Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Jeg skal slanke meg

• Logg inn for å svare
64 svar til dette emnet

#1 Lektor Doppler med tillegg

Lektor Doppler med tillegg

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 440 Innlegg:

Skrevet 10 april 2012 - 20:13

Igjen. Jeg er dritgod på å slanke meg, men enda bedre til å legge på meg. Men nå er formen rimelig bra, og jeg har lest at vektreduksjon kan hjelpe på psoriasis. Så nå skal jeg bli lekkersmekker.

Grunnen til at jeg sier det her er fordi dersom man forteller til mange at man slanker seg så er sjansen større for å lykkes. Og fordi jeg forventer uforbeholden støtte og sympati.

Noen som vi væme?

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Nurse Jackie

Nurse Jackie

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 559 Innlegg:

Skrevet 10 april 2012 - 20:18

Ok, skal ned noen tusen gram, så slenger meg med. Vedder på at jeg kommer til å gå fort gange flere kilometer enn deg i uka, ædabæda ;)

#3 Gjest_Juliea+gullet07.03.11_*

Gjest_Juliea+gullet07.03.11_*
  • Gjest

Skrevet 10 april 2012 - 20:27

Jeg blir med... Jeg er egneltig ganske smeker med klær, men jeg vet ikke om det egentlig kun er et tegn på at ejg er flink til å kle meg.. For synet som møtte meg i speilet på CHANGE i bare undertøyet tidligere i dag var ikke mye lekkert, det bar iallefal ikke preg av den kroppen jeg hadde inni hodet mitt og utenpå for 2 år siden.
Så nå har jeg epilert leggene mine, det er relativt vondt, men jeg fortjente det for å ha vært lat, så skrubbet jeg kroppen skikkelig godt og klæsjet på meg anti cellulite cream fra Clarins. Så nå skal jeg bli smekrere enn lekrest ;)

Men utover innsatsen min i dag er jeg ganske treg på å komme igang i praksiss, så Lektor hva er din strategi på oppdrag "fra bamse til Barbie fort som fan" ?

#4 Gjest_Juliea+gullet07.03.11_*

Gjest_Juliea+gullet07.03.11_*
  • Gjest

Skrevet 10 april 2012 - 20:30

Hvor mye skal du ned forresten? eller skal du bare stramme opp det du allerede har? Jeg skal en hard blanding.

Du har min fulle støtte og sympati!

#5 Lektor Doppler med tillegg

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 440 Innlegg:

Skrevet 10 april 2012 - 20:33

Jeg har lasta ned en app på mobilen som heter noom. Den skal liksom coache meg. Og så teller jeg kcal da som vanlig. (hos grete roede sine websider) Og skal ligge på omtrent 1600 kcal om dagen. Videre skal jeg trene tre ganger i uka til å begynne med, mer tør jeg ikke fordi jeg har vært ute av trening og alt siden før jul. Og så vurderer jeg å ta fram rockeringen min, sånn at jeg kan slå noe av flesket på plass. I morgen skal jeg på zumba.

Og jeg er ganske konkurranseorientert, så det å ha noen å slå passer meg bra. Den var så klart til Jackie.

Dersom jeg barberer leggene mine så går jeg nok ned en halvkilo, god strategi. Fort som faen lar seg da ikke gjøre, men man går ned mye i vekt på en lang stund. Det er litt der det bruker å skjære seg for meg. Jeg er ikke så tålmodig.

Jeg skal ned 15 kilo. Det er 30 uker om jeg går ned en halv kilo i uka i snitt.. men faen heller, jeg skal ikke noe annet i de 30 ukene heller.

Dette innlegget har blitt redigert av Lektor Doppler med tillegg: 10 april 2012 - 20:35

#6 Mel nok

Mel nok

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 094 Innlegg:

Skrevet 10 april 2012 - 21:28

Jeg blir med så fort ungen er trykka ut. Foreløpig er mitt nyeste forsøk akupunktur, lysbehandling og sterke kremer, og da tenker jeg at kiloene raser jo mer jeg smiler over hel og vakker hud. 'Lykke' skal visst være den ultimate slankemetoden...

#7 amandine

amandine

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 324 Innlegg:

Skrevet 10 april 2012 - 21:29

Jeg er med! Skal ned like mye som deg, Doppler! Gikk hardt ut og tenkte jeg skulle starte meden kjapp nutrilett før jeg skulle gå over til gode gamle Grete. MEN. Etter en dag på jobb med hektiske føtter er jeg helt kjørt uten mer enn pulver - jeg trekker alt tilbake. klarer ikke hverdagen uten krefter. Så da blir det GR omtrent som deg og snarlig utfordring av joggeskoene..En gang for veldig lenge siden varjeg nemlig dritglad i å løpe! Men detvarfør jeg fikk barn, førjeg ble tung,før bekkenet gikk til helvete ogalt detandre.Men nå! Atter en morgen! Og muligens bunad på 17. mai?

#8 Siklerotte

Siklerotte

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 302 Innlegg:

Skrevet 10 april 2012 - 21:53

Ikke slanke, men jeg skal legge alle "no sugar-barer" vekk, de er allikevel fylt med masse søtningsstoffer og dritt som jeg egentlig ikke helt trenger (har jo egentlig mest lys på vanlig sjokolade, hadde det bare vært sunt). Det samme gjelder den lettbrusvanen jeg pådro meg for noen mnd. siden, det er riktignok ikke snakk om mer enn mellom 0,5 dl - 1 l i uken, men det er en kraftig økning fra hva som før var to ganger i året. Dessuten får jeg bare enda mer lyst på de drittbarene av det. Og så skal jeg lære meg å spise jevnlig og ikke la det gå ti timer mellom hvert måltid, så på sett og vis er jeg med på samme opplegg. Treningen følger med på lasset. Burde også begynt med solarium så jeg er klar for bikinisesong, men UV-stråler og alt det der. Kanskje.

#9 Patetica fåkksi

Patetica fåkksi

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 605 Innlegg:

Skrevet 10 april 2012 - 21:59

Ja nei assa om alle dere andre skal ned 15 kan jeg også si jeg er med på 15.

Får jeg lov til å starte i morgen? Gidder ikke sykle en time akkurat nå.
Det er JEG som er skjøga.

#10 Patetica fåkksi

Patetica fåkksi

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 605 Innlegg:

Skrevet 10 april 2012 - 22:02

Jeg er forøvrig også en konkurranseperson uten sidestykke og motiveres no jævelig av en god utfordring.

For å holde orden på konkurransen kan vi opprette en ny tråd som KUN skal inneholde fremgang, alle eventuelle kommentarer som "wow, bra, hvordan??" kan postes i andre tråder. Altså en slags nazi militærtråd.

Vi trenger nok ikke skrive tallet, men hva med "Uke 2, x minus 1,5 kg" o.l.? Dessuten er midjemål en fin måling, for vekta sier ikke alt.

#11 Patetica fåkksi

Patetica fåkksi

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 605 Innlegg:

Skrevet 10 april 2012 - 22:08

Bare sånn forresten:
http://sprek.aftenpo...uker-18880.html

#12 den perfekte mor

den perfekte mor

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 828 Innlegg:

Skrevet 11 april 2012 - 09:10

Jeg er med! Men jeg er fornøyd med å krympe 10-12 kg. Og endel cm. God ide med en nazitråd med fremgang :D
daglig leder i AS Heimen

#13 Cimorene

Cimorene

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 594 Innlegg:

Skrevet 11 april 2012 - 12:12

Steike, flinke dere er da! Kjenner nesten motivasjonen kommer krypende her også jo, skumle saker. Burde vel hive meg med jeg også. Eier ikke konkuranseinstinkt, men lider til gjengjeld av det fryktelige "flink pike"-syndromet da.

Jeg er verdens verste til å holde meg til opplegg, pleier å bli lei etter et par uker. Har snust litt på den der serien på nrk, to buksestrl ned på to mnd (kan umulig gå an) el no sånt den heter. Så dere får piske meg i gang, så kanskje man kan vise seg offentlig på badestranda i sommer, uten lavvo. :P

#14 Rosepus™

Rosepus™

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 394 Innlegg:

Skrevet 11 april 2012 - 19:11

I'm in!!

*legger bort smash-posen*  den var jo tom alikevel..
"Yesterday is history, tomorrow is a mystery. Today is a gift - that is why it is called the present."

#15 Patetica fåkksi

Patetica fåkksi

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 605 Innlegg:

Skrevet 11 april 2012 - 19:37

Skal jeg opprette non-spoilings-nazi-tråd?
Kanskje Doppler skal få æren?

#16 Lektor Doppler med tillegg

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 440 Innlegg:

Skrevet 11 april 2012 - 19:45

Patetica får opprette nazitråd. Jeg har trent zumba og gått til og fra jobb. Og telefonen min sier jeg er flink. Jeg er ganske lettlurt og føler meg flink.

#17 Igangpånr2

Igangpånr2

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 174 Innlegg:

Skrevet 12 april 2012 - 08:50

Huff, her skulle jeg kaste meg på...
Jeg skal ned 8 kg, og stramme opp på alle kanter.

Har vært 'flink' i dag og i går, men jeg er utrolig god på godteri (sånn ellers...)

Har satt meg som mål at jeg skal trene to ganger i uka, ikke spise søtt utenom fredag og lørdag, også SKAL jeg spise forkost hver eneste dag!

Løp 5 km i går, og gru så vondt jeg har i dag!

Men hvorfor ligger denne tråden på Kranglesiden?
1.pp - IKM 31.10.2012

#18 Nurse Jackie

Nurse Jackie

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 559 Innlegg:

Skrevet 12 april 2012 - 09:48

Ok, Doppler, godt du er krigersk :)

Jeg har jukset litt på førehånd og har til nå svidd av rundt 1800 kalorier på sykling, løping og gåing. Utfordrer deg til å bli med på en frisk gåtur i dag, du bestemmer selv når du går, og så rapporterer du her inne senere.
Det er mulig min tur bare blir en halvtime i dag, pluss litt tråkkinginne på butikken. Jeg rapporterer tidsbruk og kaloriforbruk etter tur :D

Flere som trenger et spark i rævva?

#19 Lektor Doppler med tillegg

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 440 Innlegg:

Skrevet 12 april 2012 - 18:51

Ingen tur i dag, det er mannens treningsdag, men jeg har vasket bilen, så jeg har da ikke sitti på rumpa. Det teller da litt? Men i morgen skal jeg levere bilen på verksted, og gå på jobb, hente den og så hjem å lage linsesuppe før jeg skal på trening, så jeg håper det kompenserer for manglende tur i dag. Ellers er jeg veldig fornøyd med kaloriinntak.

#20 Lektor Doppler med tillegg

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 440 Innlegg:

Skrevet 12 april 2012 - 18:52

Vis innleggHottie skrev 12 april 2012 - 08:50:

Men hvorfor ligger denne tråden på Kranglesiden?

Fordi de beste damene er her! Og jeg føler denne gjengen er mer forpliktende for meg enn vilkårlilge damer på de andre sidene.

Nemlig.