Når KAN man slutte å koke flaskene?
Skrevet 06 april 2012 - 12:30
Snarvei til forumene
Skrevet 06 april 2012 - 12:44
Men de fleste jeg kjenner som har/har hatt flaskebarn, har fått beskjed om at når ungen ligger på gulvet/matta si, og prøver å sleike/spise alt de kommer over, så kan man droppe steriliseringen av flaskene, for da får de i seg store mengder bakterier uansett
Skrevet 06 april 2012 - 12:47
Dette innlegget har blitt redigert av <3gutt11&?2012+engler<3: 06 april 2012 - 12:47
Skrevet 06 april 2012 - 14:24
Vi fikk beskjed av helsesøstra når gutten vår var 4 mnd at vi kunne slutte å koke/sterilisere flaskene hans, da lå han inne på gulvet på kontoret hennes og sleiket gulvet
Men de fleste jeg kjenner som har/har hatt flaskebarn, har fått beskjed om at når ungen ligger på gulvet/matta si, og prøver å sleike/spise alt de kommer over, så kan man droppe steriliseringen av flaskene, for da får de i seg store mengder bakterier uansett
Nå er det jo melkebakteriene som er hovedproblemet med mme, ikke bakteriene de får i seg via ting og tang på gulvet. Melkebakterier kan gi litt alvorligere konsekvenser enn andre bakterier.
Fra 6 mnd er de begynt å tåle disse bakterien bedre.
Skrevet 06 april 2012 - 16:56
Skrevet 06 april 2012 - 18:18
Skrevet 06 april 2012 - 18:45
Jeg har alltid vasket de i maskin, men sterilisert de etterpå frem til de 5mnd da. Vasker de fortsatt i maskin.
Bare et lite tips, om du har avent flasker så kan de bli ganske gule og stygge i vask (tuttene og den hvite ringen) De tar nemlig farge fra tomatsauser osv. Så ville skyldt ting ordentlig før du setter det inn. Det gjorde ikke jeg, og mine flaskeringer og tutter ser skikkelig krekslige ut, selv om de er rene.