Gå til innhold

er det ikke vanlig å takke?:S


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er så kjedelig å gi bort ting/gaver og ikke få et takk!

Jeg har alltid takket for ting jeg har fått og det har jeg lært mine barn også til å gjøre, synes det er viktig jeg!

 

Har flere ganger levert gaver og ikke fått et takk, har sendt gaver uten å vite om de har fått gavene(så kommer det frem 1 år seinere at "den passet jo fint den genseren jeg fikk av dere ifjor"....hørte jeg takk?????neeeeeei...

 

hehehe bare en lien utblåsning:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt enig! tar bare ett sekund å ringe å si takk, eller send en melding. Lite innsats, men blir satt såå stor pris på. Burde være en selvfølge mener jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er normal høflighet å takke for ting man får.

 

Jeg spør jeg, om ikke pakken har kommet frem/om de likte gaven om jeg ikke hører noe. ;) Og så håper jeg de blir litt flaue av å bli "purret på".

 

Men jeg er så sær jeg da, at jeg synes det minste folk kan gjøre er å takke ALLE som legger igjen hilsen på facebook, hver og en, ikke bare en felles statusmelding. Når folk tar seg bryet med å gratulere, da takker man ordentlig! ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd det og det er ikke noe kjekt. Hadde brukt masse tid og flid for å få ferdig en gave til ei lita jente, sydde to plagg... Aner ikke om de passet, om de falt i smak, om de ble brukt, om de var bare til å hive fordi sømmene holdt... Ingenting. Det var ganske trist. Kommer aldri til å gjøre det samme igjen!

 

Hadde satt pris på en takk, hadde ikke hatt problemer med å bruke klærne på mine barn hvertfall og har sydd noen plagg fra før. Men det kan hende f.eks kvaliteten ikke var så bra pga galt valg av stoff eller slike ting, jeg er ikke sååå erfaren. Men som sagt, aner ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, normal folkeskikk det!

 

Jeg har bestemt meg for å ikke gi gaver til mange i familien nettopp fordi det er null takk å få og får ingenting tilbake. ( er ikke viktigst å få noe men bare tanken..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en bror som aldri sier et ord om pakkene vi sender sørover kom frem, fallt i smak eller noe som helst. Om jeg spør om pakken kom frem, svarer han kun jada. Om jeg spør om det var en ok gave, svarer han også bare jada. Kjedelig, men dagens tenåringer er vel bare sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miryks

[quote name=Nordhagenjentene :)' timestamp='1333661023' post='144132978]

Det er normal høflighet å takke for ting man får.

 

Jeg spør jeg, om ikke pakken har kommet frem/om de likte gaven om jeg ikke hører noe. ;) Og så håper jeg de blir litt flaue av å bli "purret på".

 

Men jeg er så sær jeg da, at jeg synes det minste folk kan gjøre er å takke ALLE som legger igjen hilsen på facebook, hver og en, ikke bare en felles statusmelding. Når folk tar seg bryet med å gratulere, da takker man ordentlig! ;P

 

DET gidder ikke jeg. Jeg har "bare" 80 stk på vennelista, hvor kanskje 35-40 stk gratulerer med dagen. Jeg skriver felles takkemelding i statusen. Takker noen få personlig. Folk som gratulerer meg med dagen kun for at facebook har mint dem på at jeg har bursdag.. Vel, de får nøye seg med felles-takken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...