Gå til innhold

7-9 MND (gammle 5-6)


Harfåttprinsen:)

Anbefalte innlegg

Hei damer :) her er den nye tråden vår :)

 

Har dere hatt en fin dag damer=?

 

Her har vi hatt en fin dag :) Trillet x2,leket og hatt besøk :) Her har vi litt trøbbel til kvelds nå (etter han har strevt med tenner og forkjølelse) Vil helst bli tatt opp og kost med.. det er jo mest behagelig... hehe så ikveld ble han ikke tatt opp, bare kost med vedsiden av sengen, ut og inn :P men sovnet til slutt.. :) hehe

 

Her strever vi litt med og klare 2 dupper bare :/ han blir jo såå sutrete og urolig når han blir trøtt... men i morgen skal jeg prøve og strekke tiden mellom vi står opp og første dupp litt mere :) Håper dt går :)

 

Her ser måltidene ca slik ut:

 

07.30:120ml mme

0830: grøt

1130-12: brødskive (minimalt ennå,strever med det altså) Grøt og evt frukt og 90ml mme...

15-1530:90 ml mme, middag og litt fruktmos,,

18:Grøt

19: 90 ml mme...

 

Hender jo han fåt div i mellom da :)

 

Min prins er 7,5mnd... født 11 september :)

Har dere vert på lengre biltur med disse små?? Vi skal i komfirmasjon nå til helgen... kjøreturen er på 5-6 t.. så lurer på om noen har nå tips/råd til oss??

 

ønsker alle en fin kveld :) skal kose oss med vaffel nå :)

 

ønsker alle en fin natt også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min prins er født 1. september, så nærmer seg 8 mnd :) Vi har ikke vært på lengre tur enn 3 timer.. Men på disse turene så har vi funnet ut at det er snedig med mange forskjellige leker.. Ellers har jeg ingen råd..

 

Vi skal bare slappe av og kose oss :) Vi har ett eller annet sted funnet en gnist, så føler at ting er mye bedre mellom oss akkurat nå :)

 

Ha en fin kveld og natt :) Så skal alle skrive at de har sovet hele natten i morgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest peacock

Harfåttprinsen: Så fint med ny tråd :-) Og hørtes godt ut med vaffel! Vi skal spise mer gulerotkake, vi, hehe!

 

Utover å ha kjørt til hytta masse ganger (4 timer fra oslo) har vi vært på to turer til København (fra oslo) - er ca samme kjøretid som for dere. Fikk beskjed av fysioterapeuten på helsestasjonen at de små skal sitte maks to timer i bilsetet om gangen (ved 6 ukerskontroll). Og så må man ta ordentlige pauser. Vi stoppede 45-60 min pr pause. Ville nok planlagt minst to pauser underveis om dere har 6 timer i bil - ellers er det bare å ta ting i babyens tempo :-) Gikk kjempefint for os, han sov nesten hele veien begge gangene (var hhv 3,5 mnd og 5 mnd). Andre gangen var han mer våken men koste seg med leker i setet sitt. Vi brukte ca 7,5 timer på 5,5 times kjøring, pauser og en ferjetur på 20 min.

 

Et tips er å huske å pakke en bag med nok mat, vann, skift, engangsunderlag og bleier til turen, og kluter og tørkepapir om minsten skulle bli dårlig, og ha denne lett tilgjengelig. Men det har du sikkert allerede tenkt på :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips :) hva har dere på de små i bilen når dere kjører så langt??

 

Forholde mellom meg og saboer er litt gnistne av og til, men han er verdens beste mann ;) hjelpsom er han også, bare at disse karene ser ikke ting slik som oss :P hehe

 

Ja alle skal ha sovet masse i natt ja Prinsen og mammaen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er vår måltidsrytme sånn ca:

 

06.00: Pupp

07.00: Grøt og sviskemos

10.00: Brødskive og fruktmos

13.00: Middag og sviskemos

16.00: Mellommåltid (Hvis vi har noe han kan spise til middag får han litt av det. Ellers får han yoghurt og frukt.)

18.30: Grøt

19.30: Pupp

 

Han er ikke interessert i pupp på dagtid, men jeg prøver innimellom. Får til 1 gang i løpet av dagen av og til, men når det blir vet man aldri.

 

 

Hvor gamle er barna deres egentlig? Mini her er 7,5 mnd nå, født 9/9.

 

8,5 mnd her. :)

 

 

Har dere vert på lengre biltur med disse små?? Vi skal i komfirmasjon nå til helgen... kjøreturen er på 5-6 t.. så lurer på om noen har nå tips/råd til oss??

 

Har vært på flere turer. Gikk veldig greit egentlig, men her er noen ting vi fant ut:

- Leker er lurt å ha med, gjerne en eller to nye så de er ekstra spennende.

- Cd'er med barnesanger er også populært, spesielt når pappa synger med av full hals. ;)

- Smokken var god å ha som hjelp til å sovne i bilstolen, selv om han ikke vil ha den ellers.

- Om man ikke har anledning til å stoppe på kafé for hvert måltid, så er påsmurte og oppdelte brødskiver fint å ha med i bilen. Eller glass med yoghurt eller grøt som ikke trenger å varmes. (Bør sjekkes om det faller i smak på forhånd.)

- Om vi skal stoppe for måltidene, så kan vi ikke planlegge når og hvor det skal skje, ettersom han forskyver sovingen veldig på biltur.

- Våtservietter må være lett tilgjengelig i bilen. ;)

- Stellerom kan være vanskelig (les: umulig) å finne på enkelte strekninger, spesielt akkurat når det trengs. (Vi måtte ta ut bilstolen og skifte i baksetet.)

- Det er lurt å ta han ut av bilstolen hver gang vi stopper, om det så bare er for å fylle bensin, slik at han får mest mulig pauser fra å sitte i den.

 

Selv skal vi på en 8,5 timers tur om et par uker, og er veldig spent på hvordan det går. Noen stopp er jo ikke til å unngå på en så lang tur, så det vil nok ta lenger tid. Men håper vi rekker å komme frem før leggetid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips :) hva har dere på de små i bilen når dere kjører så langt??

 

Har på det samme som inne hjemme, og passer på å regulere temperaturen i bilen så det blir passe. Har med ytterklær og kler på når vi skal ut av bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her skjer det mye om dagen! Leste ikke den siste siden før jeg hadde skrevet, men her er det jeg skrev på den gamle tråden:

 

Heisann! smile.png Har helgen vært koselig? Jeg synes det er så kos å ha pappaen hjemme på formiddagene, lille er så glad i pappaen sin! Jeg begynner å bli kjedelig i lengden tror jeg! tongue.png

 

Vi storkoste oss med middagsbesøk og godt å drikke! Er skikkelig fyllesyk idag, av to glass vin og en mojito! tongue.png Kroppen er ikke så vant til alkohol!

 

Her er også lille veldig intr i papir, fjernkontroller, mobiler og pc. Alt som ikke er lov å leke med!

 

Han lager alle de samme lydenen om gutten til peacock, veldig mye skarre-rrrrrrrrrrååååååå her og!

 

Så bra at du likte kaken, peacock! Ja, jeg synes også den er enda bedre dagen etter! biggrin.png Mmmm! Vi har ett stykke igjen! ;P Haha! Den forsvinner fort! Ble motivert til alene-shopping selv jeg nå! Trenger noe nytt altså! Virkelig!!

 

Idag har vi vært på en liten trilletur og hatt besøk av svigermor. Hun tok kveldsstellet og han sovnet etter litt amming og en gang opp i armene til pappaen. Kjenner godt igjen følelsen, Zazzy! Er så godt å bare ta de opp og klemme litt når man føler seg litt på avstand når de legges.

 

Hvor lenge er det til dere skal tilbake i jobb? Jeg skal tilbake 18.juni og har begynt å tenke på hvordan jeg skal gjøre det med avvenning av amming. Nå ammer han litt ved lunsj før hvilen, litt på ettermiddagen, ved legging og noen ganger ila natten. Må jo kutte ned frem mot jobbing. Er så usikker på dette, vil jo amme.. Skal dere nattamme selv om dere jobber? Hmmmmm.............

 

Mini her er født 29.09 og snart 7 mnd gammel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest peacock

Jeg skal studere igjen fra høsten (kunne bare få et helt års permisjon). Så her skjer det ingenting før i midten av august. Pappa har permisjon i juli og august + ferie i juni, så det blir godt :-) Oppstart i barnehage i august skal pappa ta seg av :-)

 

Mamma i Lykkerus, kan du ikke amme f.eks. morgen og kveld + evt ettermiddag? Tror jeg ville nattavvendt, men om du har lyst er det jo fint å amme i hvert fall hele første leveåret :-) Her er mini også skikkelig glad i pappa, det er så utrolig morsomt å se dem kose seg og le seg halvt fordervet :-D

 

Harfåttprinsen, vi har 20-22 grader i bilen, så har bare vanlige inneklær. Signerer også tippet med å ta med masse leker :-)

 

Jaja, nå tror jeg snart det er natta her - håper mini sover hele natten og ikke er våken 3 timer midt på natten som de siste to netter. Koselig med prating altså, men ikke tre timer i strekk midt på natten, hehe!

 

Ellers ser det ut som om tannkjøttet endelig er sprukket rundt ene fortannen nede, er nå en svart stripe med litt hvitt :-) Vi har pusset tenner på kvelden i 3 dager nå. Ved ikke hvor glad han er i tannpastaen (med tuttifruttismak), kommer de morsomste grimmasser, haha! Men det har egentlig gått kjempefint med tannpuss så langt :-)

 

God natt de damer!

Endret av peacock
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjørt lange strekninger flere ganger, men er noen måneder siden nå. Jenta vår er ikke noe glad i å kjøre bil, så første gangene når hun var veldig lita var helt foreferdelige, brukte 9 og 10 timer på en 6 timers tur. Hun skrek så mye så derfor måtte vi stoppe veldig mye.

 

Men nå som hun er større tror jeg det skulle gått bedre. Og gikk også bedre siste gangen vi reiste. masse forskjellige leker støtter jeg, og det med å ikke kle dem for mye er veldig viktig her ihvertfall, hun blir utrolig svett i bilstolen sin, jeg tror alltid hun har for lite klær men hun er alltid kjempevarm og blir enda varmere hvis hun blir urolig/skriker. Sist måtte jeg legge en håndduk i bilstolen for det var helt vått der hun sitter av svette, Hyppige stopp så hun får strekt seg er lurt, men som fysion min sa; det er ingen foreldre som vekker babyen sin for å stoppe, kjør så mye dere kan mens de sover ;) Så lenge slike turer ikke skjer ofte så går det bra med litt lengre tidsrom i bilstolen. Har dere mulighet så kjør veldig tidlig eller sent når de uansett sover, det var ihvertfall lurt hos oss når hun overhodet ikke likte å kjøre bil, men det er jo mange barn som liker det godt og som sover store deler av turen uansett. God tur :)

 

Vært en strålende kveld her, hun våknet som hun pleier etter en halvtime, men pappaen gikk bare inn og ga smokk så la hun seg og har sovet siden. Angrer på at vi ikke har gjort dette før, han skal få legge hver bidige kveld nå, hehe.

 

Her er hun 8,5 mnd. Lurt med ny tråd, begynte å bli lang den andre + at de blir jo gamlere disse babyene våre, det går så fooort! Jeg starter i jobb igjen allerede i mai, det er jo like om hjørnet, sprøtt! Holder på å jobber for å øke lunsjen slik at hun kan spise den uten å bli ammet, da tenker jeg å amme på morgen før jeg drar, så får hun grøt og vann, og der pleier jeg ikke amme uansett og så lunsj, så kan jeg amme igjen til middagen når jeg kommer hjem, håper det vil funke bra!

 

Ha en fin natt alle sammen, skal snart finne senga jeg og håper på en rolig natt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill dere, tror jeg prøver å gi middag kl 14 og heller pupp når hun våkner fra 2. dupp :)

 

GRATULERER Zassy, med pappa-legging :) Så herlig :)

 

Vi har ikke kjørt lengre strekninger med bil enda, hun hater å kjøre bil for tiden :(

 

Snupp er 7,5 mnd, født 3. september :) Husker jeg syns tiden gikk så sakte i begynnelsen, men nå går det altfor fort!

 

Jeg begynner å jobbe igjen i august, er jo lenge til enda men kjenner jeg gru-gleder meg :) Kommer ikke til å nattamme når jeg er tilbake i jobb. Tenker da å amme morgen og kveld. HVIS jeg har melk til da, her har produksjonen gått drastisk ned i det siste - kan sove uten bh på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har forresten mini blitt en skikkelig morgenfugl :( Lys våken kl 5! I dag lå hun og skravlet til 6, sov en haltime og så var det morgen. Flere som har det sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg nok en gang utsatt å gå ned til 2 dupper. Aner ikke hvordan jeg skal få det til når han våkner klokka 6, og begynner å gjespe allerede 7.30. Skulle gjerne fått han til å sove lenger om morgenen... Fra ca 5 begynner han å sove veldig lett, og jeg må ligge helt stille for ikke å forstyrre han, for hvis han først våkner da, så er det morgen. Så etter 5 blir det ikke noe mer søvn på meg...

 

Jeg begynte å jobbe for en mnd siden. Har vel nevnt det før, jeg jobber hjemmefra. Er kjempeglad for å slippe å reise fra gutten min hver dag, men det er litt vanskelig å få noe gjort, og jeg blir hengende en del etter. Kan heller ikke ta på meg like mye jobb som før. Prøver å jobbe litt i duppene på dagtid, men da er det ofte noe husarbeid som skulle vært gjort også, så det blir mest jobbing etter han er lagt for kvelden. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Zazzy :) Endelig går leggingen bra :)

 

Her har vi hatt en veldig god natt, var våkan kl 23, 02,04 og sov til 07 :) Kl 04 sovnet han av seg selv igjen, de andre gangene fikk han bare smokken, og sovnet med en gang :)

 

1down: vi var veldig morgenfugler før, men det har rettet bseg nå..

 

Håper alle får en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest peacock

Hei, vi har også kommet godt igjennom natten uten snakking :-) Våkna kl 2.30 for mat og sov videre til 6.30. Sov litt urolig frem til jeg la meg 2230, men måtte bare strykes litt på ryggen og synges litt for :-)

 

Hannah, kan jo hende han trenger en liten powernap? Men om du orker å bruke litt tid på å gradvis flytte den frem mot f.eks. kl 9 og gå over til to dupper tror jeg du vi se at han begynner å sove lenger og lenger på i hvert fall en av duppene :-) Vi har våkentid på 3 timer, 2,5-3 timer og 3-3,5 timer. Sover 2 timer og 1-1,5 timer. Når vi er ute blant folk blir han mye fortere sliten enn om vi er hjemme... Er du hjemme alene og jobber samtidig? I så fall tar jeg hatten av for deg, det er skikkelig tøft! Jeg har tenkt å prøve å lese det meste hjemme til høsten, men skal prøve å få klemt et par timer inn på lesesalen når mini er i barnehage :-)

 

Prinsen og Mamma'n: Så fint at nettene begynner å bli fine! Er jo ikke så galt når babyen er lett å roe, ikke skriker og ikke våkner ordentligt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

peacock: Så rart, her er det helt omvendt. Om vi er ute blant folk kan han holde mye lenger. Tror det er fordi det er så spennende, så han glemmer å bli trøtt. :P Hadde vært ideelt å finne på noe sånt for å holde han våken lenger før første dupp, men det er ikke så mange muligheter for å være sosial så tidlig om morgenen. ;)

 

Neida er ikke alene, mannen er også hjemme, men han er ufør. Det er begrenset hvor mye han klarer, og det varierer veldig etter formen, så hovedansvaret faller på meg. "Dessverre" er han ikke syk nok (eller syk på rette måten) til at vi fikk overført fedrekvoten til meg. Siden jeg jobber hjemmefra så går det nå på et vis likevel, men jeg blir sliten ja, spesielt når det blir dårlig med søvn. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle dere:). Lenge siden jeg har skrevet noe her. Dagene flue avgårde, full fart med to små som nå er begynt å rulle. Er så spennende ånde hvordan de stadig lærer noe nytt. Hva kan deres nå? Her ruller de spm sagt, drar seg litt framover, og trekker beina innunder seg. De forstår ikke helt hvordan de skal løfte overkroppen når de har trukket beina under seg. Så de ligger med ansiktet helt nedi lekematten. Veldig morsomt å se på. Nå holder vi på med "prosjekt lære å sove selv". Hehe. Første dag tok det 1t 30 min, andre dag 1t 15 min, og i går 35 min. Så blir spennende å se i dag. :). Ser alle gir middag. Hva gir dere? Jentene mine liker det ikke!!! Har prøvd det meste... De ble forresten født 19 sept, så er litt mer enn 7mnd:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah hvis du vil prøve å forlenge våkentiden litt så anbefaler jeg å gjøre et eller annet, ikke bare gå hjemme og "vent" på at tiden skal gå. Drar dere f.eks ut på besøk eller på butikken så synes ihvertfall jeg det er lettere, da blir hun som regel opptatt av nye inntrykk osv så greier å være våken litt lenger enn vanlig :)

 

I natt våknet hun kl 01, ammet henne da for tenkte at kanskje jeg slapp unna å amme halv seks istedet..men neida, virker som hun våkner etter klokka di siste nettene, kl 01 og 05.30, men det er jo helt ok da. sto nemlig ikke opp før nærmere halv ni i dag. luksus! her våkner hun som regel kl 07.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow supermamma på hjemmebane og jobb, hatten av Hannah :)

 

Her hadde vi en undelig natt !! Mini sovna lett 1930, og vi voksne var så trøtte vi la oss 2200. Godt var det for jeg var oppe noen ganger i natt. Han drømmer en del om natten, hører han ynker, smågråter osv (så kan ikke være hyggelig drømmer !!) Han sover alltid når jeg sjekker til han og bare stapper inn smokken. Men i natt fikk han ligge litt, men ga seg ikke. I koma prøvde jeg å stappe inn smokken, ikke så lett i bekmørket.. Men ikke pokker om jeg traff munnen... Vel jeg dro hånden over for å prøve å lokalisere litt, eneste jeg fant som var identifiserbart var ei rumpe... Tok ei stund før jeg kobla at det måtte være feil, men lyset på viste at mini hadde snudd seg på magen. Og klynkinga kom av den enkle gunn at han kom seg ikke over igjen :) Dette gjentok seg x antall ganger..

 

Men altså han sovna jo igjen (om han i det hele tatt var skikkelig våken). Sov til 0700 idag og nå skal vi gjøre oss klar til en shoppingrunde med en venninne.

 

Håper dere får en flott dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgen damer :) her har vi hatt en fin natt :) Noen runder smokk og snuing :P har begynt og legge seg på magen og sovne, også får han seg ikke tilbake i sengen :P

Jeg begynner på jobb igjen 30juni.. gruer meg litt også :P men det går sikkert bra :)

 

Her ruller,åler,sitter og går opp på alle 4 men har ikke skjønt hvordan han skal krabbe ennå :) Han snakker også mye, dadada,lalla,nanana,heidu,hei osv :)

 

Dette med to dupper ja.. hmm.. ikke lett her heller.. men vi prøver nå.. i går ble det tre.. men takk for tipset zazzy :)

 

Idag skal vi på trilletur til jobben min tenkte jeg :)

 

Middag her ja, spiser spagetti i kjøttsaus, kalkungryte, lager poteter,gulrot og fiskekake,fisk,pølse osv :)

Her sliter vi sikkerlig med brød :/ og biter generellt, prøvde han med 8mnd grøt i går, da kastet han opp pga eplebitene :( Men det får seg sikkert til..

 

Planer for dagen dere da damer ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe merker at vi ofte skriver innlegg samtidig og at jeg av og til bruker lang tid på å skrive mine innlegg fordi jeg løper frem og tilbake samtidig mens jeg skriver :P Derfor som over det kommer tips om noe som jeg ser personen allerede skriver at hun gjør ;)

 

Nå har jeg vasket leiligheten, deilig å ha det på stell på mandagsmorgen! Går jo an å få gjort noe nå når hun faktisk sover en god stund på første dupp! Nå skal vi på besøk i barselgruppa, kos dere i dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah- Så flink du er som klarer å kombinere jobb og barn hjemmefra :) Hva jobber du med?

 

Beccisn: Her er det full fart, han er overalt og kommer seg fremover i full fart :) Han har de siste dagene satt seg opp, og han begynte også å reise seg opp etter ting før helgen :)

 

Hvordan gjør dere det med finklær til feks 17 mai, konfirmasjon og lignende?

Har egentlig lyst til å kjøpe bunad til ham, men vet ikke hvordan babybunadene er å ha på? De er vel også litt dyre, så dumt å bruke så mye penger påe t plagg som blir brukt 2 ganger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! :) Her er det fart altså! Har skumlest meg gjennom!

 

Vi har hatt en fin natt, to amminger, 23 og 05 :D Sov til 09! :D Sååå deilig! Nå sover han hvil ute på terrassen! Han sover så godt ute. Ikveld skal jeg på kurs og mannen gleder seg sånn til å være alene med mini. (kanskje jeg burde ta hintet og komme meg ut litt mer? synes jo det er så koselig å være familie jeg da)

På dagen idag har vi ingen planer.

 

Hannah: Vi står som regel opp 08.30, men de dagene han står opp 07 sliter jeg med å få han til å hvile bare to ganger. Blir som regel en tredje hvil, men den er som regel bare på 30 min, altså en powernap! ;)

 

Harfåttprinsen: Når vi var på 6mndkontroll spurte jeg ang grøt. For mini fikk så vondt i magen av 6mnd-grøt. Da sa de at vi kunne gi 4-mnd-grøt en stund til og bytte etterhvert. Så er jo ikke sikkert han trenger 8mnd-grøt enda. ;)

 

Zazzy: Gratulerer på etterskudd med "krabbing", forstod utfra et innlegg på forrige side at hun kom seg rundt! Så moro, er nok ikke så lenge igjen!

 

Beccis: Vi gir grøt, brødskive med leverpostei eller moser litt av vår middag.

 

Mini her krabber og reiser seg opp etter ting. Går etter bilen sin hvis den triller fremover, men triller den ikke aktivt foran seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kom plutselig på en ting. Jentene hylskriker sånn når vi kjører bil. Virkelig skriker så de hikster, og nesten ikke får ut en lyd. Skikkelig sinna grining. Gir seg med en gang de ser meg. Har dette noe med seperasjonsangst å gjøre? Noen som har opplevd det samme? Er det sånn at jeg burde unngå å ha dem i bil en periode, eller fortsette slik at de kan bli "vant til det igjen? Synes det er så vanskelig. Får så vondt av dem og stopper opp hele tiden, prøver å snakke med dem osv mens vi kjører, men det hjelper ikke i det hele tatt. Kan nevne at de også hylskriker hjemme hvis de ikke kan se meg. Dvs jeg kan ikke gå ut av rommet ol uten at de gråter. Bøyer jeg meg ned feks for å plukke opp noe på gulvet, og de da ikke kan se meg gråter de. Er dette seperasjonsangst?

 

De kan også gråte når de er hos pappaen og vil til meg i steden. De kan fint sitte på fanget til pappa, besteforeldre, tanter/onkler som de kjenner godt, men hvis jeg går ut av rommet eller de plutselig blir ekstra oppmerksomme på meg så begynner de å gråte og vil til meg. Noen ganger går det fint, andre ganger ikke.

 

De har også veldig fremmedfrykt nå. Stakkars de ukjente menneskene som prøver å smile til dem når vi er ute. haha. de får ikke et smil tilbake i allefall:p

 

Hvor lenge varer dette? Det varierer helt sikkert, men hvordan har det vært med dere? (hvis dere har hatt en slik fase da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest peacock

Beccie'en: Ja, jeg tror dette er en veldig klassisk seperasjonsangst. Varer vel noen mnd så vidt jeg har forstått? Den eneste trøst er at det går over etterhvert :-)

 

Mamma i Lykkerus: Hørtes fint ut med kurs! Hva skal du på kurs i?

 

Prinsen og mamma'en: Vi har kjøpt en festdragt til 17 mai: http://no.bestseller.com/name-it/pants/NEWBORNTANGSUIT/13076915,no_NO,pd.html?dwvar_13076915_colorPattern=13076915_NAVY&forceScope=

Den grønne - kjempefin! Tenkte vi kan bruke den til litt bursdager og hva som ellers måtte komme opp... Han er 68 cm nå og drakten er 74, så den passer vel sommeren over tenker jeg.

 

Nå har vi vært på to timers tur i marka i regnen - det var skikkelig deilig (hurra for regntøy!) og gutten sov hele veien :-) Det var jo bra når vippestolstrekket lå i vaskemaskinen!

 

Ellers har jeg kreert en fantastisk tomatsuppe - og sunn er den også. Om noen vil teste trenger dere:

 

2 spsk olivenolje

100 g bladselleri

100 g gulrot

200 g løk

2 fed hvitløk

1000 g tomat (frisk eller i boks)

2 laurbærblader

6 dl vann

2 buljongterninger (høne eller grønsak)

0,5 dl fløte (evt matfløte)

timian (1/2 tsk ca)

sukker (1 tsk ca)

salt/pepper

 

Selleri, gulrot, løk og hvitløk kuttes opp og stekes i olivenoljen i 10 min - et par min uten lokk og resten av tiden med lokk. Tilsett tomatene og stek dem med litt (ferske tomater må stekes lenger enn bokstomater...). Tilsett deretter vann, buljongterninger og laurbærblader og lad det koke under lokk til grøntsakene er møre. Nå blendes suppen og etterpå tilsettes fløte, samt krydder og sukker etter smak.

 

NAM! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma i lykkerus, jepp kommer seg fint (og raskt) rundt nå, og er nok like før hun krabber på alle fire også, så her er det full fart ;)

 

prinsen og mamman vi skal låne en bunad fra noen i familien vår :)

 

peacock den tomatsuppa er nesten eksakt lik den vi pleier å lage, kjempegod er den!! :) noe helt annet enn pose ja. Er en favoritt her i huset :)

 

Vært på barselbesøk i dag og snuppa har lekt masse med andre babyer. Hun er veldig frampå både hos voksne og barn, merker jammen ikke mye til separasjonsangst når det gjelder fremmede sånn sett, merkelig, kanskje det begynner å gå over?? Herlig at hun er sosial da, virkelig fått lekt seg masse i dag og nå sover hun sin andre lur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...