Skrevet 24 april 2012 - 21:18
Oppdatering fra HI: I dag satte jeg meg ned med gutten, og foreslo at vi skulle leke "tegneleken". Den gikk ut på at en av oss skulle tegne noe, også skulle den andre herme. Han tente med én gang. Først tegnet han en krusedull som jeg kopierte etter beste evne. Så tegnet jeg et ansikt (altså en sirkel til hode, prikker til to øyne og en halvsirkel til munn). Først ble gutten veldig usikker, og sa at det klarte han ikke. Jeg forsøkte å være optimistisk og leken i stemmen, "joda, det klarer du. Forsøk!". Også lot jeg lillebror på syv mnd "snakke".."Vis meg hvordan du tegner, storebror! Jeg klarer ikke det ennå".
Da tok gutten pennen, og tegnet forsyne meg et ansikt!!! Jeg ble kjempeglad og lettet, må jeg innrømme. Og jeg så med én gang hvor utfordringen hans ligger. Han holdt helt oppe på pennen, da er det jo kjempevanskelig å kontrollere streken. Jeg skrøt masse av han, og han ble kjempestolt. Etter en stund sa jeg forsiktig at det er lettere å tegne, dersom du holder lenger nede på pennen. Så viste jeg han det. Han ble ikke sur eller usikker av det, han tok det.
Suksess!!