Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Slankernes resultattråd

• Logg inn for å svare
64 svar til dette emnet

#1 Lektor Doppler med tillegg

Lektor Doppler med tillegg

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 418 Innlegg:

Skrevet 17 april 2012 - 11:45

Kun for resultater.

Så da kan jeg meddele -2,7 kilo sist uke. Nå brukte jeg tirsdag og onsdag på å tisse, så mye er vann rett og slett, men hey hvor det går! Så får jeg heller bære over med at jeg antageligvis ikke går ned 2,7 kilo neste uke.

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Siklerotte

Siklerotte

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 302 Innlegg:

Skrevet 17 april 2012 - 12:49

Vis innleggLektor Doppler med tillegg skrev 17 april 2012 - 11:45:

Kun for resultater.

Så da kan jeg meddele -2,7 kilo sist uke. Nå brukte jeg tirsdag og onsdag på å tisse, så mye er vann rett og slett, men hey hvor det går! Så får jeg heller bære over med at jeg antageligvis ikke går ned 2,7 kilo neste uke.

Nei, du kan vel ikke fortsette slik hver uke, men fortsatt - grattis! Du er flink!

#3 Gjest_overlord_*

Gjest_overlord_*
  • Gjest

Skrevet 17 april 2012 - 20:30

Vis innleggLektor Doppler med tillegg skrev 17 april 2012 - 11:45:

Kun for resultater.

Jøss, imponerende! Jeg hadde innveiing forrige fredag og kommer til å veie meg hver fredag. Så rapport kommer da:)

#4 ellen-propellen

ellen-propellen

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 748 Innlegg:

Skrevet 18 april 2012 - 14:47

Jeg har litt vektproblemer og har nettopp byttet vekt, så jeg måler i andre ting
Har endelig krympet magen ett hull på beltet og er der jeg var før påsken :D

#5 Gjest_overlord_*

Gjest_overlord_*
  • Gjest

Skrevet 19 april 2012 - 21:20

Skiftet veiedag til torsdag pga praktiske forhold, og kan rapportere om - 600 gram siste uken.

Ikke spesielt imponerende, men jeg kaller det livsstilsendring og driver om messer til meg selv om at jeg er en sunn person som liker å spise sunt og trene. Tilslutt blir det en sannhet, håper jeg på.

I dette tempoet vil jeg ikke nå målet mitt som er minus 9 kg før ferien om tre mnd, så skulle helst fått opp tempoet, men er ikke villig til å ofre lørdagsgoderiet.

#6 Lektor Doppler med tillegg

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 418 Innlegg:

Skrevet 19 april 2012 - 22:04

Du kan fortsatt spise lørdagsgodt da, men da må du mer ned i kcal i uka. Jeg har tidligere hatt en periode hvor jeg spiste 1200 om dag, og hva jeg ville etter 18 på lørdag. Det funka det. Det er jo totalen som teller. Men 1200 kcal kan gjøre deg veldig sulten, så da må man liksom vurdere litt da.

Ellers er 600 gram en hel del. Se for deg en halvkilo smør. Den er nå borte fra deg.

Synes du har jobba godt!

#7 Gjest_overlord_*

Gjest_overlord_*
  • Gjest

Skrevet 19 april 2012 - 22:14

Vis innleggLektor Doppler med tillegg skrev 19 april 2012 - 22:04:

Du kan fortsatt spise lørdagsgodt da, men da må du mer ned i kcal i uka. Jeg har tidligere hatt en periode hvor jeg spiste 1200 om dag, og hva jeg ville etter 18 på lørdag. Det funka det. Det er jo totalen som teller. Men 1200 kcal kan gjøre deg veldig sulten, så da må man liksom vurdere litt da.

Ellers er 600 gram en hel del. Se for deg en halvkilo smør. Den er nå borte fra deg.

Synes du har jobba godt!

Takk for det:)
Hva koser du deg med på lørdagen da?
Jeg har spist ca 1500-1600 kalorier hver dag, med unntak av lørdag da jeg spiste alt jeg hadde lyst på etter at ungene var i seng. Det ble 2 minipizzaer og ca 20 biter smågodt + en håndfull bridge-blanding.
*gleder meg til lørdag*

#8 den perfekte mor

den perfekte mor

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 820 Innlegg:

Skrevet 20 april 2012 - 11:37

Jeg har gått ned 600 g denne uka, og inn 4 cm i løpet av to uker :D Jeg er jammen flink!
daglig leder i AS Heimen

#9 Studine mevik

Studine mevik

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 894 Innlegg:

Skrevet 20 april 2012 - 21:25

Fikk en skeiv start her, men har heldigvis ikke gått mer opp bare stått stille på vekta. Har nedtrapping på amming så da bruker jeg plutselig ikke like mange kcal daglig som jeg har gjort den siste tiden. Og eneste treningen jeg har fått er hagearbeid. Må finne fram løpeskoa tror jeg

#10 Lektor Doppler med tillegg

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 418 Innlegg:

Skrevet 21 april 2012 - 19:21

Vis innleggoverlord skrev 19 april 2012 - 22:14:

Synes du har jobba godt!

Jeg har spist ca 1500-1600 kalorier hver dag, med unntak av lørdag da jeg spiste alt jeg hadde lyst på etter at ungene var i seng. Det ble 2 minipizzaer og ca 20 biter smågodt + en håndfull bridge-blanding.
*gleder meg til lørdag*

Jeg har kosedag på fredag, og da spiser jeg 75 gram superchips el. 50 gram gelegodis og 50 gram sjokolade. Og så drikker jeg en halv flaske vin. Til middag har jeg suppe eller noe annet lett sånn at jeg kan kose meg litt ekstra. Lørdag spiser jeg pizza, taco og sånne ting, men sjelden godterier egentlig.

Denne gangen prøver jeg å ligger på ca 1600 hver dag, også helga.

Det finnes et program som heter Mat på data, og det er veldig kjekt å bruke til å regne ut kcal i mat du lager selv, så da vet jeg at pizzaen jeg hadde i dag hadde 220 kcal pr 100 gram.

#11 Gjest_overlord_*

Gjest_overlord_*
  • Gjest

Skrevet 22 april 2012 - 17:24

Vis innleggLektor Doppler med tillegg skrev 21 april 2012 - 19:21:

Vis innleggoverlord skrev 19 april 2012 - 22:14:

Synes du har jobba godt!

*gleder meg til lørdag*

Jeg har kosedag på fredag, og da spiser jeg 75 gram superchips el. 50 gram gelegodis og 50 gram sjokolade. Og så drikker jeg en halv flaske vin. Til middag har jeg suppe eller noe annet lett sånn at jeg kan kose meg litt ekstra. Lørdag spiser jeg pizza, taco og sånne ting, men sjelden godterier egentlig.

Denne gangen prøver jeg å ligger på ca 1600 hver dag, også helga.

Det finnes et program som heter Mat på data, og det er veldig kjekt å bruke til å regne ut kcal i mat du lager selv, så da vet jeg at pizzaen jeg hadde i dag hadde 220 kcal pr 100 gram.

Høres fornuftig ut. Kosedagen min igår gjorde meg bare kvalm og uggen. Men holder ikke ut dersom jeg ikke får enn "fridag".

#12 prekæs

prekæs

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 364 Innlegg:

Skrevet 23 april 2012 - 17:11

Bare for å skryte litt av egen stahet. Etter en sykehistorie som innvolverer ett bein som ble haltet på ett halvt år før bruddet endelig ble oppdaget, påfølgende operasjon og gipsing, har jeg siden januar gått av meg 8 kg. Det helt uten å spise mindre, kun daglige gåturer...og etterhvert løpeturer.

#13 bIomstre

bIomstre

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 959 Innlegg:

Skrevet 23 april 2012 - 19:00

Vis innleggprekæs skrev 23 april 2012 - 17:11:

Bare for å skryte litt av egen stahet. Etter en sykehistorie som innvolverer ett bein som ble haltet på ett halvt år før bruddet endelig ble oppdaget, påfølgende operasjon og gipsing, har jeg siden januar gått av meg 8 kg. Det helt uten å spise mindre, kun daglige gåturer...og etterhvert løpeturer.
Hæiæ prekæs! Men hvorfor ser jeg for meg deg på brelett-sykkel? Var det før brudd du drev med det? Bruddet var ikke brelett-sykkelen sin feil håper jeg?

Jeg må få meg sykkel....
Se mine venner, foråret er kommet! Jorden har med glæde taget imod solens omfavnelser, og vi vil snart se resultatet af deres kærlighed.

#14 sug lut

sug lut

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 7 088 Innlegg:

Skrevet 23 april 2012 - 19:03

Vis innleggprekæs skrev 23 april 2012 - 17:11:

Sta er bra. Og å gå mengder og masser funker som pikk i Grete.

#15 prekæs

prekæs

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 364 Innlegg:

Skrevet 23 april 2012 - 19:39

Sug lut og Blomstre: Jeg falt under planting i mai i fjor, hjemme i egen hage. Bruddet ble ikke oppdaget før i oktober. Prøvde så godt som mulig å være aktiv, (to paracet og ut på tur) men stoppet seg selv etterhvert. Så der satt jeg da...spiste som før men kunne ikke lea meg lenger. Kiloene datt på, men nå når jeg er 95 % frisk i benet, nyter jeg gleden ved å være i aktivitet igjen. Har begynt å bruke sitater jeg tdligere så på som floskler. Ala. " det viktigste er at helsa holder" osv. Er redd for å falle igjen og har faktisk fått litt skrekk for å bruke sykkelen tilfelle velt og enda mer skade. Nå veier jeg 2 kg mindre enn før skade og det skader ikke:)

#16 bIomstre

bIomstre

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 959 Innlegg:

Skrevet 23 april 2012 - 20:45

Vis innleggprekæs skrev 23 april 2012 - 19:39:

Sug lut og Blomstre: Jeg falt under planting i mai i fjor, hjemme i egen hage. Bruddet ble ikke oppdaget før i oktober. Prøvde så godt som mulig å være aktiv, (to paracet og ut på tur) men stoppet seg selv etterhvert. Så der satt jeg da...spiste som før men kunne ikke lea meg lenger. Kiloene datt på, men nå når jeg er 95 % frisk i benet, nyter jeg gleden ved å være i aktivitet igjen. Har begynt å bruke sitater jeg tdligere så på som floskler. Ala. " det viktigste er at helsa holder" osv. Er redd for å falle igjen og har faktisk fått litt skrekk for å bruke sykkelen tilfelle velt og enda mer skade. Nå veier jeg 2 kg mindre enn før skade og det skader ikke:)

Akk og ve! Hageskade?! Ikke bra... Godt du er tilbake igjen. Ikke skremt ut av hagen da håper jeg.
Se mine venner, foråret er kommet! Jorden har med glæde taget imod solens omfavnelser, og vi vil snart se resultatet af deres kærlighed.

#17 Lektor Doppler med tillegg

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 418 Innlegg:

Skrevet 24 april 2012 - 20:19

Stand by denne uka, men med 2,7 sist er jeg ikke overrasket en gang. Jeg vet jeg har gjort alt rett, og er klar for en ny uke!

Hei hvor det går!

Og til Prekæs, du er flink! Og hagearbeid har jeg aldri før sett på som risikosport..

#18 ellen-propellen

ellen-propellen

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 748 Innlegg:

Skrevet 26 april 2012 - 13:42

Da har jeg blitt vandt med den nye vekta, og kan melde om 1100gr ned fra forrige innlegget mitt i tråden :D

#19 amandine

amandine

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 321 Innlegg:

Skrevet 26 april 2012 - 18:07

Og mandagens måling viste nye 500 g i minus;) I'm going down down down down I'm going down tralalalala

#20 den perfekte mor

den perfekte mor

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 820 Innlegg:

Skrevet 27 april 2012 - 08:32

Vær forsiktig med så mye downs, vi kan komme til å sortere deg bort her inne!

Vekta har stått stille denne uka, men det er jeg svært fornøyd med, ettersom jeg var på fylla i helga, med dertilhørende fråtsing.

Når det gjelder cm derimot har jeg nå gått ned til 77 cm rundt midjen, forrige uke var det faktisk 85! Tror nok at magemål også kan variere en del utifra når man har vært på og slik? 8 cm på en uke høres iallefall heftig ut.

Lår og hofte har gått ned henholdsvis 0,5 cm og 1 cm.

Så dette går rette veien :D
daglig leder i AS Heimen