Jeg synes egentlig det er veldig trist å tenke på
Skrevet 07 april 2012 - 11:21
Hadde gleda meg sånn til å få babyen på brystet og ha masse bilder fra hun var helt nyfødt og det var blitt en ny familie, men de tankene ble ødelagt når de bare løp avgårde med henne opp på intensiven :'(
Det ødela mye, blant annet amminga
Snarvei til forumene
Skrevet 07 april 2012 - 11:28
Anonym bruker skrev 07 april 2012 - 11:21:
Hadde gleda meg sånn til å få babyen på brystet og ha masse bilder fra hun var helt nyfødt og det var blitt en ny familie, men de tankene ble ødelagt når de bare løp avgårde med henne opp på intensiven :'(
Det ødela mye, blant annet amminga
Selv har jeg 2 akutte KS og et planlagt og har derfor aldri fått oppleve å få barnet opp på brystet med en gang, men vært overlykkelig for at det gikk bra tross alt. :-)
Skrevet 07 april 2012 - 11:30
#4 Gjest_sommerfuggel i vinterland_*
Skrevet 07 april 2012 - 11:44
Da jeg skulle ha mitt barn nr 2 (pappaen sin første) oppsto det komplikasjoner. Faren fikk ikke klipt navlestrengen, da den hadde snurret seg rundt halsen på babyen. Han pustet nesten ikke og de bare løp avgårde med han. Faren hadde gledet seg i mange måneder til å klippe den fordi dette er liksom pappas første "jobb"/ bidrag, men det var da minst like stort øyeblikk for han da han endelig fikk klipt den da nestemann kom til verden
Når du får nummer 2, og får babyen på brystet så vil du være minst like stolt som med nummer 1. Tro meg, jeg har 4 barn, og selv om man har gjort det før, så er alt "første gang" med akkurat dén babyen også. Kan være du tenker litt annerledes da
Skrevet 07 april 2012 - 11:58
Skrevet 07 april 2012 - 12:02
Skrevet 07 april 2012 - 12:22
Lillesøster fikk jeg på brystet mitt rett etter fødsel, men der ble det ingen "herlig magi", da hun kom til med navlestrengen surret rundt halsen, vi var i sjokk.
Skrevet 07 april 2012 - 12:46
<3gutt11&?2012+engler<3 skrev 07 april 2012 - 12:22:
Lillesøster fikk jeg på brystet mitt rett etter fødsel, men der ble det ingen "herlig magi", da hun kom til med navlestrengen surret rundt halsen, vi var i sjokk.
Kan skjønne at det føles litt sårt at du ikke fikk oppleve det, men ikke legg så veldig mye i det.
"Typisk" mor/barn-bånd er ikke avhengig av om du får ungen rett på brystet eller ikke. At du <3gutt11...... bruker det som en mulig forklaring er bare trist.
Jeg fikk selv første rett på brystet, luktet helt for jævlig og var langt i fra et magisk øyeblikk. Nr 2 ble tatt med keisersnitt og da fikk pappan henne på brystet sitt.
Førstefødte er pappajente og nr 2 er mammajente. Så har ingen sammenheng.
Skrevet 07 april 2012 - 12:55
Anonym bruker skrev 07 april 2012 - 12:46:
<3gutt11&?2012+engler<3 skrev 07 april 2012 - 12:22:
Kan skjønne at det føles litt sårt at du ikke fikk oppleve det, men ikke legg så veldig mye i det.
"Typisk" mor/barn-bånd er ikke avhengig av om du får ungen rett på brystet eller ikke. At du <3gutt11...... bruker det som en mulig forklaring er bare trist.
Jeg fikk selv første rett på brystet, luktet helt for jævlig og var langt i fra et magisk øyeblikk. Nr 2 ble tatt med keisersnitt og da fikk pappan henne på brystet sitt.
Førstefødte er pappajente og nr 2 er mammajente. Så har ingen sammenheng.
Her er det nok det som er en stor del av det, altså ikke selve "rett på bryst etter fødsel", men jeg var totalt utslitt etter fødselen, mistet over 1 liter blod under selve fødselen og mistet en god del under renselsen også, på dag nr 3 endte de opp med å gi med 3 enheter med blod, da de mente jeg var i risiko, dette førte til at samboeren hadde alt ansvar med gutten på barselen, og de første 4 mnd hjemme, jeg klarte etter 2 uker å gjøre småting, men ikke så veldig mye, jeg deltok på det å gi flaske fra vi kom hjem, men da ble jeg sittende i stolen å gi han, mens han lå godt støttet opp på en ammepute, var for sliten i kroppen til å holde han.
Ble nok feil ordlagt av meg, skylder så klart ikke på den første kontakten for at båndet ikke er der, men alt til sammen har gjort at gutten vår helst vil være med sin far, enda tyngre ble det da jeg ble gravid igjen etter 4 mnd (prevensjon som ikke funket) svangerskapet var tungt på mange måter, og nå som vi har lillesøster også, så avviser sønnen min meg totalt, jeg prøver å finne på ting med han ol, er ikke slik at jeg kun tar meg av jenta og samboeren gutten, men gutten vil helst ikke ha noe med meg som mor å gjøre. Alt jeg kan gjøre er å forsøke videre og håpe han vil godta meg igjen.
Skrevet 07 april 2012 - 13:27
Skrevet 07 april 2012 - 14:41
Se heller fra ditt barns vinkel istedet for ditt ditt ditt...
Barnet måtte ut pga oksygenmangel, hvis de hadde heller ventet med å hjelpe barnet ditt og heller latt deg få det "magiske" øyeblikket du så mye ville ha, så ville det bare blitt ved dette "magiske øyeblikket" og ikke mer da barnet ditt ikke ville ha klart seg.
Henger du deg i dette så vil det utvikle seg til at du innbiller deg at du og den lille ikke fikk dannet bånd sammenn og det vil skakkjøre forholdet dere imellom (refererer til et annet innlegg ovenfor hvor en mor innbiller seg at hun og den lille ikk har det magiske båndet pga hun ikke fikk holdt barnet før det var par timer gammelt..)
Tull og tøys..det blir til hvordan man gjør det til...
Skrevet 07 april 2012 - 15:10
For meg var opplevelsen mye mye bedre andre gangen, da var alt sÅ mye tryggere og i det hele tatt var jeg mye mer til stede.
Første fødsel og babytid var preget av panikk, frykt og redsel for å ikke være bra nok, huff, det var en trist og vanskelig tid.
Andre gangen var bare fantastisk på alle måter!
Prøv heller å akseptere at det ikke gikk helt som du hadde tenkt, det er ingenting du kan gjøre med det nå uansett.
Jeg kan nesten garantere at du vil oppleve noe stort ved et evt neste barn også, forhåpentligvis uten komplikasjoner:)
Skrevet 07 april 2012 - 15:23
Skrevet 07 april 2012 - 17:01
Alva♂♂♂♀ skrev 07 april 2012 - 12:02:
Helt enig. Synes nesten det blir bedre for hver gang, jeg
#15 Gjest_overlord_*
Skrevet 07 april 2012 - 18:01
Skrevet 07 april 2012 - 18:23
Trist da, men greit i ettertid
I ettertid har jeg hatt greie vaginale fødsler, og det er jo en opplevelse. Men heller ikke det avgjør hverdagen med barna
Skrevet 07 april 2012 - 21:00
Anonym bruker skrev 07 april 2012 - 14:41:
Se heller fra ditt barns vinkel istedet for ditt ditt ditt...
Barnet måtte ut pga oksygenmangel, hvis de hadde heller ventet med å hjelpe barnet ditt og heller latt deg få det "magiske" øyeblikket du så mye ville ha, så ville det bare blitt ved dette "magiske øyeblikket" og ikke mer da barnet ditt ikke ville ha klart seg.
Henger du deg i dette så vil det utvikle seg til at du innbiller deg at du og den lille ikke fikk dannet bånd sammenn og det vil skakkjøre forholdet dere imellom (refererer til et annet innlegg ovenfor hvor en mor innbiller seg at hun og den lille ikk har det magiske båndet pga hun ikke fikk holdt barnet før det var par timer gammelt..)
Tull og tøys..det blir til hvordan man gjør det til...
Unskyld meg, men har da ikke sagt det ene og alene er pga at vi ikke fikk den første kontakten! Nå får du rulle inn og lese det andre innlegget mitt synes jeg. Som jeg skriver i innlegg nr 2, så ligger det mer enn bare det bak den dårlige kontakten mellom meg og min sønn.
Skrevet 07 april 2012 - 21:18
Morsfølelsen kom smygende på kvelden da han var 7-8 timer gammel. Da var han våken og lå og titta og titta på verden