Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online
Foto

Når KAN man slutte å koke flaskene?

• Logg inn for å svare
6 svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 605 846 Innlegg:

Skrevet 06 april 2012 - 12:30

Når slutter/sluttet dere? Og hvordan vaskes de da? Med zalo og vann?

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 <3Barn&Engler<3

<3Barn&Engler<3

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 6 426 Innlegg:

Skrevet 06 april 2012 - 12:44

Vi fikk beskjed av helsesøstra når gutten vår var 4 mnd at vi kunne slutte å koke/sterilisere flaskene hans, da lå han inne på gulvet på kontoret hennes og sleiket gulvet ;)
Men de fleste jeg kjenner som har/har hatt flaskebarn, har fått beskjed om at når ungen ligger på gulvet/matta si, og prøver å sleike/spise alt de kommer over, så kan man droppe steriliseringen av flaskene, for da får de i seg store mengder bakterier uansett :)

#3 <3Barn&Engler<3

<3Barn&Engler<3

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 6 426 Innlegg:

Skrevet 06 april 2012 - 12:47

Og ang vaskingen da, har du oppvaskmaskin er det bare å sette de i den, hvis ikke bruker du mildt såpevann og skyller godt ut etter vasken :)

Dette innlegget har blitt redigert av <3gutt11&?2012+engler<3: 06 april 2012 - 12:47

#4 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 605 846 Innlegg:

Skrevet 06 april 2012 - 14:24

Vi fikk beskjed av helsesøstra når gutten vår var 4 mnd at vi kunne slutte å koke/sterilisere flaskene hans, da lå han inne på gulvet på kontoret hennes og sleiket gulvet ;)
Men de fleste jeg kjenner som har/har hatt flaskebarn, har fått beskjed om at når ungen ligger på gulvet/matta si, og prøver å sleike/spise alt de kommer over, så kan man droppe steriliseringen av flaskene, for da får de i seg store mengder bakterier uansett :)

Nå er det jo melkebakteriene som er hovedproblemet med mme, ikke bakteriene de får i seg via ting og tang på gulvet. Melkebakterier kan gi litt alvorligere konsekvenser enn andre bakterier.

Fra 6 mnd er de begynt å tåle disse bakterien bedre.

#5 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 605 846 Innlegg:

Skrevet 06 april 2012 - 16:56

Da hører jeg med helsesøster etterhvert :) men rundt 4-6 mnd altså :)

#6 <3Barn&Engler<3

<3Barn&Engler<3

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 6 426 Innlegg:

Skrevet 06 april 2012 - 18:18

Helsesøstera vår sa hvertfall at det gikk fint ved 4 mnd alderen, og vi er ikke de eneste flaskeforeldrene i vår krets som har fått beskjed om dette, av forskjellige helsesøstre og leger.

#7 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 605 846 Innlegg:

Skrevet 06 april 2012 - 18:45

Jeg kokte de til han var 5mnd, men kunne sikkert sluttet når han var rundt 4, for da smakte han på alt av leker osv.

Jeg har alltid vasket de i maskin, men sterilisert de etterpå frem til de 5mnd da. Vasker de fortsatt i maskin.

Bare et lite tips, om du har avent flasker så kan de bli ganske gule og stygge i vask (tuttene og den hvite ringen) De tar nemlig farge fra tomatsauser osv. Så ville skyldt ting ordentlig før du setter det inn. Det gjorde ikke jeg, og mine flaskeringer og tutter ser skikkelig krekslige ut, selv om de er rene.