Gå til innhold

Noen som har erfaring med tannortopedi ifm. mye suging på totten?


To barn med tut

Anbefalte innlegg

Ene gutten vår har fått feil på tannstillingen fordi han har tottet mye. Det er nå tydelig når han biter tennene sammen at det er et "hull" mellom under- og overkjeven siden de fire fremste tennene oppe ikke danner en rett linje, men "buer" seg.

 

Flere som har gått igjennom dette? I så fall, hvordan ble resultatet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

min eldste datter var helt avhengig av tommelsuging. Hun sugde på denne tommelen hele tiden. Problemet var at hun fikk jo denne uvanen, og selv om hun sluttet å gjøre det i våken tilstand som ca 6 åring( etter masse mas fra meg) fortsatte hun om natta, sikkert til hun var 8-9 år. Jeg måtte la henne ligge med vanter for at den vanen skulle slippe taket,

 

Hun er nå 14 år, og har regulering.... pga feil bitt... det koster oss masse penger... ( ca 15 000, men vi er da så "heldige " å få dekket 60%, pga så og så mye feil.... summen var mye høyere først, når de trodde det var mindre feil enn det var) 15 000 er summen vi Må ut med altså, etter det er dekket 60 % .

 

så prøv å få ut den tommelen=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min eldste datter var helt avhengig av tommelsuging. Hun sugde på denne tommelen hele tiden. Problemet var at hun fikk jo denne uvanen, og selv om hun sluttet å gjøre det i våken tilstand som ca 6 åring( etter masse mas fra meg) fortsatte hun om natta, sikkert til hun var 8-9 år. Jeg måtte la henne ligge med vanter for at den vanen skulle slippe taket,

 

Hun er nå 14 år, og har regulering.... pga feil bitt... det koster oss masse penger... ( ca 15 000, men vi er da så "heldige " å få dekket 60%, pga så og så mye feil.... summen var mye høyere først, når de trodde det var mindre feil enn det var) 15 000 er summen vi Må ut med altså, etter det er dekket 60 % .

 

så prøv å få ut den tommelen=)

 

Ja det er bare nattetottingen igjen, men det går mye bedre nå. Får datteren din ordnet bittet sitt helt med reguleringen? Er så engstelig for at dette ikke skal kunne fikses...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja hun gjør det=) tannlegen har sagt at hun kan mest trolig ta det av før sommeren.... så da har hun hatt det i 2 år... Men det blir vel ett par år med sånn bøyle bak tennene også tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...