Gå til innhold

Starte opp som hvit dagmamma?


Fru Winter

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Istedetfor å sende min 6 mndr gammel datter i BHG til høsten, vil jeg gjerne starte som hvit dagmamma. I den anledningen trenger jeg litt tips og triks.

Jeg har lest på forskjellige forum og har funnet ut at det ligger rundt 25-30 kr timen, noen som har erfaringer med dette? Mer/mindre? Hva er vanlig at barnet tar med seg hjemmefra?

 

Jeg tenkte å starte opp i juli, da bor jeg i Grenlandsområdet. (Flytter fra Sørlandet.)

 

Takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Skal vi se... Uten at jeg har hatt barnet mitt hos, eller fungert som dagmamma kommer noen tanker fra min kant:

 

Når det gjelder pris, ville jeg tatt 2xbhg prisen i kommunen.

(de som ikke har barna i bhg, men har full jobb får jo gjerne kontantstøtte for å dekke opp for økte kostnader til barnepass).

 

Skaldu ha barn inne på dags/timesbasis ville jeg sagt 75 kr timen, men 400 for full dag. (Husk at du skal skatte også...)

 

Barna bør ha med seg mat og drikke hjemmefra (eventuelt kan du 'selge' dette som en ekstratjeneste, hvis du har lyst og overskudd til matlaging. Klær til alle årstider, selvfølgelig, noe å sove i (enten reiseseng eller vogn). Bleier, kremer og andre forbruksartikler de trenger i løpet av dagen.

 

Med andre ord: Du skal ikke ha direkte utgifter knyttet til barnas opphold hos deg.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...