Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Vært på ul idag, og merker jeg er litt skuffet:(

• Logg inn for å svare
11 svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 057 Innlegg:

Skrevet 17 april 2012 - 11:05

Har alltid sett for meg å få 2 barn, ett av hver, med storebror og lillesøster. Nå kommer jente nr 2. Er selvfølgelig glad for at alt var bra med barnet, men merker jeg er litt skuffet likevel:( Må vel bare venne meg til tanken. Vet at gleden kommer etterhvert. Men akkurat nå er alt bare rart:( Vet ikke helt hva jeg vil med dette, måtte bare få det litt ut. Jeg var liksom så sikker på at det var en gutt denne gangen her, men det var jeg jo forrige gang også.

Flere som har følt det sånn? Og vær så snill ikke heng meg ut for at jeg føler det sånn akkurat nå, jeg var bare så forhåpningsfull før timen idag:(

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 sommerfugl11

sommerfugl11

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 429 Innlegg:

Skrevet 17 april 2012 - 11:12

Håper jeg ikke kommer til å føle det slik. Jeg har ei jente, og ønsker meg ett barn til. Kjekt med en gutt, men kjekt med ei jente også. Syns ikke du bør undervurdere det mirakelet det er å få et friskt levende barn. Jada, det er ikke det du vil høre, men det er et utrolig mirakel! Fokuser på det.

Et barn er et individ, kjønn er underordnet. Du blir like glad i jenta di som du hadde blitt i en gutt :D (Men det vet du jo selvsagt ;))

Gratulerer MASSE med et friskt barn i magen!!!!!

p.s. nå får du jo brukt mange av klærne på nytt :)

#3 <3Barn&Engler<3

<3Barn&Engler<3

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 6 268 Innlegg:

Helt normalt å tenke sånn :) Man blir så åsikker på hva man ønsker seg, at man på et tidspunkt bestemmer seg for at det er slik det skal bli, det er kanskje ikke en bevist tanke, men den er der, og da blir man jo skuffet når man innser at det ikke blir slik man ventet seg :)

Jeg ønsket meg to brødre, men barn nr 2 ble vist jente, etter ca en uke var skuffelsen over, enda jeg fortsatt til tider ønsker meg en gutt til (til tross for at vi har sagt oss ferdige med barn) Nå sitter jeg her med nesten det stikk motsatte av hva jeg ønsket meg, men det er jo bare glede, for "barn er barn" ;) hehe

#4 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 057 Innlegg:

Da jeg var på UL fikk jeg vite at baby var død.

Så unnskyld meg for at jeg ikke klarer å ha medfølelse over at du er skuffet!!!

#5 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 057 Innlegg:

Skjønner deg godt, det er en drøm som har blitt "knust". Men toget har ikke gått, jeg har 2 jenter og nr 3 ble en gutt. Men jeg må si at jeg tenkte "fader, nå må jeg kjøpe alt av utstyr på nytt, for alt jeg har er rosa eller jentete" :-) Mange rare tanker og følelser som rører seg i oss. Lykke til med graviditeten :-)

#6 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 057 Innlegg:

Skrevet 17 april 2012 - 11:13

Trøsteklem til deg! Jeg hadde det akkurat på samme måten. Blir ganske dårlig under graviditeten og ser ikke for meg at jeg kommer til å få flere enn to barn. Har gutt fra før og ønsket meg veldig en liten jente for å ha en av hver. Faktisk har alle andre i familien min en av hver også, så dum som jeg var, var jeg null forberedt på at det var en lillebror på vei... Kjente tårene presse på da vi så tisseluren denne gangen også, for jeg ble så utrolig skuffet. Nå er det ikke lenge til termin og jeg begynner å glede meg til lillebror kommer og koser meg med å gå gjennom babytøyet fra sist... Masse lykke til med ny prinsesse!

#7 <3Barn&Engler<3

<3Barn&Engler<3

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 6 268 Innlegg:

Skrevet 17 april 2012 - 11:18

Vis innleggAnonym bruker skrev 17 april 2012 - 11:12:

Da jeg var på UL fikk jeg vite at baby var død.

Så unnskyld meg for at jeg ikke klarer å ha medfølelse over at du er skuffet!!!

Er sørgerlig at ungen din var død i magen, men dette blir for "jeg har det værre enn deg" holdning for min sin del altså. Går ann å ha noe forståelse for andres tanker og ønsker også. Og JA, jeg har selv mistet barn, vet hvor jævlig det er.

#8 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 057 Innlegg:

Skrevet 17 april 2012 - 11:18

Jeg skjønner deg veldig godt! Jeg har alltid ønsket meg en datter, og har fått to sønner. Og selvfølgelig elsker jeg dem høyere enn noe annet, men skuffelsen over å ikke få en datter tror jeg vil henge ved meg lenge. Vi skal ikke ha flere barn, så da blir det ingen jente!

Jeg synes det er feil at man ikke skal kunne ønske seg et bestemt kjønn, og at man ikke kan være skuffet så lenge barnet er friskt.

Håper du snart kommer over "sjokket" og gleder deg over den lille tulla i magen:)

#9 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 057 Innlegg:

Skrevet 17 april 2012 - 11:28

Takk for gode ord ;) Trodde egentlig jeg skulle bli hengt ut nå. Vet at gleden kommer etterhvert;) Gleder meg til det;) Kjempestas å se at profilen på baby er lik storesøster. Hehe. Og gruer meg fortsatt like mye til fødsel! Uff, hehe. Mannen sier at da blir det to tette nå, men får se om jeg tør, Vet ikke om jeg tør å ta sjansen på å få 3 jenter, selv om jeg ønsker meg 3 barn;) Kan liksom ikke legge drømmen på hylla helt enda heller. Men tror jeg skal få ut denne i første omgang. Og ja, trenger ikke kjøpe noe nesten, det blir godt. Også har vi til og med navn klart, siden vi hadde "ett til overs" når storesøster kom. Hadde vi fått gutt hadde det blitt mye krangel vet jeg. Så det har sine fordeler og ulemper, begge deler;)
Men takk for fine svar, det hjalp faktisk;) Er bare så sprøtt, siden jeg var så dårlig med førstemann, og absolutt ikke dårlig denne gangen. Ikke hormonell engang. Så var så sikker. Men ingen svangerskap er like, og det fikk jeg virkelig bevist nå ;)

Og beklager til deg som mistet. Forstår godt at du ikke klarer å "føle med meg". Forventet absolutt ikke det heller. Som jeg skrev, er veldig glad at alt var bra, det var første pri for meg. Unner ingen å miste. Men jeg regnet også med at de som gikk inn for å lese skjønte at det ikke var totalt krise på måten jeg skrev overskriften på. Lykke til og håper du får barna du ønsker deg.

#10 ♥♥♥InMyHeart♥♥♥

♥♥♥InMyHeart♥♥♥

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 4 602 Innlegg:

Skrevet 17 april 2012 - 11:29

Dette er en problemstilling jeg aldri helt kommer til å skjønne. Men selv om jeg har vansker med å forstå skuffelsen over å få vite at barnet i magen er friskt, men dessverre av feil kjønn, så respekterer jeg at noen føler dette.

Det jeg får litt frysninger av, er svar-innleggene med "trøsteklemmer" og forsikringer om "du kommer nok til å bli like glad i denne lille, skal du se"...

Det er jo svært godt kjent at man har ca 50/50 sjans for å få begge kjønn, så hvordan man klarer å bli overrasket og sjokkert over at det ikke er det kjønnet man forventer, fatter jeg ikke!

Jeg er redd for at ikke alle som føler så sterkt klarer å snu selv når barnet er født, og at barnet vil vokse opp med en følelse av å ikke være god nok. Dette er noe jeg har sett på nært hold i nær familie, der det kun er et av tre barn det er stas med pga "riktig" kjønn. Hjerteskjærende!

Så tenk dere godt om både før dere blir gravide, og også når dere har fått vite kjønnet - barn er svært vare på usynlige signaler fra oss foreldre og de plukker opp ørsmå variasjoner.

#11 Mikkemafian

Mikkemafian

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 681 Innlegg:

Skrevet 17 april 2012 - 11:48

Jeg har 3 jenter, og er oppriktig glad for at de er jenter alle 3.. Skulle vi fått nr 4, så ville jeg jammen ønsket meg enda en jente... (Eller gutt) Det er kjempefint med unger av samme kjønn, mine største er så gode venner, og jeg ser at de har et veldig tett bånd. Ikke vær lei deg, du! Svelg drømmen og ønsk virkeligheten velkommen.

#12 soleia

soleia

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 434 Innlegg:

Skrevet 17 april 2012 - 12:10

Eg har to brødre, og ynskte meg alltid ei syster.  Så for jentene sin del er det jo kjekt :)
Eg hadde gut frå før, og blei bittelitt skuffa over at det ikkje var gut andre gangen, sidan me og berre skal ha to.  Draumen om ein av kvar gjekk i oppfylling, medan draumen om to gode brødre gjekk skeis.  ;)

(Men eg vert alltid litt overraska over at ein ikkje førebur seg på at det er ca 50% sjanse for kvart av kjønna.)