Gå til innhold

Sjokkert over gravid kollega i går!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hun vet ikke at jeg vet at hun er ca 4,5 mnd på vei, hun har ikke gått ut med det på jobben enda, men vi har felles venninne som har "sladra".

Vi hadde fest med jobben i går og hun satt å drakk.

Jeg drakk selvfølgelig ikke. Jeg ble litt paff da jeg så henne med det første glasset, men tenkte at dy er hennes valg og at et lite plastglass sikkert an.

Men hun stoppet jo ikke... Til slutt så var jeg sikker på at hun hadde mistet eller tatt abort eller noe.

 

Det som erget meg skikkelig var at hun mente at jeg bare skulle ta meg en vin, og jeg sa at det orket jeg ikke i graviditeten, det værste var at hun gav seg ikke så jeg måtte forsvare at jeg IKKE drakk i graviditeten! Blir så irritert...

 

Fikk det bekreftet i dag at hun fortsatt er gravid og drikker under sine svangerskap, og hun drakk seg ikke full bare brisen som var hennes ord.

 

Greit, hun må bare drikke selv, men å anbefale andre gravide om å gjøre det er absolutt ikke greit!

 

Æh, måtte bare få det ut!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun vet ikke at jeg vet at hun er ca 4,5 mnd på vei, hun har ikke gått ut med det på jobben enda, men vi har felles venninne som har "sladra".

Vi hadde fest med jobben i går og hun satt å drakk.

Jeg drakk selvfølgelig ikke. Jeg ble litt paff da jeg så henne med det første glasset, men tenkte at dy er hennes valg og at et lite plastglass sikkert an.

Men hun stoppet jo ikke... Til slutt så var jeg sikker på at hun hadde mistet eller tatt abort eller noe.

 

Det som erget meg skikkelig var at hun mente at jeg bare skulle ta meg en vin, og jeg sa at det orket jeg ikke i graviditeten, det værste var at hun gav seg ikke så jeg måtte forsvare at jeg IKKE drakk i graviditeten! Blir så irritert...

 

Fikk det bekreftet i dag at hun fortsatt er gravid og drikker under sine svangerskap, og hun drakk seg ikke full bare brisen som var hennes ord.

 

Greit, hun må bare drikke selv, men å anbefale andre gravide om å gjøre det er absolutt ikke greit!

 

æh, måtte bare få det ut!!!

Forstår ikke folk som ikke kan holde seg unna alkohol i svangerskapet.. gjelder igrunn røyk også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei alkohol mener jeg er forbudt i svangerskap..og verre enn røyk også.men man burde jo også hvertfall trappe ned på røyking om ikke slutte helt..

hørte en historie av en vennine om at hun hadde sett ei som var 7 md og drakk seg rimeig drita.hun ble snakket til og da svarte hun med at hun skulle ta abort og ville ikke ha ungen uansett..hææ sykt spør du meg.det gåår jo heller ikke å ta abort så sent,mye rart der ute..

 

jeg hadde ikke tørt å drikke nå mens jeg er gravid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å drikke litt i svangerskap er helt uakseptabelt. Men likevel ikke noe man kan gjøre med om den gravide selv vil drikke. Men Å drikke MYE, sÅnn at man f.eks. blir brisen, synes jeg er rett og slett skummelt. Vet mange som melder mye rart til barnevernet, dette er ikke noen dÅrligere grunn synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikking er totalt uakseptabelt. Røyking mener jeg er like uakseptabelt. Hvis du ikke klarer å la være å røyke og drikke under svangerskapet, synes jeg ikke man gjør alt for at barnet skal få en god start. Skjønner ikke hvordan de har samvittighet. Det styggeste synet jeg ser er gravide som står å røyker, fysj! Gravide som drikker også, men det har jeg aldri sett, heldigvis..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde meldt henne. Hun utsetter babyen sin for stor fare! Gravide rusmisbrukere får tvungen behandling, det gjelder også henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde meldt henne. Hun utsetter babyen sin for stor fare! Gravide rusmisbrukere får tvungen behandling, det gjelder også henne.

 

Enig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun tar sikkert et glass vin til maten hjemme.

og koser seg med et glass vin fredag og lørdagskveld hjemme.

 

Ikke sikkert. men når hun har et såå normalt forhold til alkohol, hadde jeg ringt barnevernet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en bekjent som er født med fas (fØtalt alkohol syndrom) hun er såpass oppegående at hun kan bo for seg selv, men har gått på spesialskole o.l. Uansett, hun sa til meg at hun var gravid, og jeg ble naturligvis bekymret. Hun skulle kaste den i veggen om den var "mongo", mente at det var ikke såååå stort ansvar for hun hadde. To to katter hun passet på osv.... Jeg ringte ei jeg kjenner osm jobber i barnevernet, og forklarte situasjonen. Og man kan ikke melde ett ufødt barn til barnevernet. Men man kan snakke med jordmor, sykehuset hun skal føde, Eller fastlegen hennes, som da eventuelt vil kontakte sykehuset og gi sin bekymring. Etter fødselen kan man selvsagt ringe barnevernet. (dt skal sier at hun jeg kjente IKKE var gravid, men sa det for å få oppmerksomhet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo, en kan melde et ufødt barn til barnevernet.

Noen i nær famile, viste at barnevernet skulle ta fra det barnet 2 timer etter fødsel.

De klarte å lure barnevernet på fødedagen ved å reise til et annet sykehus, og fikk nesten 24 timer med barnet før de ikke fikk ha henne lenger.

 

Ingen vet den egentlige grunnen.

Jeg syns at de ikke akkurat har over 100 i iq, men vet ikke om jeg akkurat har det selv.

- De har ingen sykdom eller diagnose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt er jeg imot å stikke nesa i andre folks saker, men dette du beskriver, reagerer jeg sterkt på.

Vi er opplyste nok i dag til å vite at svangerskap og alkohol ikke hører sammen. Jeg mener noen burde ta på seg ansvaret å ta en alvorlig prat med henne, evt. melde fra til bv. Barnet er dessverre prisgitt morens handlinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du er sikker på at hun ikke drakk alkoholfritt? Jeg drakk ca 3- 5 alkoholfri øl på fest når jeg gikk gravid. sikkert noen som trodde jeg drakk vanlig alkohol, men det får være dere problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener at hvis du ser noen som er gravid og drikker, så bør du si direkte til dem at det ikke er greit. Det verste er jo hvis ingen tør å si fra og bare sitter og diskuterer det på dib, da tror den det gjelder at det er akseptert. Jeg hadde spurt henne hva i f... hun holder på med. Man må få kunne vise at man reagerer på noe så alvorlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du helt sikker på hun drakk alkohol ? gr ann å helle alkoholfritt over på ei vanlig flaske vettu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100% sikker på at hun drakk minst 3 glass rødvin og en øl. Det eneste som var alkofritt på festen var Farris som jeg drakk og annen brus. Hun oppfordret jo i tillegg meg til å begynne å drikke i svangerskapet og hun har selv sagt til vår felles venninne at hun drikker seg ikke full i svangerskapet bare brisen... Rødvinstunge og slørete blikk... Jeg kunne heller ikke konfrontere henne med det da hun ikke har gått ut på jobben med graviditeten!

 

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hun sjenket rødvinen i sitt eget glass fra samme dunkene som de andre gjorde. Jeg dro hjem da hun og resten av gjengen gikk ut på byen...

 

Hi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan dere melde meg i samme slengen.. Har selvfølgelig ikke drukket alkohol etter jeg brått fikk to streker. Men røyken klarer jeg desverre ikke legge helt fra meg.. Blir helt satt ut over hvordan gravide kan drikke, uansett mengde. Da har man ett alkoholproblem.. Men jeg ser ikke helt hvorfor jeg som røyker skal bli like hengt ut. Men dere får melde meg også, og se hva bv gjør med meg kontra hun som drikker seg brisen gravid!! Og nei, jeg er ikke stolt av meg selv, har bare nok med alt annet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en fosterbror med FAS. Hans mor ble tvangsinnlagt i 6 måned.. Allikevel er skadene enorme (fordøyelsesproblemer - må få ernæring i tarmen, ryggproblemer, store problemer med å fungere på skolen, er avhengig av hormonbehandling for å kunne bli 'mann', enkelte år med nesten 150 sykehusdøgn - for å nevne noe) og han vil aldri få et normalt liv. Er INGENTING som provoserer meg mer - MELD HENNE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan dere melde meg i samme slengen.. Har selvfølgelig ikke drukket alkohol etter jeg brått fikk to streker. Men røyken klarer jeg desverre ikke legge helt fra meg.. Blir helt satt ut over hvordan gravide kan drikke, uansett mengde. Da har man ett alkoholproblem.. Men jeg ser ikke helt hvorfor jeg som røyker skal bli like hengt ut. Men dere får melde meg også, og se hva bv gjør med meg kontra hun som drikker seg brisen gravid!! Og nei, jeg er ikke stolt av meg selv, har bare nok med alt annet..

 

Det er påvist tydelige skader hos barn utsatt for mer enn litt alkohol, mens det IKKE er påvist skader hos barn av røykere- annet enn at de har risiko for for tidlig fødsel, med det som kan følge av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en fosterbror med FAS. Hans mor ble tvangsinnlagt i 6 måned.. Allikevel er skadene enorme (fordøyelsesproblemer - må få ernæring i tarmen, ryggproblemer, store problemer med å fungere på skolen, er avhengig av hormonbehandling for å kunne bli 'mann', enkelte år med nesten 150 sykehusdøgn - for å nevne noe) og han vil aldri få et normalt liv. Er INGENTING som provoserer meg mer - MELD HENNE!!!

 

 

Stakkars gutt !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan faktisk ikke skjønne at det skal være så vanskelig å holde seg unna alkohol i svangerskapet?? Synes det minner om alkoholiker tendenser.....

 

Rart hun gjør det så åpenlyst også?? Off.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ikke være at hun ikke ønsker at folk skal vite så hun bruker blåbærsaft eller eplejuice-trikset da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ikke være at hun ikke ønsker at folk skal vite så hun bruker blåbærsaft eller eplejuice-trikset da?

 

 

 

 

100% sikker på at hun drakk minst 3 glass rødvin og en øl. Det eneste som var alkofritt på festen var Farris som jeg drakk og annen brus. Hun oppfordret jo i tillegg meg til å begynne å drikke i svangerskapet og hun har selv sagt til vår felles venninne at hun drikker seg ikke full i svangerskapet bare brisen... Rødvinstunge og slørete blikk... Jeg kunne heller ikke konfrontere henne med det da hun ikke har gått ut på jobben med graviditeten!

 

 

 

Og hun sjenket rødvinen i sitt eget glass fra samme dunkene som de andre gjorde. Jeg dro hjem da hun og resten av gjengen gikk ut på byen...

 

Fikk forresten vite i dag fra en av de som var der på byen at hun shottet!

 

Vår felles venninne skal fiske litt ila uken før å høre om hun har mistet eller noe, for dette gikk over stokk og stein...

 

 

 

HI!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...