Gå til innhold

Dere som har dagpenger fra NAV,hvor mye får dere?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Å jeg trodde dagpenger var penger man fikk da man søker jobber. Er det jeg egentlig lurer på da. Hvor mye penger får en jobbsøker som søker igjennom NAV?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

66% av tidligere inntekt. Mister du jobben og må søke arbeidsledighetstrygd får du 66%. Der som du ikke har tjent penger før og søker jobb via nav har du vel krav på 66% av ingenting, dvs ingenting.

 

Hva lurer du på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke, har aldri fått hverken arbeidsledighetstrygd eller sosialstønad. Gå inn på nav.no og se om det ligger noen satser ute der? Har du barn er det nok noen kroner ekstra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rettelse 62,4% i arbeidsledighetstrygd, og sikkert noen kroner i tillegg for barn. Fant ikke svar i farten på det andre du lurer på, det beste er nok å ta kontakt med nærmeste nav-kontor og spørre direkte hva de kan hjelpe deg med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driter egentlig i det,men er i en diskusjon ang. Erna Solberg og 70 kr dagen. Lurer bare på hva dem får nå vs 70 kr

 

Klarer å ikke å finne det noen steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i en uheldig situasjon i fjor sommer grunnet firmaet jeg jobbet i gikk konkurs, og fikk meg 4 måneder hos NAV. Siden min lønn oversteg 6G som er det maksimale grunnlaget, så fikk jeg 1142 kr pr dag å leve for.

 

Med huslån, billån, studielån, hjemmeværende husmor uten fødselspermisjon, og 2 små unger, så var dette ikke i nærheten av hva jeg trengte for å gå i pluss på en mnd.

 

Feriepenger som jeg hadde rett på, tok sin tid, 3-5 mnd, så hadde ikke vært for bufferen min som jeg alltid har, så ville jeg vært nødt å gå på sosialen for å dekke kostnadene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du får dp og nekter ta imot tiltak eller jobb, mister du dp. Slik er det jo i dag også. Problemet er at da søker vedkommende sosialhjelp. Da er man vel i tilfeller like langt. Er forresten helt enig med Erna i denne saken, og synes nødhjelpssats er en passende sum for de som ikke vil jobbe. Må selvsagt bruke skjønn i sakene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei jeg kjenner har ikke utdannelse eller jobb, og hun er under tiltak på nav. Hun får 6000kr i mnd til sosialstønader og bostøtte. Hun er alene, uten barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sosialhjelp-økonomisk stønad?

Er det virkelig bare å søke det,og få det? Sånn uten videre? Står jo at dersom du Ikke kan Sørge for livsopphold gjennom arbeid eller andre rettigheter ka du søke. Men om man takker nei til jobb fordi jobben ikke er bra nok,kan du jo sørge for livsopphold sånn egentlig ?!

Litt klønete skrevet men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ho får nok individstønad da hun ikke har tjent opp rett til dp. Hun får dekt reise til og fra tiltak utenom og har rett på supplerende sosialhjelp dersom det kniper. Individstønad er ca 300,- dagen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sosialhjelp-økonomisk stønad?

Er det virkelig bare å søke det,og få det? Sånn uten videre? Står jo at dersom du Ikke kan Sørge for livsopphold gjennom arbeid eller andre rettigheter ka du søke. Men om man takker nei til jobb fordi jobben ikke er bra nok,kan du jo sørge for livsopphold sånn egentlig ?!

Litt klønete skrevet men...

 

Det er vel her det er litt uklar praksis tror jeg. Jeg har gitt avslag på dette grunnlaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sosialhjelp-økonomisk stønad?

Er det virkelig bare å søke det,og få det? Sånn uten videre? Står jo at dersom du Ikke kan Sørge for livsopphold gjennom arbeid eller andre rettigheter ka du søke. Men om man takker nei til jobb fordi jobben ikke er bra nok,kan du jo sørge for livsopphold sånn egentlig ?!

Litt klønete skrevet men...

 

Det er vel her det er litt uklar praksis tror jeg. Jeg har gitt avslag på dette grunnlaget.

Når du gir avslag da får dem ikke noen form for penger? Kan dem gå tilbake til dp da? Kjenner at jeg heie litt på Erna i denne saken her
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sosialhjelp-økonomisk stønad?

Er det virkelig bare å søke det,og få det? Sånn uten videre? Står jo at dersom du Ikke kan Sørge for livsopphold gjennom arbeid eller andre rettigheter ka du søke. Men om man takker nei til jobb fordi jobben ikke er bra nok,kan du jo sørge for livsopphold sånn egentlig ?!

Litt klønete skrevet men...

 

Det er vel her det er litt uklar praksis tror jeg. Jeg har gitt avslag på dette grunnlaget.

Når du gir avslag da får dem ikke noen form for penger? Kan dem gå tilbake til dp da? Kjenner at jeg heie litt på Erna i denne saken her

 

De kan evt få nødhjelp etter en individuell vurdering, akkurat som Erna mener :P Nei, får ikke dp så fremt man ikke takker ja til tilbudt tiltak/jobb. Blir helt oppgitt av SV som tar det hele ut av sammenheng. Er det en ting ungdom skjønnener så er det penger :P Det er viktig å huske på at dette må gjøres etter en individuell vurdering. Det kan være mange grunner til at noen ikke kan ta imot tiltak, og man må jo vurdere den enkeltes helhetlige situasjon. Men for ungdom uten barn eller forpliktelser som rett og slett ikke vil jobbe eller ta imot kurs/tiltak synes jeg dette er på sin plass ja! Heia Erna :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sosialhjelp-økonomisk stønad?

Er det virkelig bare å søke det,og få det? Sånn uten videre? Står jo at dersom du Ikke kan Sørge for livsopphold gjennom arbeid eller andre rettigheter ka du søke. Men om man takker nei til jobb fordi jobben ikke er bra nok,kan du jo sørge for livsopphold sånn egentlig ?!

Litt klønete skrevet men...

 

Det er vel her det er litt uklar praksis tror jeg. Jeg har gitt avslag på dette grunnlaget.

Når du gir avslag da får dem ikke noen form for penger? Kan dem gå tilbake til dp da? Kjenner at jeg heie litt på Erna i denne saken her

 

De kan evt få nødhjelp etter en individuell vurdering, akkurat som Erna mener :P Nei, får ikke dp så fremt man ikke takker ja til tilbudt tiltak/jobb. Blir helt oppgitt av SV som tar det hele ut av sammenheng. Er det en ting ungdom skjønnener så er det penger :P Det er viktig å huske på at dette må gjøres etter en individuell vurdering. Det kan være mange grunner til at noen ikke kan ta imot tiltak, og man må jo vurdere den enkeltes helhetlige situasjon. Men for ungdom uten barn eller forpliktelser som rett og slett ikke vil jobbe eller ta imot kurs/tiltak synes jeg dette er på sin plass ja! Heia Erna :)

Tusen takk for svar :) og pga.ditt nick name har jeg så lyst på boller at jeg må gå og sette en deig,hehe Ha en fin dag :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sosialhjelp-økonomisk stønad?

Er det virkelig bare å søke det,og få det? Sånn uten videre? Står jo at dersom du Ikke kan Sørge for livsopphold gjennom arbeid eller andre rettigheter ka du søke. Men om man takker nei til jobb fordi jobben ikke er bra nok,kan du jo sørge for livsopphold sånn egentlig ?!

Litt klønete skrevet men...

 

Det er vel her det er litt uklar praksis tror jeg. Jeg har gitt avslag på dette grunnlaget.

Når du gir avslag da får dem ikke noen form for penger? Kan dem gå tilbake til dp da? Kjenner at jeg heie litt på Erna i denne saken her

 

De kan evt få nødhjelp etter en individuell vurdering, akkurat som Erna mener tongue.png Nei, får ikke dp så fremt man ikke takker ja til tilbudt tiltak/jobb. Blir helt oppgitt av SV som tar det hele ut av sammenheng. Er det en ting ungdom skjønnener så er det penger tongue.png Det er viktig å huske på at dette må gjøres etter en individuell vurdering. Det kan være mange grunner til at noen ikke kan ta imot tiltak, og man må jo vurdere den enkeltes helhetlige situasjon. Men for ungdom uten barn eller forpliktelser som rett og slett ikke vil jobbe eller ta imot kurs/tiltak synes jeg dette er på sin plass ja! Heia Erna smile.png

Tusen takk for svar smile.png og pga.ditt nick name har jeg så lyst på boller at jeg må gå og sette en deig,hehe Ha en fin dag smile.png

 

Haha, bollen her er heldivis snart ferdig nå :P Ha en fin dag du også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i en uheldig situasjon i fjor sommer grunnet firmaet jeg jobbet i gikk konkurs, og fikk meg 4 måneder hos NAV. Siden min lønn oversteg 6G som er det maksimale grunnlaget, så fikk jeg 1142 kr pr dag å leve for.

 

Med huslån, billån, studielån, hjemmeværende husmor uten fødselspermisjon, og 2 små unger, så var dette ikke i nærheten av hva jeg trengte for å gå i pluss på en mnd.

 

Feriepenger som jeg hadde rett på, tok sin tid, 3-5 mnd, så hadde ikke vært for bufferen min som jeg alltid har, så ville jeg vært nødt å gå på sosialen for å dekke kostnadene mine.

 

Seriøst. Klager du når du får over 30000 utbetalt uten å jobbe. Skam deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en dagsats på ca 750kr dagen, altså ca 750kr *5dager pr uke. Får etter skatt utbetalt ca 6000kr hver 14.dag.

Det er ikke mye å bli feit på med hus, bil og barn.

Her er i telemark er landets største arbeidsledigehet, og i følge ei fra nav i gjennomsnitt 250 søkere pr utlyste stilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...