Jeg sa fra til han at han ikke skulle plassere foten der fordi den kunne knekke av. (det samme begynnte både bestefaren og bestemoren å kjefte om samtidig som jeg sa fra)
Det er så utrolig frustrerende at de gjør det, for da vet jeg at det blir vanskeligere med sønnen min.
Han tok ned foten da jeg sa fra, men begynnte å henge igjen kort tid etter de brøt inn. Og plasserte denne gang begge føttene på håndtaket. Jeg sa fra til han med en gang med en litt strengere tone enn sist, men da hørte han ikke på meg.(sikkert fordi han skulle utfordre meg etter at de ødela for meg første gangen jeg snakket til han) Bestefaren kjeftet å banket i bordet, og da han ikke hørte på han heller så reiste bestefaren seg fort og truende opp og ropte "NO FåR DU BÆTTRE HøR ÆTTER". Jeg så at gutten min ble redd, jeg ble redd selv jeg. Gutten min krøp inntil meg og sa med en kjekk men litt nervøs tone "Æ høre aldri etter". Bestefaren sto med harde øyne å bare å pustet på gulvet og sa ingenting.
Da tok jeg rundt gutten min og sa bare rolig til han "Du trÆng itj å svar frekkt, selv om Æ så at d hÆr ble litt fÆlt t dÆ no"
Det ordnet seg etterpå, men jeg tørr nesten vedde på at bestefaren tror at det var fordi han "oppdro" gutten min i situasjonen En ting er i allefall bra sikkert, og det er at jeg og min far har totalt forskjellig syn på hva som er riktig barneoppdragelse.
Han lÆrer aldri for han var slik i min barndom også(oppfarende, truende, millitÆraktig). Kanskje ikke så rart at jeg bestandig får angst i nervÆr med han, til og med før han i det hele tatt begynner å snakke(bare det ser ut som han skal til å si noe). Jeg vil ikke at gutten min skal bli skadet av feil i oppdragelsen, som det jeg har blitt.
Godt å bare få snakket om dette, da det er til stor frustrasjon.
Gjerne kom med synspunkter hvis dere har!