Gå til innhold

Dere som er gravid med nr. 4eller 5. Eller har 4-5 barn.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva jobber dere med? Jobber dere 100 %.

 

Prøver kartlegge litt hvem som velger å få så mange barn, venter selv nr. 4. Men mange syns det er galskap med 100 % jobb, dyr og det at man knapt har bikket 30 år.

 

Artig å hørt deres mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jobber 80% som stipendiat, men kunne like gjerne jobbet 100%. Ender bare opp med å gjøre masse husarbeid den dagen jeg har "fri". Minsten går i barnehagen, og jeg har ham stort sett hjemme på fridagen hvis det ikke er noe helt spesielt. Er gravid (uke 29) med nr 4 nå, og tanken er å etterhvert fordele arbeidstiden slik at jeg har fri i barnas ferier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fire barn og jobber 70%

 

Var opprinnelig butikksjef i godt over 100% stilling, mens mannen var selvstendig næringsdrivende i godt over 100% stilling han også. Det gikk det ikke an å kombinere med fire barn, så vi måtte ta noen valg.

 

Mannen tjener ganske godt og driver eget selskap, ville ikke lønne seg for han å avvikle og ta seg lønnet arbeid hos andre. Jeg kunne fint si fra meg jobben som butikkksjef noen år og heller ta opp igjen det senere.

Jeg jobber derfor nå 70% som assisterende butikksjef mens mannen fremdeles jobber ganske mye. Men han har jo en veldig fleksibel jobb da, så han kan fint være hjemme med syke barn f.eks og heller ta det igjen til helga e.l. Er som regel han som følger til tannlegen osv når det er noe på dagtid.

 

Vi har funnet en balanse som passer oss godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 barn, 100% dagjobb på oss begge, +en mellomstor bondegård ;)

 

Handler mye om hvordan en fordeler kapasiteten sin, legger opp dagene, og ikke minst: rutiner :)

 

Har en venninne med to barn som er mye mer sliten og stresset enn meg. Men sier selv at hun misunner oss rutinen og håndteringene av barna i hverdagen. Her er det mye en selv kan legge til rette for. Men vær konsekvent i innkjøringen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter nr 4. og jobber innen helsevesenet. Men bare som vikar, på kveldstid og i helgene, så mye jeg får av vakter. Så det er jo forskjellig hva jeg jobber fra mnd til mnd. Men sånn ca. 10 000 kr utb. i mnd.

 

Jeg er hjemme med de 3 andre som er under skolealder. Det er derfor jeg ikke jobber på dagen.

 

Og jeg har ikke bikka 25 år enda ;)

 

(og føler bare jeg må si at jeg er lykkelig gift, og han er pappan til alle :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er gravid med nummer 4 ( 13 dager igjen) Og er masterstudent ! Har vært selvstendig næringsdrivende tidligere, men har tenkt å jobbe 100 % ja.

 

Alt handler som sagt om gode rutiner :) Er 33 forøvrig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres kanskje litt slemt ut, men grunnen til at jeg spurte var at jeg syns det er så mange "trygdefartere" som får mange barn. Så håpet på de svarene jeg fikk her. Vi har snart 4 men er i full jobb begge to. Gode jobber, ungene har både aktiviteter og alene tid med foreldrene. Og vi har alltid mange andre unger her. Er slike som alltid sier ja og må bake kaker til basarer og kakelotteri for det har jo ikke de med 1-2 unger tid til... De er jo så stresset og sliten. (Ikke alle men enkelte er veldig flink å få frem det).

 

Godt å se dere også er ute å jobber :) Var redd jeg skulle bli sett på som trygdemisbruker med 4 unger....

 

Syns vi er heldige, er selv vokst opp i en stor søskenflokk :)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...