Gå til innhold

7-9 MND (gammle 5-6)


Harfåttprinsen:)

Anbefalte innlegg

Mamma i lykkerus: Hvordan går det å jobbe? :)

 

Zazzy: hehe, men hun sover i allefall på eget rom da.. er mye samsoving her i gården også.. Gutten sliter med tenner, og da er det lett å bare la han få sove hos oss.. Blir rart med barnehagestart ja, men tror nok det blir godt for de å leke med andre barn :)

 

Harfåttprinsen: Jeg jobber 50% turnus som sykepleier, men har søkt på 70 % stilling, så håper på å få den..

 

Lanzarotejenta: Det kommer litt an på når vi spiser middag.. Om vi spiser til vanlig tid får han sammen med oss, og da lager jeg noe som vi alle kan spise.. Men spiser han før oss, så får han eneten glass eller jeg lager noe til han.. Håper at det blir bedre rutiner på dette etterhvert..

Det er lov å klage her.. Håper de neste dagene har vært bedre enn den dagen.. åjj, kalrte du å holde de unna så lenge? Tror jeg har grått min kvote med de tårene ja ;)

 

Her går dagene greit :) han sovner godt om kveldene, variert med søvn på natterstid, men det er nå pga tenner.. Ellers koser vi oss ute i solen, og gleder oss på ferie :) Skal dere på ferie tur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Ikke så stor aktivitet her lengre, så tyder på at folk er tilbake på jobb?

Selv starter jeg i midten av august, så får nyte den siste tiden hjemme nå med en meget aktiv jente så endelig har lært å sette seg ned fra stående stilling..jippi:)

 

Harfåttprinsen: Jobber som kunderådgiver i bank. Må ned til ca 90% stilling grunnet mann i offshore,men håper på 100% fra nyttår og få hjelp fra svigermor de to ukene han er borte. Vil ha 100% tanken på ny fødelspermisjon:)

 

Hatt noen tøffe netter selv med tenner:( Men to gode netter nå:)

 

LanzarotaJenta: Prøver å ha middag samtidig men ofte det ikke passer. Prøver da å ha middag når hun tar kveldsmaten. Blir vanskelig når jeg starter på jobb da jeg ikke er hjemme før 17 og hun skal vel legge seg 18 når hun starter i barnehagen.

 

Har noen av barna gått over til 1 soveøkt på dagtid? Tror ikke det er så lenge til da hun er mer våken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte det var lenge siden jeg hadde vært innom nå, med full jobb blir det ikke mye tid til forum nei! :P

 

Det går veldig bra å jobbe, veldig deilig, men helt grusomt å være fra minsten! Men noen dager kommer de på besøk og noen dager kommer jeg tidligere hjem :D Så det går fint!

 

Imorgen blir prinsen vår 9 mnd! :D Store gullet! Pappaen har det fint hjemme og de to storkoser seg!

 

Jeg kommer nok til å slutte med amming om ikke så altfor lenge. Jeg har veldig lite melk igjen etter at jeg begynte å jobbe, og gull har fått fire tenner! :o :o AUU! Han gnisser tennene på puppen hele tiden..

 

Håper alt er bra med dere alle sammen! ;D

 

Neen: Nei, har er vi på vei fra to til tre økter...! :o Står opp 05 og vil legge seg 17, så vi prøver å snu døgnet med 3 hviler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neen tenkte å starte med en dupp fra i dag, for i dag sov hun nemlig bare en og ville ikke mer, ganske så overtrøtt baby til kvelds ja når hun våknet fra duppen 12 i dag og sovnet nå nettopp halv åtte.. men skal prøve disse dagene å drøye første dupp så lenge vi kan og så holde henne våken til kvelds..blir spennende..men tror det trengs, sliter med legging, våkning på natta og veldig tidlige morgener.

 

Huff denne legginga jeg blir litt sprø..i kveld tenkte jeg å gå litt inn og ut for å se om hun legger seg, men hun vræææælskriker!! Det er helt grusomt.. tenkte kanskje jeg skulle klare et par legginger med littegrann gråt for å se om det bare er "trass og vilje", men dette her, det går jo ikke, for det virker rett og slett som hun er redd..klamrer seg til meg så fort jeg er inne igjen..og blir helt dryppestille når hun får holde i hånda mi til hun sovner..men det er jo nettopp det vi har lyst å prøve å venne henne av med..for når hun våkner på natta så får hun ikke til å sove videre på egenhånd igjen, kunn samsoving som fungerer da..sukk! Så jeg tror at hvis hun greier å sovne på egenhånd vil hun også kunne greie det på natta, men det virker helt umulig..

 

Hvordan er leggingen hos dere andre? Noen gode råd? Prøver å bare sitte ved siden av henne også men det nytter ikke, hun skriker utrolig høyt og naboene må tro jeg mishandler henne... det er kun ved å holde i hånda vår at hun sovner, men på dagtid sovner hun i vogna, men bare hvis den rugges :/ og det er ikke sånn at vi kan holde henne i hånda i fem minutter så sovner hun..neida det kan ta laaaaaang tid. hjelp!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så slitsomt, Zazzy. Her er det litt opp og ned med leggingen. Noen dager sovner han inntil puppen, andre dager bare tuller han og setter seg opp i senga og skal rundt og titte. De dagene lar jeg han tulle litt, legger han ned i sin seng og går ut. Han gråter da, men lar han gråte noen minutter før jeg går inn og trøster og evnt ammer på nytt. (Lar han jo ikke hyle, men når han sutrer går jeg ut)

 

Andre dager ligger pappaen ved siden av senga hans på gulvet til han legger seg ned og sovner selv. Men det tar som regel rundt 30 min. Jeg har også prøvd å ligge der, men jeg får det ikke til. Noen dager ender vi med å bære og bysse til han sovner. Igår sovnet han i sin egen seng til lyden av spilledåsen sin mens jeg stod ved sengen hans. Ingen dag er lik.

 

Jeg synes det er helt greit at han sovner inntil meg, stresser ikke så mye med at han Må sovne i sin seng. Han våkner ikke når vi flytter han over og han er som regel veldig flink til å sove alene. Han sovner helst inntil puppen på natten, men da bærer pappaen han over på sitt rom etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa mi tar til seg dårlige vaner veldig kjapt. Har hun en natt hos søster som legger seg sammen med henne i senga, er hun heelt umulig å legge neste dag igjen. Vi har også samme problem zassy når vi bysser eller koser henne i søvn så har hun hyppige oppvåkninger hvor hun må ha samme behandling igjen.. Vi har prøvd alt og jeg har virkelig begynt å se hvordan hun er i fht denne sovingen. Pappaen har alltid vært litt tøffere enn meg, men han er somregel på jobb. Så det vi gjør nå som er det eneste som funker for oss er å la henne være så sta hun vil. Jeg går bare inn å roer i senga, tar henne ikke opp. Går inn hvert 5-10 min, kommer anpå hvor sinna hun er. Tar maks 2 kvelder med dette så legger hun seg som en drøm. Melk og tannpuss i stua også inn på soverommet og synger en nattasang. Legger ned og hun snur seg og holder rundt bamsen sin. Mange har meninger ang dette og det er helt greit, men her er dette det eneste som funker og hun sover fra 18.30 - 06-07. I det lange løp er dette verdt det både for foreldre og barn. Jeg går heller ikke inn før det har gått 10 min om hun våkner på kveldstid. Da sovner hun alltid igjen innen 3-5 min. Ser hun meg kan det ta timer.. Absolutt superkos å amme i søvn eller kose i søvn, men bare om de klarer å finne roen igjen på natta selv. Våkner de opptil flere ganger og får en oppstykket søvn fordi de er avhengige av oss for å sove syntes jeg ikke det er verdt det. Er mye kjærlighet i et "nei" også:) Lykke til Zassy! Føler med deg, det er tungt. Har vi en slik dårlig periode må jeg gå ut og inn av huset så jeg ikke hører henne hele tiden. Det takler jeg ikke. Er så vondt! Men heldigvis sjelden det er sånn!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neen: Her er det litt opp og ned med sovingen på dagtid.. Som oftest må han ha to dupper, en på rundt ne time og en på 30 min.. Men i dag, så sto han opp 04.45, og da sov han dupp fra 06.30 til 08.00.. og fra 11.45 til 12.15.. Har vært våken frem til leggetid 19.00.. Gikk egentlig veldig greit, til tross for lenge våkentid.. Og han sovnet med en gang, så kanskje er det, det som må til..

 

Mamma i lykkerus: Så bra at det går greit å jobbe.. Jeg har også nettopp gitt opp ammingen pga allergimedisin.. Kjenner det er litt sårt, men også greit.. Har gått veldig greit i forhold til prinsen, det er noen ganger han leter etter puppen, men når han får smokken eller flakse med melk så går det greit :)

 

Zazzy: Jeg har ingen råd angående legging.. Leggingen vår går ganske greit.. Noen ganger sovner han helt av seg selv, noen ganger sovner han når han får flaska, og andre ganger er det hyl og skrik.. Ofte det sistnevnte.. Da går vi inn, gir smokke, koser og går ut.. Ofte kommer vi ikke til døra før han begynner å gråte.. Vi prøver å vente litt med å gå inn, men er ofte inne der før det har gått 1 minutt.. Så tilslutt skjønner han at det er best å sove når man er trøtt.. Håååper at leggingen går seg til hos dere snart.. Når han gråter her om kveldene å, så høres det nok ut som misshandling, men jeg tenker at de har vel hatt små barn selv, og vet hvordan dette er.. men ekkelt ja....

 

Ellers går nettene ganske greit her.. Noen oppvåkninger er det, noen ganger varer de opp mot en time.. Noen ganger står vi opp fryktelig tidlig, rundt 04.30, andre ganger sover vi til 07.. Så vi har det greit :) Pappaen har nå tatt ferie, så nå skal vi kose oss :) :)

 

GOOOD HELG alle supre damer :) Håper det går bra med dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei damer :)

 

Her går det bra, jeg begynner på jobb i morgen.. gru/gleder med... Her kryper han for fult,reiser seg opp alle steder(endel fall og blåmerker),går noen skritt, er ikke så inntrisert i lekene sine lenger,mest gøy og krype å reise seg opp... Sover to dupper ennå,pga at de er så korte...

elsker mat,smørgrøt har blitt en favoritt :P hehe

Sover somregel godt om natten,leggingen går bra,har endel runder med og reise sei opp i stående :) men sovner til slutt...:)

 

Nå skal pappen være hjemme i 3mnd :) blir sikkert godt til prinsen det også, men jeg synes det er veldig vemodig å dra fra han :/ Men det er sikkert verst for meg...

 

Vi har også vert på besøk i barnehagen:) der likte han seg... og det er jo positivt.. Når starter deres små i bhg? Her skal han starte i slutten av sept... :)

 

Håper dere alle har det bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliten! Må bare få klage litt. Leo har på dagen i dag bare sovet 2x 30 min og vært et lite h¨¨¨¨ å legge nå i kveld. Han var så overtrøtt stakkar at han visste ikke hvor han skulle gjøre av seg. Har i tillegg våknet nå 3-4 ganger den siste timen og jeg er bare dødssliten. For første gang på 10 mnd kom sliten-mamma-tårene (Det er jo ikke så galt at det tok så lang tid. Jeg er vanligvis ganske "lettgrått" av meg.) Nå har jeg driti i hele slankinga for i kveld og trykket i meg en hel sjokoladeplate og føler meg mye bedre. Tror rett og slett jeg går å legger meg snart for jeg er alene hjemme uansett. Takk for at jeg fikk lette på trykket!

 

Ikke enkelt når det blir slik :/ håper dagen er bedre nå`?!! Men heldigvis går det over ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neen tenkte å starte med en dupp fra i dag, for i dag sov hun nemlig bare en og ville ikke mer, ganske så overtrøtt baby til kvelds ja når hun våknet fra duppen 12 i dag og sovnet nå nettopp halv åtte.. men skal prøve disse dagene å drøye første dupp så lenge vi kan og så holde henne våken til kvelds..blir spennende..men tror det trengs, sliter med legging, våkning på natta og veldig tidlige morgener. Huff denne legginga jeg blir litt sprø..i kveld tenkte jeg å gå litt inn og ut for å se om hun legger seg, men hun vræææælskriker!! Det er helt grusomt.. tenkte kanskje jeg skulle klare et par legginger med littegrann gråt for å se om det bare er "trass og vilje", men dette her, det går jo ikke, for det virker rett og slett som hun er redd..klamrer seg til meg så fort jeg er inne igjen..og blir helt dryppestille når hun får holde i hånda mi til hun sovner..men det er jo nettopp det vi har lyst å prøve å venne henne av med..for når hun våkner på natta så får hun ikke til å sove videre på egenhånd igjen, kunn samsoving som fungerer da..sukk! Så jeg tror at hvis hun greier å sovne på egenhånd vil hun også kunne greie det på natta, men det virker helt umulig.. Hvordan er leggingen hos dere andre? Noen gode råd? Prøver å bare sitte ved siden av henne også men det nytter ikke, hun skriker utrolig høyt og naboene må tro jeg mishandler henne... det er kun ved å holde i hånda vår at hun sovner, men på dagtid sovner hun i vogna, men bare hvis den rugges :/ og det er ikke sånn at vi kan holde henne i hånda i fem minutter så sovner hun..neida det kan ta laaaaaang tid. hjelp!?

 

Dette hørtes slitsomt ut zazzy.. Jeg har ingen andre råd enn å ta henne opp,trøste,legge henne ned og stå ved sengekanten, og bare gjenta dette x antall ganger... Må jo selvfølgelig vær knall hard :/ Vi har gjort dette når han har lakt seg til uvanen med og bli bært i søvn(ved forkjølelse,tannfrembrudd osv....

 

Håper det løser seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jo, det er mindre og mindre tid til å "surre" rundt på nettet om dagen.

Må gå etter lillemannen hele tiden. Han krabber fortsatt, men reiser seg i alt som er.

 

Kveldene går litt opp og ned, men er stort sett bedre enn i forrige uke. Har hatt et par kvelder nå som er mer som "før". Dvs at han sovner i 19.00-19.30 tiden, og våkner et par tre ganger for smokk og vann utover kvelden.

Jeg skal ikke trappe ned dagsovingen ennå. Jeg har derimot begynt å forskyve den siste luren litt, så han er mindre overtrøtt når han skal legge seg. Det er utrolig lite som skal til før det er helt sirkus.

 

Jeg skal ikke begynne på jobb før i Oktober (har tatt ulønnet permisjon), men gruer meg skikkelig. Var innom jobben i går, og det er visstnok skikkelig "texas" der om dagen. Gjorde ikke akkurat følelsen noe bedre...Og jeg som hadde tenkt å søke om redusert arbeidstid.. Det kommer nok ikke på tale nå, nei.

 

Er egentlig glad i jobben min, men kunne tenke meg å finne noe annet hvor jeg kan være litt friere, evt jobbe hjemmefra og "være min egen sjef". Det er jo ikke bare, bare det heller.

Jeg har jo sommeren å tenke på da..

 

Det ble litt utover det vanlige, men tankene bare løper :)

 

Ha en god helg alle sammen!

Jeg skal beise og fixe terrassen, hva skal dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer selv snart 1 soveøkt da dagen da hun er mer våken og sliter med ettermiddagsluren. Jeg tror de sover lengre jo mer trøtte de er og det siste har hun våknet opp etter 45 min ellers må jeg trille. Min kan sove til 16 uten problem kl 19 legging.

 

Harfåttprinsen: Hun starter innkjøring i barnehage den 20 aug:)

 

Zazzy: Jeg har ikke hatt problemer med legging siden nyttår....etter en samtale med sovekarin. De beste 500,- jeg har brukt på:) Det ble en "suttrekur", men har meget blid jente. Kaller det suttrekur da det er forskjell på skrike/hard gråting og suttring.

 

Jeg sliter med brødspising her. Andre? Tips? Har prøvd mye på men ca kun halvskive går ned.

Endret av Neen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går jeg også ut hvis hun sutrer, men det er svært sjelden, den jenta går fra blikkstille til HYLskriking på et sekund :P

 

Men over til duppingen, første dag vi prøvde oss på 1 dupp gikk det superbra! Holdt henne oppe til kl 10 og hun sov til 13 og legger seg 19 på kveld :) Men i går ble hun forstyrret da vi var ute omkring og sov da bare tre kvarter på hele dagen!! la seg 19 som vanlig, likevel våkner hun litt over 6 på mårningen... la henne 10 i dag også så er spent på om hun tar en langdupp igjen, håper det :)

 

Neen mener du at hun ikke er glad i brødskive eller? Her har ikke mengdene vært så store heller, de er jo ikke så gamle heller så det er vel greit med en halv skive og heller suplere med frukt o.l.? Bare nettopp at hun begynte å spise hele middagsglass her og litt mindre enn 1 skive til lunsj.

 

Starter i bhg i begynnelsen av aug her, gruer meg litt jeg.... men tror det blir veldig fint for henne egentlig, skal ha korte dager så mye vi greier i f.h. til jobb :)

 

Lanzarotejenta kjedelig at det er sånn på jobben da, men du har jo rett til to timer ammefri hvis du ammer? Nå har jeg fått det inn hver dag og det er utrolig godt med kortere dager, begynner en time senere og starter en time før :)

 

Håper dere har det fint alle sammen! :) Noen som går enda?? virker ikke som det er så lenge igjen her, men hun holder seg enda fast i gåvogna da, men har blitt kjempeflink! Er så morsomt å se på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest peacock

Hei damer!

 

Da var vi hjemme etter en 3ukers supertur til syden :-) Mini tilpasset seg tempoet der allerede første dagen og sov stort sett fra 22-23 til 9-9.30 så det var jo ikke så ille:-) Blid som et lam og i superform var han også bortsett fra et par dager før han fikk en tann i overmunnen der han sov litt urolig :-) Amme måtte jeg så klart mer enn vanlig siden det var så varmt, og han fikk også melk en gang på natten. Synes ikke det var så ille jeg, var bare glad for å få i han nok veske. Håper å kunne amme i hvert fall til han er rundt året, men kan hende jeg må trappe ned når skolen begynner :-/

 

Her står han fortsatt i startgropen til krabbing, men slik som han står og vipper og hopper på alle fire kan det vel ikke være så langt unna tenker jeg :-) Aktivitetsnivået hans har eksplodert, nå vil han ikke lenger ligge på magen, han klarer ikke å ligge stille, sitte stille eller stå stille - alt går i 100 :-) Virker som om han er ferdig med å være fornøyd med å titte på/tygge på ting, nå blir de slengt rundt så han kan krype å hente de eller se etter hvor de ble av. Utrolig så mye som skjer i hodet på de små nå! Morsomt altså! :-)

 

Håper dere har hatt det bra (ikke orket å lese alt enda)! Nå skal vi få pusset litt opp her - pappaens permisjon starter idag og jeg har sommerferie en måned til :-)

 

God mandag til dere :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...