

 

HAnna : Håper søvnen går seg til litt, og at dere får sove litt lengre :)

 

Her skal vi i konfirmasjon i morgen, så nå må bunadsskjorten strykes og gjøre oss klare :) Vi skal bare kose oss i kveld :) Håepr dere får en fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere :)

 

Ser vi er fler som sliter med morgenfugler :) Her er mini klar for dag kl 5. Tar henne da opp til oss, gir pupp og prøver å få henne til å sove igjen. Som regel ligger hun og skravler og turner i nesten en time, før hun (hvis jeg er heldig) sover 30 min-1 t til. Overser henne totalt i denne våkenperioden, vil prøve å lære henne at det ikke er morgen før jeg sier at det er morgen :) Har prøvd å legge henne senere, i håp om at hun skal sove lenger, men det har ikke fungert her i hvert fall. Imidlertid har jeg enkelte dager måttet legge henne mellom 18 og 18.30, og da har hun faktisk sovet lengre om morgenen! Har derfor innført leggetid her kl 18.30 nå, for å se om det kan hjelpe :)

 

I forhold til grøtmengde så gir snuppa tydelig beskjed når hun er mett, kniper munnen sammen og blir sinna :) Men spiser ofte 1 1/2 porsjon til kvelds nå, og i går kveld lagde jeg den med mme og hun ville ikke ha mat før 8.30 i dag morges! Samboeren ga henne grøt i kveld og han lagde på vann, selv om jeg hadde bedt han lage på mme, typisk ;)

 

Dagsøvnen er det bare tull med nå for tiden. Sover som regel 2* 30 min nå, og jeg føler det er altfor lite. Virker som hun trenger lengre våkentid mellom duppene også, for det tar lang tid å få henne til å sove. Hun kan da ikke være klar for 1 dupp allerede?? Uff, er bare rot - tips tas imot med takk :)

 

Pix: Her har barseltiden vært helt annerledes enn jeg hadde trodd på forhånd. Jeg syns det første 4 mnd var ganske grusomme, for å si det rett ut. Etter det har det blitt stadig bedre, og nå er vel første gang at jeg helt ærlig kan si at jeg koser meg :) Det å bli mamma har vært en så enormt stor omveltning! Det er så altoppslukende og jeg har vel følt en slags sorg over å ha måttet gi slipp på det gamle livet mitt og innstille meg på at vi har fått en ny sjef i huset. Samtidig så skremmer det meg litt hvor mye kjærlighet man kan føle for et annet menneske, alt ansvaret som ligger på meg nå som forelder, og hvor totalt avhengig lillesnupp er av meg. Ville ikke byttet det bort for alt i verden, men ja, jeg syns det har vært kjempevanskelig og utrolig tungt til tider. Jeg har følt total utmattelse, engstelse, bekymring, stress, frustrasjon, illsinne og ikke minst ensomhet. Men når jeg ser på jenta mi så blir jeg helt overveldet av kjærlighet og jeg vet at jeg hadde lett gått igjennom akkurat det samme en gang til - det er jo faktisk verdt det :) Men neste gang (om det blir en neste gang) vil jeg nok gjøre en del ting annerledes, bl. a. med tanke på oppdeling av permisjonen, besøk i barseltiden, rutiner, søvn mm. Jeg vil nok føle meg mye tryggere på hva jeg gjør og føler meg bedre rustet til å forstå hva babyen vil/trenger. Tror også at vi vil takle nr bedre siden vi jo allerede har snudd opp ned på livet vårt med nr 1 :)

 

Hvordan var fødslene deres egentlig? Hadde dere smertelindring? Var det en fin opplevelse?

 

Her hadde jeg rier i nesten 2 døgn før hun var ute. Opplevde det som helt sinnsykt vondt og hinsides noe jeg kunne ha forestilt meg! Tok utrolig lang tid å komme til 4 cm, jeg syns det var verst fram til da. Fikk epidural men den virket bare på ene siden av kroppen, og det var nesten enda verre, angret på at jeg tok det. Men hadde god hjelp i lystgassen, den ble min venn :) Presset i over 1 time og hun ble til slutt tatt med sugekopp. Samboeren opplevde det som ganske dramatisk men jeg var helt borte så husker veldig lite av det. Det var herlig å få henne opp på brystet mitt men jeg ble ganske sjokkert over hvor vondt det gjorde, ikke minst i dagene ETTER fødsel. Det verste var at når vi endelig kom på barselhotellet etter fødselen og jeg bare ville sooooove etter nesten 3 våkendøgn, så satte snuppa i gang med å gråte, og det fortsatte hun med i 4 mnd (kolikk). Så følte aldri at jeg fikk hentet meg inn igjen etter fødselen. Allikevel sitter jeg nå med en absurd følelse av at jeg håper jeg får oppleve det igjen :)

 

Ha en super kveld dere, her er samboeren ute, snuppis sover og jeg skal snurre en episode Greys Anatomy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pix: Her har barseltiden vært helt annerledes enn jeg hadde trodd på forhånd. Jeg syns det første 4 mnd var ganske grusomme, for å si det rett ut. Etter det har det blitt stadig bedre, og nå er vel første gang at jeg helt ærlig kan si at jeg koser meg :) Det å bli mamma har vært en så enormt stor omveltning! Det er så altoppslukende og jeg har vel følt en slags sorg over å ha måttet gi slipp på det gamle livet mitt og innstille meg på at vi har fått en ny sjef i huset. Samtidig så skremmer det meg litt hvor mye kjærlighet man kan føle for et annet menneske, alt ansvaret som ligger på meg nå som forelder, og hvor totalt avhengig lillesnupp er av meg. Ville ikke byttet det bort for alt i verden, men ja, jeg syns det har vært kjempevanskelig og utrolig tungt til tider. Jeg har følt total utmattelse, engstelse, bekymring, stress, frustrasjon, illsinne og ikke minst ensomhet. Men når jeg ser på jenta mi så blir jeg helt overveldet av kjærlighet og jeg vet at jeg hadde lett gått igjennom akkurat det samme en gang til - det er jo faktisk verdt det :) Men neste gang (om det blir en neste gang) vil jeg nok gjøre en del ting annerledes, bl. a. med tanke på oppdeling av permisjonen, besøk i barseltiden, rutiner, søvn mm. Jeg vil nok føle meg mye tryggere på hva jeg gjør og føler meg bedre rustet til å forstå hva babyen vil/trenger. Tror også at vi vil takle nr bedre siden vi jo allerede har snudd opp ned på livet vårt med nr 1 :)

 

å du forklarer det så godt, det er akkurat som å lese mine egne tanker og følelser! Får tårer i øynene her *snufs*.

Her er det dessverre stor sjanse for at det ikke blir en neste gang, tror ikke jeg klarer en til mer eller mindre alene. Synes det er fryktelig trist, og håper jeg en eller annen gang på mystisk vis får superkrefter og finner ut at jeg klarer det likevel. Eller at mannen blir frisk da. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1down oi du hadde en helt annen fødselsopplevelse enn meg da, har skjønt mer og mer at jeg hadde en forholdsvis "lett" fødsel. Selvfølgelig var det vondt, helt hinsides vondt en stund..men alt i alt veldig fornøyd med fødselen, brukte ikke smertelindring, eller teller lystgass? brukte den litt da, men mest for å få noe å fokusere på og telle i..synes ikke jeg merket forskjell på smertene om jeg brukte den eller ikke. Fra de første små riene/smertene startet til snuppa var ute gikk det ca 3 timer og 20 min..raskt med andre ord! Men fødselen var i gang før dette (startet med at vannet gikk) men jeg synes ikke jeg kan si at fødselen egentlig startet før jeg kjente vondt, eller hvordan regner dere?

 

Husker jeg tenkte rett etter fødsel at dette var syyyykt vondt og at jeg aldri ville det igjen, men den følelsen snudde raskt, kunne glatt tatt en sånn fødsel på ny, føltes som et kick faktisk, jeg var helt oppgiret og full av adrenalin etterpå, veldig stolt av meg selv :) ah..koselig å tenke tilbake på, men føler meg veldig heldig som hadde en så bra fødselsopplevelse, vet jo mange har det utrolig tøft! Slapp å sy eller noenting så formen var jo tipp topp etterpå også. Tommel opp for fødsel, tommel ned for graviditet, hehe, føler jeg fortjente en god fødsel etter at jeg hadde et pyton svangerskap da ;)

 

Ang våkne tidlig så prøver jeg også å ignorere henne, hysje på henne og gjøre det jeg pleier for å få henne til å sove, men når hun har styret i senga mot en times tid og er like våken gir jeg opp og står opp..mange ganger tenker jeg at jeg bare burde stått opp tidligere for blir så sliten av å prøve å få henne til å sove igjen. Ang grøt..jeg blander nesten alltid med bare vann, kanskje jeg skal prøve å få pumpet nok til å blande med morsmelk i morgen og se om effekten blir god!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah: Trist at man føler det slik, men skjønenr at du ikke klarer en til nesten alene.. dEt er slitsom ja.. Men håper mannen din blir frisk og at dere klarer å få en til om dere ønsker det :)

 

Min fødsel varte i 24 timer fra jeg ble i gangsatt til gutten ble hentet ut.. Fikk 1 modningstbl og fikk rier med en gang.. Riene var da ikke så vonde i starten men etter 5 timer tok de seg veldig opp.. Vannet gikk etter 17 timer, og hadde full åpning 3,5 timer etter på.. Etter nesten 3 timer med pressrier, og ingen baby ville ut hentet de legen som prøvde seg med sugekopp, etter to forsøk som glapp sank hjerterymten til prinsen så mye at vi måtte skynte oss på operasjonsbordet.. Jeg var da veldig glad for jeg var helt utslitt.. Verre var det nok for pappaen som måtte sitte på rommet og vente på oss.. Da tok det 15 minutter så var prinsen ute.. Jeg ble liggende på intensiven i 2 timer etterpå, før jeg fikk opp til verdens fineste prins og den stolte pappa :) Prinsen hadde et stort åpent sår i hodet etter sugekoppen :/ men det grodde fint og vises ikke noe til nå :) Hadde ingen smertelindring.. Følte egentlig at fødselen var en grei opplevelse, det var smertefult men ikke så ille.. Så jeg vil gjerne gjøre det igjen, men legene var ikke helt sikre på om jeg måtte ta keisersnitt med en gang da, eller om jeg fikk prøve meg på fødsel..

 

Zazzy: Håper du lykkes med lengre soving om morgenen :) Gi oss tilbakemelding ang grøten da, er spent å høre hva du finner ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å du forklarer det så godt, det er akkurat som å lese mine egne tanker og følelser! Får tårer i øynene her *snufs*.

Her er det dessverre stor sjanse for at det ikke blir en neste gang, tror ikke jeg klarer en til mer eller mindre alene. Synes det er fryktelig trist, og håper jeg en eller annen gang på mystisk vis får superkrefter og finner ut at jeg klarer det likevel. Eller at mannen blir frisk da. ;)

 

Uff Hannah, nå er det jeg som får tårer i øynene! Skjønner deg så godt, jeg tror ikke jeg hadde taklet det alene - skjønner at du vegrer deg for å få en til når situasjonen er som den er. Du er utrolig sterk! Krysser fngrene for at mannen din blir frisk :) Og du også Pix, som også er alene store deler av tiden. All ære til dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zassy høres ut som du hadde en fin fødselsopplevelse ja :) Men det fortjener du etter et pyton svangerskap! Jeg hadde selv et veldig greit svangerskap i grunn :) Er forresten ofte jeg gir opp om morgenen jeg og :) Leste at de etter hvert vil begynne å sove lenger av seg selv, for de vil sove mindre på dagen - så kan hende vi bare må smøre oss med tålmodighet :)

 

Harfåttprinsen det hørtes dramatisk ut med fødselen din! Godt det gikk bra :)

 

Hva er planene for dagen jenter? Har sååå lyst til å dra og kjøpe planter til terrassen men usikker på om jeg bør vente enda litt til? Kan da ikke komme mer frost nå???

 

Snuppa sov forøvrig til 6 i dag, uten å våkne en eneste gang i natt, jippiiiii :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...